norge och oslo i september?
Någon som är sugen o vill hänka på?
justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com
jag ska flytta dit då!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
seriöst? har du redan hittat jobb o boende o sånt? jag funderade på typ kollektiv vill kunna spara mkt deg men vore schysst om man fick ihop ett skönt gäng o fixa en lägenhet för 4-5pers lr ngt.
justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com - justfuckinggoogleit.com
Du är bara inriktad på oslo eller? Jag måste dra till norge och samla dollars i höst men tänkte att ju längre ifrån olso man kommer desto mer cash kan man spara.
NJaa vet inte riktigt. har blivit tipsad om jessheim och flygplatsen där att det ska vara jäkla lätt o få jobb och man tjänar grymt bra. Är ju lättare ohålla sig ifrån att spendera om man inte är i oslo samtidigt som det ska vara grymt drag och kanske lite roligare. Men är definitivt öppen för förslag.
Mr.Florin P22 jag har varken jobb eller lägenhet!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
släng ut en snygg annons på www.finn.no och säg att ni söker leilighet at leie:P.. fick typ 20replies första veckan.
Bmtf
chana_masala Okej, inte jag heller :D men tänkte mig typ september tror jag då mitt nuvarande jobb tar slut då. Verkar dock inte som det är så svårt o få tag på varken jobb eller lägenhet. Är du sugen på o hänka lr?joex Har hört att den sidan ska vara effektiv, varit o norge o jobbat lr? Sägs att bara manfår lägenhet så kan man dra upp för jobb är enkelt o skaffa??
Jag och en polare hade också tänkt september så det kan ju vara grymt att kolla på alternativet att dra ihop nåt kollektivt!
Ptolemajo Absolut! Addar dig på friend så kan vi ju höras av!
jobb är inge större problem. jag hade inte jobb när jag stack dit. gick till manpower och fick direkt, bara sa i receptionen: "hej, jag kom precis från sverige och behöver arbeta" så fixade det sig dirr.. sen gick jag o lämnade in cv:s på lite bokhandlar och ett 7eleven. Fick jobb på 7 Eleven på majorstuen nästan direkt.. arbete är inga problem. snacka med freja, diplomis eller vilken industri som helst.. svinbra betalt på industrier btw..
Bmtf
joex ahh tack för tipsen! hur länge var du där och hur mkt sparade du ihop?
1maj - 30nov 2007.. hade hyra på 7800 genom2.. dvs 3900, tjänare väl mellan 16-20k NOK.. sparade in en 40k SEK typ... inkl sista semesterersättningen.. halva skatten i november också.. eftersom norrmännen och kvinnorna skall ha råd med julklappar antar jag:P Glöm för allt i världen inte att gå till skattekontoret (likningskontore i Töyen) och be om skattesedel, se även till att du får ange ungefär hur mkt du skall tjäna. så du får tabellskattekort. Då betalar du skatt utifrån en tabell.. jag pröjsade typ 21% om jag räknade rätt. fick ändå 6k i återbäring
Bmtf
Hur går det för folk? Någon som fixat kneg och boende?
Givetvis. Har varit levt lycklig här i Oslo i strax øver fyra månader nu. Ett jobb kan random retard få på två sekunder i denna by men lägenhet kan vara lite vanskligare. Om man har råd så är det bästa att hyra en egen lägenhet och sedan fylla på med folk man gillar efterhand men før de flesta så ser verkligheten ut på føljande vis: Spring på femtioelva miljoner visningar under ett par veckors tid och acceptera sedan førsta bästa boende du blir erbjuden. Ja, jag är less på mitt socialt misslyckade kollektiv.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Jag och tre kompisar drar nog till Oslo i början på november också! Vi tänkte åka på lite visningar och se oss om den 21a september. Coke: Vad jobbar du med för nåt då?
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
jag och två polare drar på måndag.. boende någon?
Steal Min titel är marknadskonsult men jag arbetar som säljare. Funkar riktigt bra och det blir fina stålar. Ptolemajo Kan ni betala før er så visst. Jag har span på en lägenhet på Majorstua som jag ska ta øver och tänkte därfør kasta in folk där jag bor nu (centrum). 4.3k i månaden samt 12k dep.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.
Coke: Ah okej! Kan du inte berätta lite mer om dina arbetsuppgfiter? Är alltid intressant å veta vad folk gör för att tjäna multum i vårt rika grannland.. :)
abcdefghijklmnopqrstuvxyzåäö
ja e me på kollektiv i oslo
inte bara oslo i te.x bergen finns fett me jobb
Steal Drar runt till folk som e kunder hos canal digital på kabel tv och ser till att de också får sitt internet från dem. Ganska trevligt jobb och man drar in runt 2k om dagen med 6h arbetsdag.
17K nok i veckan har jag :) det æger
I Oslo verkar det ju gå att fixa lägenhet. Eller något kollektiv i alla fall. Men hur är det, vågar man åka utan jobb till Oslo/Bergen? Kan man räkna med att få jobb nov-dec utan problem? Inom Lager/truck /restaurang/disk etc. Om man har rätt lite erfarenhet, förutom truckkort + truckkörning. Hur har det gått för er som åkt? Med boende + jobb
"Man bör inte prata med fula människor. Dom kan få för sig att det e okej att se ut så." http://urr.nu
OPP
Jag hyr ut mitt rum i Oslo i december och januari! Sänd mig ett meddelande om ni är intresserade! skitbra lägenhet, nära till allt. Ps. Det spelas bara hiphop, reggae och dancehall hemma hos oss :D
one love
i februari har vi 2 lediga platser här i lyan, det är fresh!