I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jurister på Whoa?

Övrigt - Blandat

2008-06-03 13:39

Jurister på Whoa?

Hej,

Jag skulle behöva hjälp med att skriva en text gällande ett bestridande av brott. Brottet är av den enkla natur att jag inte behöver någon advokat. Finns det några jurister eller juridikstuderande i huset med ett par minuter till övers för lite konsultation?

2008-06-03 13:43
skriv som det var med dina egna ord.. "people put in extra words when they want things to sound more important than they really are."
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-06-03 13:51
Det stämmer nog bra till skolarbeten, men när man talar med staten fungerar det på ett annat sätt. Sen är tanken just den att det ska låta mer betydande än vad det egentligen är. :)

2008-06-03 13:55
CrashworkZ

Staten = folket, ska man tala till folket ska man använda ett pråk som alla förstår.. ;)

jag förstår vad du menar.. farsan har fått läst allt jag har skrivit till olika auktoriteter osv.
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-06-03 14:05
Ja men nu var det så att jag ville ha en text skriven av en jurist. Det finns faktiskt en orsak till att dessa finns och skriver på det sätt de gör. :)

2008-06-03 15:34
Jag hjälper dig gärna om det inte rör sig om en alltför lång text.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér

2008-06-03 15:46
Nej egentligen är det inte särskilt mycket. Jag PM'ar dig vad det handlar om så får du väl säga vad du tycker.