I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2008-05-25 01:47

Dressin

Hejsan. Jag gillar järnvägar, jag gillar järnvägar så pass mycket att jag vill åka på dem. Jag gillar dock inte järnvägar så mycket att jag vill utbilda mig till tågförare. Därför vill jag nu veta ifall det finns en slags kommersiell variant av en dressin för privatpersoner att bruka?

Detta är förstås varken lagligt förmodligen eller helt ofarligt, förenat med livsfara t.o.m.

Men är det någon som känner till en dressinmodell som går att vika ihop eller något? Som kan köras på bara ena skenan eller något?

Vore väldigt roligt att få förverkligen en gammal pojkdröm och glida runt på Inlandsbanan med en ombyggd spinning-cykel, terrorisera Banverket m. fl. Denna skulle förstås inte köras runt med på stambanorna eller andra extremt trafikerade sträckor, utan exempelvis den betydligt mer natursköna och sporadiskt trafikerade inlandsbanan. Tänk dig bara!

Hur ser framtiden ut för min pojkdröm? Är den helt körd eller går det att på något vis att få lägga vantarna på en enkel dressin? Något som med fördel går att lyfta av spåren också.

För er som undrar så är alltså "dressin" inget man her över salladen utan något man glider runt på järnvägen med.

Intressepenisen hårdnar!