I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur många uppkörningar har ni gjort?

Övrigt - Blandat

2008-05-22 02:10

Hur många uppkörningar har ni gjort?

Precis, som rubriken lyder, hur många uppkörningar har ni gjort, ni som har körkort? Och hur många teoriprov?
Vilket var svårast, teorin eller uppkörningen?

Jag klarade teorin för två månader sen och misslyckades på första uppkörningsjäveln så det är dags för andra nu... Hoppas på tur och en bra lärare och lite övning.
Jag vill bara veta hur det ligger till med andras status. Hur ligger körkortsSverige till?
Och du som inte har körkort eller planerar att ta det inom snar framtid - varför inte?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-22 02:17
0, men jag har inget körkort heller, får jag inte svara då kanske? :D

måste ta det fan
lifeforms > Polisens uppgift är att försvara den privata äganderätten och hindra arbetskraften från att slå ihjäl varandra på fyllan.

2008-05-22 02:43
1 teoriprov.
1 uppkörning.

Uppkörningen var nog svårast måste jag säga.
"I'm the best of both world's, without the hidden camera and the twelve year old girl"

2008-05-22 02:51

1.a på Teori
1.a på Uppkørningen..

Sæger som Markus, Uppkørningen ær svårast.. man ær mer nojig på nåt sætt då.

Ett tips till er som har kørkort: Skøt er i trafiken, man vet aldrig nær man har en jævla cevilpolis bakom sig nær man ær ute o kør! Tack o hej kørkort!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Moderator

2008-05-22 09:02
samma här. tyckte egentligen inte uppkörningen var speciellt svår den heller men det är ju inte en kontrollerad miljö och vad som helst kan hända.
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman

2008-05-22 09:48
Gjorde ett teoriprov och klarade mig ganska bra =) Hade uppkörning iförrgår och klarade det galant sa min körprovsledare, jag hade tur å hamna med en ganska ung kille som gilla musik så vi satt å snacka musik hela tiden och han hade en lugnande effekt, då jag bor i småstad så kansek det underlättade... men såhär i efterhand så kändes det som att teorin var det svåra.. dock är ja inte en så teoretisk människa.. inte så mycket pluggande av mig...
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-05-22 09:56
3 teoriprov
2 uppkörning

Jag var förjävla lat och trodde man skulle klara teorin utan att plugga. det visade sig att jag hade fel.

Första uppkörningen kuggade jag , grinig tant som luktade morgonkaffe och som verkligen inte verkade vilja godkänna mig från första början då jag hälsade på henne. Idioter finns det gott om.

Tycker teoriprovet var svårare än uppkörning. kan man köra bil så klarar man uppkörningen gallant.
Niceness!

2008-05-22 09:56
Klarade både teori och uppkörning på första.
Och ja, uppkörningen blir "svårare" för man är kraftigt mer nervös då!
..jag ialla fall
Ingen är Perfekt ...Jag är ingen!!

2008-05-22 10:59
2 teori
1 uppkörning

2008-05-22 11:03
Jag klarade båda på första och tyckte teoriprovet var svårare än uppkörningen. Fast egentligen tyckte jag inte det var speciellt svårt något av det, man var ju mest nervös bara. Nervös för att det var en stor grej snarare än nervös för att det var svårt.
What we do in life echos in eternity.

2008-05-22 11:06
Ett teoriprov och noll uppkörningar. Klarade teorin, men det var så länge sen att jag tror det har gått ut. Eller om det är nu i slutet på Juni. Anyhow, jag kommer nog aldrig att ta körkort. Jag vill självklart ha det, mend et kommer aldrig att bli av. Skitjävlaskit!

2008-05-22 11:09
4 uppkörningar och 4 uppskrivningar, lyckats 100% av gångerna.
Look with your own eyes - See with your own mind

2008-05-22 11:19
2 teori, 1 uppkörning. Teorin var helt klart svåraste, då jag inte är pluggartypen...
Signatur får rum här

2008-05-22 12:46
Jag är i lite behov av Whoa-råd. Jag har planerat att ta körkort i sommar eftersom jag ska vara nere hos mina föräldrar en månad i sommar och då kan övningsköra hur mycket som helst. Tror ni att det är rimligt att plugga till teoriprovet och sätta det efter en månad och sedan övningsköra+några privatlektioner som fan i en månad och klara uppkörning?
''If life was prison, music would be the yardtime''-Gift of Gab

2008-05-22 12:50
om du jobbar på bra så fixar du det där galant... det krävs bara att man antingen bokar teori så man MÅSTE plugga för att klara det..sen gör samma sak med uppkörning... eller så bokar man den när man känner sig något redo..för du får ju iaf inte tid på en gång..så då hinner du köra ännu mer innan :)
Det blir ingen extra sång, vi är klara – hej då

2008-05-22 16:33
2 teori
1 uppkörning

men teorin var lätt svårast
http://www.myspace.com/loosecannonbv

2008-05-22 16:40
1 teori
2 uppkörning

Teorin klarade jag på första men det har gått ut nu, uppkörningarna torskade jag båda två... sen orkade jag inte mer. Men med tanke på hur mkt pengar jag lagt ut på körlektioner MÅSTE jag ta körkort för eller senare..
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-05-22 16:46
1 teori och 1 uppkörning, vet inte riktigt vilken som var svårast. båda är ganska lätta om man har förberett sig nog bra.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-05-22 16:46
3 teori
1 uppkörning
0 lektioner
SMÅLAND!

2008-05-22 16:59
Klarade precis min första uppkörning :D hon tyckte jag körde grymt bra /flex

2008-05-22 17:08
1/1

2008-05-22 17:28
uppkörningen kan vara jävligt enkelt, men sedan ligger de i vilken pass person som sitter bredvid dig.
Är hon/han en jävla arg gammal person eller är de en trevlig sådan.
Man kan bli kuggad på småsaker o de är fasen idiotiskt.
Lycka till på andra uppkörningen!

2008-05-22 18:09

PenDragon P24

Har du tagit ditt kørkort 4 gånger!?..

2008-05-22 18:34
XIMER:
Han kanske har tagit A/CE etc? Thats my bet! :)
And I got no friends, all i got is co workers, with mack 10s, that will ride for me like Soul Surfers

2008-05-22 18:44
5 teoriprov
1 uppkörning

Uppkörningen va enklast

2008-05-22 18:55
1 av varje. Tycker att jag fick en alldeles för slapp kontrollant. Han satt och snackade med min körskolelärarinna och verkade inte ha koll på vad jag sysslade med. Jag... Kollade inte vägskyltning en gång, bromsade vekt vid imaginärt hinder och visade prov på dålig avståndbedömning vid backning. Trodde att jag skulle glida igenom teorin lätt, trodde att jag glidit igenom teorin lätt, fick 53.

Men vafan, nu har har jag kortet och det är oerhört skönt att slippa köra med en jävla lärarinna som snackade skit om helt ointressanta saker. Man behöver inte vara lika nervös för egentligen onödiga småfel som annars blir påpekade och ger ytterliggare körlektioner, kosing. Med den kontrollanten jag hade så hade jag klarat uppkörningen på halva kostnaden.
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.

2008-05-22 21:09
Infinitiv P2

hahha.. fan.. tænkte på att man kan ha mer æn B-kørkort... det går inte många knop i hjærnfabriken idag asså..

2008-05-22 21:15
Två teoriprov (ett godkänt, noll uppkörningar hittills. Vet en snubbe som har kört upp fem-tio gåner, men nu har han fixat kortet iaf :P.

2008-05-22 21:38
en teori, en uppkörning.
Uppkörningen gick faktist förvånansvärt bra, var mindre nervös än vad jag trodde jag skulle va. Men det var nog tuffare än teoriprovet
My three year old son can do that, and I don't even have a son!

2008-05-22 21:51
Infinitiv P2

XIMER

Han kan även ha behövt ta om kortet pga trafikföreträdelser, men 4 gånger på 6 år är väl lite att ta i, men fullt möjligt dock :).

2008-05-22 21:58
ett teoriprov, en uppkörning.

2008-05-22 21:58
1a uppkörning 1a teoriprov, fick dock 52 på teorin, och jag chansade på sista frågan o fick rätt så jag hade 0 poängs marginal :D
 Haters gon' hate...

2008-05-22 23:25
1 teoriprov -57 poäng
0 uppkörningar

2008-05-23 03:52
XIMER P24

Först tog jag A-kort, sen tog jag B-kort, sen hade jag den goda hyfsen att bli av med båda... således tog jag sedan A-kort följt av B-kort igen. Ja, det sved :)

2008-05-23 09:15
1 teori

Nu har mitt körkortstillstånd gått ut så jag körde tydligen olovligt i 3 månader, körskolan blev inte glad. Så nu får jag vänta snällt i någon månad innan byråkraterna på länsstyrelsen har fixat ett nytt. Under tiden kommer mitt teoriprov löpa ut och det känns sådär. Jag upptäckte det där med körkortstillståndet när jag skulle boka uppkörning.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-05-23 09:22
1 teori
2 uppkörning

HAr kortet. Men även fast de inte syns i resultatet så tyckte jag att teorin var svårare. Sjukt nervös var jag då. Uppkörning trodde jag att jag hade klarat första gången så då var jag inte nervös... hehe

2008-05-23 09:26
1 uppkörning

Kontrollanten och jag satt och snackade om annat i 20 minuter.. sen var det klart!

2008-05-23 09:36
1 teori
6 uppkörningar! :D

Skivsamlare

2008-05-23 09:38
klrade teorin med 61 rätt på första försöket. det var egentligen otroligt lätt. hade bokat teoriprovet sedan länge, men började inte plugga förän 2 veckor innan typ. på första uppkörningen kuggade jag pga att jag höll ett för högt tempo och inte hann med tyckte han. på andra uppkörningen klarade jag det, fick köra exakt samma väg som första gången :)
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-05-23 13:53
1 - Teori
1 - Uppkörning.

körkort känns för enkelt o ta i sverige. Inte pga min körning utan pga andra som kan lappen.

2008-05-23 14:12
Visa här inne borde ALDRIG FÅ ett körkort, tex 3XL m.m. :)

2008-05-23 14:30
1 teori. tror jag fick 61 eller 62.
1 uppkörning. i solna. det gick galant. att jag sen bara använt mitt körkort som ett fruktansvärt dyrt leg är en helt annan grjej
"Jag vill hitta någon dampad whoaklottrare på riktigt nångång och bara se om dem fungerar i verkligheten, om dem kan öppna dörrar och skala bananer och sånt." /anonym admin.

2008-05-23 14:45
Första på både teorin och uppkörningen och har inte behövt göra om det på de tio år sen jag tog lappen :)

Patito - Med dagens bensinpriser blir det en sjukt dyr sommar :P
Men om du har bra kroppsminne (d.v.s. snabbt får in en bra kör-rutin) och även är en rackare på att tentaplugga så borde det funka :)

PenDragon - Aj! :D

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2008-05-23 19:32
1 teori, 55poäng
2 uppkörningar, klara på andra försöket idag =D

Skivsamlare

2008-05-23 20:37
grattis!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2008-05-23 20:47
gjorde allt på första försöket.. tycker uppkörningen var lättast, fick 57 på provet har jag för mig

2008-05-23 21:52
3 teori, 1 uppkörning. Båda gångerna
FÖRORT

2008-05-23 22:21
1 teori 57 p , 1 uppkörning dvs klarade allt på första JAG ÄR GRYM MOFUCKA
Panicc!

2008-05-24 01:47
Mabande P31

Aj indeed! Sensmoralen torde vara att inte köra för snabbt med en bil du inte kan dra ifrån polisen med utan problem ;)

2008-05-24 11:17
PrismaS

i know... men det var min födelsedag så kontrollanten kunde inte gärna göra annat än att godkänna mig för att vara snäll... :D