I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Är det någon som skall bli Sjuksköterska i Jönköping, höstterminen 08

Övrigt - Blandat

2008-05-19 17:58

Är det någon som skall bli Sjuksköterska i Jönköping, höstterminen 08

Efter sommaren med andra ord, jag vet att det låter fattigt som helvete att göra en kompisannons på whoa, frågan är om det är själva annonsen i sig som är fattig eller om det är. Jag klarar mig nog ändå, jag undrar bara ifall.

HEJHEJ

www.alexanderadiels.com

www.soundcloud.com/alexanderadiels
Graffare

2008-05-19 18:10
man har väll inte fått svar ännu?
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-05-20 14:15
nej men man kan ju många gånger anta att just en specifik ort är den ort man förmodligen kommer komma in på om man kollat upp poängen innan.
www.alexanderadiels.com

2008-05-20 14:16
men visst det har du helt rätt i..
www.alexanderadiels.com

2008-05-21 18:48
alright verkar lite tunnt, om vi säger såhär då, är det någon som bor där och har någon åsikt om huruvida staden är fet eller inte. Alltid säger folk "det är sveriges jerusalem, det finns tusen kyrkor" o.s.v.. det har jag redan hört och det hindrar inte mig från att dricka öl med fräcka ungdomar som läser på högskolan.
www.alexanderadiels.com

2008-05-21 22:18
Bor inte där själv men finns väl en hel del vettigt folk i JKPG också förstås. Oroa dig inte för kristna fundamentalister. De flesta gillar att kräla i spyor ändå, så länge det är på säkert avstånd från sekten. Charmerande!
I drop one verse - other cats be rhyming for weeks.

2008-05-21 22:50
jkpg är väl en medelbra stad, ingen höjdare, inget bottennapp. trivs hyffsat men känner ändå för att flytta härifrån. finns mkt kyrkor som sagt men gillar du inte dom behöver du ju inte gå dit liksom.

peace
 Haters gon' hate...

2008-05-22 19:08
nej det var det jag menade angående kyrkor och dylikt att det känns totalt irrelevant att ta upp när man förklarar staden för en utomstående. Så länge det inte skulle vara likt en mormonstad eller by.

Kaal men du har växt upp där eller? I så fall är det väl mer eller mindre standard att man tycker sin stad suger kuk
www.alexanderadiels.com

2008-05-22 19:09
Jag har varit där ett par gånger sådär, min moderkaka bodde där ett par år.
www.alexanderadiels.com

2008-05-22 20:52
Har spenderar massa år med att svära över mitt Jönköping.. Men det är en asbra stad att bo i! Det händer jättemycket, byggs överallt och varje vecka öppnar ett nytt trevligt kafé eller butik känns det som.

Men visst skulle man kunna önska att staden var ca 5 miljoner invånare större.

2008-05-22 21:55
klart det är bra i sveriges jerusalem haha men skulle gjärna flytta men samtidigt så är det en skit bra stad.. vet inte vad du tycker men hoppas att du kommer trivas hehe :)
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-05-22 23:09
Jag har pluggat här i 2 år nu och jag trivs kanon. Lagom stor stad, skönt med mycket vatten omkring sig, sjysst sommar-stad. Det där med kyrkorna märker man inte av ett dugg som student, då de flesta som pluggar kommer från olika delar av Sverige och inte är här för at sitta o häcka i kyrkan. Studentlivet är faktiskt helt ok, dock är det väl lite trist att det bara finns en kår att gå till och den bara är öppen en gång i veckan (iofs är den inte så jävla bra, men...)
Dessutom kommer du plugga med många söta tjejer eftersom du ska läsa på hälso, aldrig fel :)

2008-05-22 23:22
Ser ju jävligt nice ut iaf på reklamen man får från högskolan där. Men det kanske inte är lika fint i verkligheten, ligger in skolan precis vid vättern?
 DIF!

2008-05-22 23:46
ja vad jag har sett när jag varit där tycker jag det verkar jävligt slappt alltså. Slippa knuffa folk när man ska handla en burk bönor. Kunna cykla utan att var rädd för att fastna mellan 10 bilar.

Jag har inga svårigheter med att tycka om miljöer, jag är nästan på gränsen till att vara lite efterbliven när det gäller det alltså.

Hur är tempramentet i övrigt? Är det mycket fighting och polisbilar som slåss mot överförfriskade pappor?

Eller såhär, känns det fattigt eller känns det inte fattigt?

Finns det bra ytor och parker att koppla av på utan att man sitter på någons fingrar utan att märka det?

Ja det där med hälso och kvinnor låter väl antagligen lovande, tyvärr har jag inte nått den nivån då jag med definitiv självsäkerhet kan tipsa om kvinnor på det sättet, än mindre ge ett svar som åålright, det passar mig perfekt med en handfull apelsintjejer here come, here come!

Man får väl helt enkelt ta skeden dit man kommer och inte vara en sån gnällfetta bara för att det inte råkar finnas något JC eller dylikt.
www.alexanderadiels.com

2008-05-22 23:49
Jag såg även att det fanns en reggaeklubb som hette något med niceness eller dylikt, om jag inte missminner mig. Känns hyffsat uppstyrt ändå. Fast en reggaeklubb på en stad innebär väl tusen konstaplar på nyckelhålet.
www.alexanderadiels.com

2008-05-23 13:09
reggae klubb här i jkpg? hur har jag lyckats missa det?
(”)_(”)_.-””-.,
´ . . ´; -._, ´)_ "jag kommer fucka ur din tråd om du ska vara
( o_, )´ __)´-._) respektlös" /Amar F18

2008-05-23 13:53
Om man sträcker sig ner mot 16-18års-åldern så känns det som att alla här antingen är knarkare, emos eller sådana som super och slåss. Folk i din ålder är väl oftast festprissar, vissa super och slåss och vissa knarkar. Jag märker inte av det kristna folket direkt.

Det duger väl att festa här antar jag, i din ålder då. Man kan hänga vid vättestranden på sommaren, volleyboll-nät, basketplan, nice gräsmatta, strand osv. Annars finns det lite parker där det aldrig är folk. Brukar sitta folk vid "Hamnkanalen", en liten hamn vid centrum typ, soligt och fint osv. Du ska nog trivas ska du se, det är inte så farligt som det verkar.

2008-05-23 14:31
ät sveriges bästa pizza. saknar den.

2008-05-23 15:15
haha reggea klubb? haha vart ligger den? måste ja hålla utkik efter haha :D

men det finns en del parker och så ingen så där jättestor föutom stadsparken.. men de finns lite små parker här o var.. men ja gillar staden tror de måste va en av de bästa städerna i sverige faktiskt...

Hur är tempramentet i övrigt? Är det mycket fighting och polisbilar som slåss mot överförfriskade pappor?

haha nedå de e rätt lungt faktiskt.. en vardag så är hela staden död haha sen vaknar den fredag och lever till söndag så rullar det på så haha men det händer ju att det händer saker!

vill du veta ungefär hur staden fungerar så gå in på www.jnytt.se haha tror inte ja behöver säga mer hahahaha :P
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? <3 /- Kabbelito

2008-05-24 00:49
låter lovande, jag har varit där i smyg ett par gånger när min moder bodde där. Intrycket som levt kvar inom mig är att staden ser jävligt sweet ut utseendemässigt. Det där med små parker och platser och ytor i övrigt låter väldigt rimligt att det skulle finnas utefter vad jag har kunnat bedöma ur minnet.

Jag ska hooka cykel och utforska staden, har man cykelhjälm på sig blir det lite som att promenera med en hund i bostadsområden. Man får en frisedel att utforska på närmre håll utan att väcka misstanke.
www.alexanderadiels.com

2008-05-24 00:51
sen såg jag dunderhonungstabben i form av TEMPRAMENT, tabbe 2000 för den här veckan, här menar jag på att jag skall bli sjuksköterska, en av sveriges tuffaste utbildningar och så skriver jag en sån tabbe
www.alexanderadiels.com

2008-05-24 10:55
Born and raised i Sveriges Jerusalem, vågar påstå att kyrkosnacket är bullshit. Det finns många kyrkor, och de allra flesta under 16 år är väl kristna - men såfort öltarmen börjat växa till sig så försvinner kristenheten.

Skål för högskolan, skönt folk där.

2008-05-24 17:37
ja alltså oavsett vad så skulle inte en stad som jönköping genomsyras såpass hårt av en större mängd kyrkor, snarare positivt. Poliserna kanske är kristna, dom kanske stannar på en fika eller ber om ursäkt efter att dom har slitit i ditt hår.
www.alexanderadiels.com

2008-05-25 00:41
jadu, jönköping är ganska soft. Dock tröttnar man på staden efter ett år eller så... men vätterstranden är sweet, dock bara massa 14-16åring efter kl 22:00 när klubbarna öpnnar och sjön är sveriges kallaste sjö så håll dig borta från vattnet. Alla klubbar stänger kl 02.00 vilket kanske inte är så rockigt. Bongo skulle ja vilja säga är jkpgs skönaste klubb mkt alternativt folk o annorlunda musik. Dom har en schysst uteservering och framför allt så säljer dem Tiger :D Och vill man ha riktigt smaklig öl så går man till Twin och köper ett gäng Kill Kenny...
De brukar ju också komma ett gäng artister per år som spelar på Elmia.

Det du ska hålla dig borta ifrån är Råslätt, jkpgs ghetto. Dit åker man bara på stundent fest, när man ska köpa kol o toback till pipan eller när du ska köpa olagligheter.

Jkpgs studentpub (kåren) skulle ja vilja säga är rätt bra, speciellt när det är någon event. Drickat är billigt o dom har lite random musik o så. Ja ska väl ta några månader i baren till hösten så då kan du glida förbi o få nån öl hehe :)

Ja har nog bara sett kanske 5 slagsmål på dom två åren ja varit här så skulle vilja säga att d är en riktigt lugn stad, snuten vaktar rätt bra när klubbarna... om det nu är bra eller dåligt...

Intellectual slacker

2008-05-25 05:04
Swille X3 skulle inte vilja hålla med dig om att allt stänger 2 kom hem från absolut nöje nu "strippklubben" det öppnar 2 och stänger 6 så de e helt okey synd bara att det är så litet.. men riktigt heta jävlar från ukraina,kongo och sverige men de va fett.. för att vara jkpg hahaha :P
pizzz n lööööv!

2008-05-25 11:40
haha hur kunde ja glömma det, bor på liljeholmen så där går man ju förbi dagligen.
Intellectual slacker

2008-05-25 21:38
Att vättern är kall gör mig inget, jag har fet jacka och fet mössa. Jag får hålla mig borta från Råslätt om det är mycket gun fights.

Några tillbehör till vattenpipa behöver jag inte, har aldrig smakat vattenpipa. Vapen och krigsuniformer behöver jag inte heller, lika bra jag stannar utanför Råslätt då.

En strippklubb, jasså minsann, tyvärr är det ingenting för mig då jag förlorade penisstrukturen i en olycka -05.
www.alexanderadiels.com

2008-05-29 21:04
Det är alltså inte en enda rappare som skall bli sjuksköterska? Det är inte så jävla ballin men det skiter väl jag i eller.
www.alexanderadiels.com