Misshandlad av väktare.
Såg för några månader sen i massa tidningar att en äldre man hade blivit grovt misshandlad av väktare i Gullmarsplan, Hittade nu videon på hela spektaklet. http://youtube.com/v/DCSPlcWPjb4 Blir så arg när jag ser sånt här så jag kände mig tvungen att sprida videon, om någon har någon artikel om detta länka gärna.
-
Någon som vet vad han / dem hade gjort?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Såg ju ut som gubben var på väktarfittan först men hon ska inte använda teleskåp mot en äldre man där när det finns tre andra väktargubbar där som kan ingripa direkt. Blir äcklad över hur våldskåta dom är de där jävla väktarna, men bara i överläge.
Dom ger väll igen för att dom var mobbade i plugget som vanligt.
stigili dang dang didan
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1598718.ab
-
Länk till en sida om väktarvåldet svårt att veta vad för situation som föregick det här. Men uppenbart är väl att de måste ha använt för mycket våld om han tvingas sitta i en pöl av sitt eget blod.
Personligen känner jag mig mer otrygg i närvaron av ordningsvakter och väktare. Dom utstrålar något hotfullt.
Gerdaman
Dmrocker, fem månader senare nu, undra om något blivit färdigutrett?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ich habe keine Idee wirklich.
-
väktare is a bunch of motherfuckers
Rätt brutalt det där.
Lackar ur totalt på de där väktarna när jag ser detta, är lite nyfiken dock vad den äldre gubben gjort mot väktarna? Men han kan ju inte gjort något så farligt så han förtjänar att bli påpucklad av 5 väktare och får sitta i sitt eget blod.. Men man känner ju till att väktare speciellt en sen lördagskväll i tunnelbanan alltid överreagerar och uppträder hotfullt. Hade t.ex med mig en öl en gång och skulle på tåget när jag blev stoppad av några sådana. De sa åt mig att kasta ölen, eftersom det var ungefär en klunk kvar så drack jag upp den och kastade burken i papperskorgen. Och då jävlar, fyfan va dom blev sura. Dom grep tag i mig och höll fast mig i något jävla grepp så jag slet mig loss och sa något fult ord. Det gjorde ju det hela inte bättre. Så de kommer emot mig igen med rätt kusliga blickar och med kaxig frågar den ena: -Vad kallar du mig? Så drar han tag i armen och fan sliter och skit igen. Så går ur ännu detta grepp och vänder ryggen utan ett ord och går.. Hade verkligen ingen lust att hamna på sjukan, man vet ju hur dom är.. Men efter detta så har jag tänkt. Uppträder dom så enbart för de är rädda och vill visa sig vara bättre och mäktigare, så man ska backa ur tillslut?.. Dom är ju trotsallt också människor och kanske rädda för att man ska dra fram en kniv och sticka dom. Jaja, har fått skriva av mig lite nu iaf.
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
När man kollar videon låter det som rädsla i deras röst när dom skriker lägg dig ner,eller osäkerhet iaf..Är man lugn och säker på in sak börjar man inte skrika för full halls..
...
Konsertbesökare
2008-06-04 00:58
Alltså, äckliga jävlar. Ta hunden därifrån för helvete, det lär ju inte vara så att en stackars gubbe på 60+ försöker springa därifrån. Fyfan vad jag hatar väktare och ordningsvakter. Och innan nån säger det, självklart finns det ju rötägg överallt, även inom väktarkåren eller vad man nu säger, men dom drar ju på sig såna rykten alltså. Ärligt talat känner jag mig alltid otrygg när jag går förbi ett väktarpar. Fyfan för dom.
Hmm.. Väktare är inte poliser även om många själva tror att de är det. Kommer någon väktare och tar tag i mig som du beskriver utan anledning magnetism så skulle jag nog sänka killen i rent självförsvar. Skulle aldrig tolerera att en annan människa skulle bli fysisk med mig eller försöka frihetsberöva mig förutom då en polis då de har den befogenheten med rätta (det kan ju faktiskt vara så att brott har begåtts). Men en väktare som griper tag i mig fysiskt och vägrar släppa eller börjar veva med teleskopbatong får ta konsekvenserna..
palla stå och skrika åt nån gammal gubbe.. sen mata batong.. onödigt, fitt väktare
har det redan gått 5 månader sen denna filmen va uppe
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Industri, ja, det var ett tag sedan, något nytt borde väl kommit upp? Ngn koll?
jag har inte hört något själv men man är ju lite nyfiken
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.
Det tråkiga är ju att sådant här sällan leder till ngt, trots uppenbara bevis. Väldigt tråkigt, men här skulle det i varje fall olika utredningar, vilket bör öka möjligheten att någonting händer.
vi får helt enkelt se till att leder någonstans... bryta benen på väktarna ;)
GAIA P26 Jo, det är ju det första som kommer upp i ens huvud att lappa till dom. Men jag är knappast någon slagskämpe. Och även om jag skulle fått in en träff eller två skulle det inte ledit till det bättre. Våld mot tjänsteman, och jag kan ju knappast ens nämna att de började hoppa på mig för en öls skull eftersom deras ord står så mycket högre än mitt.. Men de jag stött på som är riktigt kaxiga och gillar att käfta är några osäkra personer runt 25år som säkert gått klart sin väktarutbildning och inte alls vet hur de ska klara upp en situation, det märker man ju bara av filmen. Några börjar genast veva med batongerna och skrika för att styra upp det hela. Killen med hunden orkar jag inte ens ta upp, han är bara patetisk och gömmer sig bakom ett djur..
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
Hit n' run, Hit n' run, amigo.. ^^
hahaha alltid lika kul o se hur folk hittar på i sin ignorans o sväljer allt som media skriver. Sluta fantisera o hitta på egna lögner,. videon är klar o tydlig 1. Jag ser en gubbe som försöker strypa en kvinnlig ordningsvakt INTE en väktare. (Snälla lär er skillnaden) 2. Jag ser att hon då slår honom i sjävförsvar/nödvärn. (vad vet jag' ni hade kanske låtit gubben strypa ut er?) 3. Man ser klart o tydligt en hund som kommer o räddar den kvinnliga ordningsvakten som är i underläge o ej kan hantera situationen, genom att bita den aggresive gubben i handen' då han vägrar samarbeta. 4. Det är så lätt att döma när man bara ser slutet av händelsen ur en sketen mobinspelning. SL däremot har HELA händelsen filmad tom från olika vinklar på sina övervakningskameror o detta fall har blivit nedlagt för längesen. men d lär ni aldrig höra om i media då det inte säljer lika bra.
Blow my mind....the one below the waistline.
Väktarna vittnar för varandra och slipper påföljder.
-
big-cojones, har du ngn källa på det? Jag skulle gärna läsa mer.
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
big-cojones Har du någonsin pratat med en väktare?
jag har oxå blivit nedslagen av väktare en gång, 5 stycken, kastade ner mig på gatan så en bil fick tvärnita framför mig, hade inte bilen stannat hade jag vart död nu. Visserligen slog jag först, men jag va full så det får man :)
Big-Cojones, någonting måste väl stå någonstans, var fick du den uppgiften från t.ex.?
Strypa?Han höll upp handen för och värja sig?såg man klart och tydligt..Jisses vem vinklar?
...
Kvinnor är uppenbarligen inte skapta för att hantera såna här situationer.. kan nån avskeda dampmamman?
Big-Cojones å andra sidan ser du inte klart å tyligt vad som hände INNAN filmen började spelas in..mannen kanske slog henne i sjävförsvar/nödvärn..?
!! :)
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
ja den är redan länkad till, och den är fortfarande från AFTONBLADET