I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Orange ton vid blondering

Övrigt - Blandat

2008-05-25 08:08

Orange ton vid blondering

Hur får man bort den lilla oranga tonen i håret när man har ljusnat upp det? Helst utan att betala en lax hos frisören. Jelp.

2008-05-25 08:55
då hardu inte haft blonderingen i tillräckligt länge. om de endast är liiitee gult tex så funkar silvershampoo...annars får du gå till frissan o så lägger de en svag blekning i de. jag skulle inte våga fixa själv me de när de är nyblonderat.

//Peppis med massa rött i håret som leker blond 90% av året
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-25 09:15
jag gjorde det hos frissan. men dom hade det i så länge dom kunde utan att mitt hår skulle förstöras. de sa att jag kunde komma tillbaka nu till sommaren om jag ville ha det ännu ljusare. men jag vill inte ha det ljusare, jag vill bara få bort det lite oranga. silverschampoo säger du?

2008-05-25 09:30
japp silverschampoo är enda rätta. gör slingor om några veckor också. poly blonde extra ljusa är bäst. men se till att ha mkt inpackning i håret efter detta.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-05-25 09:53
alltså om de varnade att du inte kunde bleka mer än så så skulle jag def inte experimentera hemma med blondering av ngt slag. silvershampoo tar bort de allra sista gula tonerna innan håret blir vitt om man har mkt röda toner i sitt hår. de tar inte bort orange hår.

om du inte vill tappa håret skulle jag uppsöka samma frisör du var hos förut o låta dem lägga i en mkt mild blekning.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-25 09:57
beror ju på lite hur ens egen hårkvalité är också. jag själv har väldigt tjockt och slitstarkt hår, har platinablonderat mig i flera år och efter det stenkört på slingor och har aldrig haft några problem. Däremot, har du väldigt tunnt och fint hår bör du naturligtvis vara försiktigare.
Varje gång jag ska göra något illegalt och får moraliska betänkligheter ställer jag mig frågan: <br>vad skulle promoe ha gjort?<br>Och sen gör jag det. - Stepfucced

2008-05-25 09:59
med tanke på att frisören inte vågade bleka henne längre än till orange hår antar jag att hon har väldigt mörkt hår från början eller väldigt fint hår.
jag tappar halva håret när jag bleker o har ju från början både tunt och mörkt hår. men ingen har nekat mig ngnsin, så som sagt..

2008-05-25 10:30
Nja. Alltså jag hade mer eller mindre svartfärgat tidigare. Naturlig är jag brunett. Hon färgade av mitt hår och det var då de röda tonerna kom fram. Sedan färg på det och sedan slingor. Jag har ganska tjockt hår, men man vill ju inte få risigare kvalite än nödvändigt.

Det är ju inte galet orange, utan framträder lite försiktigt. Men jag stör mig enormt på det. Jag har inte råd att gå till samma frissa en gång till just nu, att lägga slingor igen kostar en hel del på Björn Axén. Och jag vågar inte gå till någon annan som kan vara billigare, för jag litar bara på Björn Axén.

2008-05-25 10:43
om du bara litar på björn axen. hur litar du då på att du själv skulle klara de bättre än random billig frisör?

2008-05-25 13:02
Tänkte om det fanns något enkelt man kunde göra hemma, som att bara färga över i en ljus ton men om man ska hålla på slinga och greja så går jag hellre till frisör och då blir det bara Björnes.

2008-05-25 13:10
alltså, rent allmänt kan du köra i en sådan sprayblond o sätta dig i solen, men är ditt hår bräckligt är de typ de värsta du kan göra. så knalla till björnes du

2008-05-25 13:11
Jag tror att silverschampoo kommer att funka skitbra! Min morsa gjorde exakt samma sak häromdagen och jag bad henne testa silverschampoo och nu är det lilla gula borta:)

Silverschampoo kan du köpa hos professionella frisörer men även på Kicks osv.. :)
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-25 13:14
fast silvershampoo funkar inte för att bleka ett orange hår.....på sin höjd tar de bort gula toner i håret, de sista innan det blir vitt, men att silvershampoo skulle fixa orangehår?? ...de vore verkligen ett mirakel

2008-05-25 13:46
Aha, jag läste fel, tänkte på att det var gult och itne orange. :P
Så går det när man är nyvaken och loggar in på whoa.

Men annars borde det väl funka med en violett toning?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-05-25 14:25
har du bra kvalle på håret så blek det igen...tvivlar på att silvershampoo tar bort allt det orangea..
We call them winerbrods.
Moderator

2008-05-25 15:03
Märkligt att de bara är tjejer som skrivt i tråden :)
Kan höra med min morsan sen så kanske jag kan hjälpa till, hon råkar visst vara frisör :)

Fred!
myspace.com/jiahprod

2008-05-25 15:20
Wannabes :/
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-05-25 19:53
Vara utomhus när solen skiner funkar inte eller? :P

2008-05-25 20:35
prova silvershampoo det fungerade på mitt hår. vänat med att färga igen så håret inte faller av.
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!"

http://starbuck.blogg.se