I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Utpressning av pengar

Övrigt - Blandat

   

2008-05-26 20:52

Utpressning av pengar

Tja,
Nu är det såhär att en bekant till mig har berättat om att han blir utrpressad av pengar av någon slags grupp.

De vill ha en viss summa pengar (~10,000kr) av honom och hotar med att det blir bara värre och värre ifall han inte belalar. De har pratat om vapen etc...

Vafan ska man göra?
Skita i att betala - ta konsekvenserna som kan vara grova, det vet man aldrig.
Betala - Antagligen få dom på sig mer i framtiden.
Anmäla - helt rätt, men saken kan bli värre!

De här killarna är inga att leka med och det handlar inte om ett par ghettoungar som vill ha råd med ett playstation eller något.

Vad borde man göra?
Det spelar ingen roll ifall man behöver vakna mitt i natten av stenar och glaskross hemma, ifall man får ett finger avskuret eller kanske t.o.m. värre. De kanske går på folk nära dig.

Nu handlar det iofs inte om allt FÖR stora summor så att man hoppas väl inte att de är på de spåren för så pass lite $.

Själv tycker jag att han ska säga till dom att de kan göra vafan de vill men han tänker inte ge ut en krona, och anmäla. Sen får han väl bli påpucklad och hoppas på att det inte blir allt för mycket skada..

Kom med förslag...

^ Smart sagt.