Vad behöver jag för att klara mig i skogen onsdag-fredag
Jo som rubriken säger, kan ni hjälpa mig med en del smarta saker att ha med sig ut i skogen från onsdag-fredag denna vecka. Detta är ett skolprojekt och skall ses som en form av avslutning och ge oss ett minne av vår skitskola o vår klass. Vi skall ut i skogen i gnesta tror jag och vandra hela 9 mil. Det som toppar hela skiten är att vi ska sova under vindskydd, göra vår egen mat och skita ute i skogen. Vilken mat kan va bra o ha med sig som inte ruttnar? Vad finns det för smarta saker man kan ha användning av på en sådan här "resa" Kom med tips o förslag. Tack på förhand<3
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ring och säg att du är sjuk, det där fungerar inte! Knata nio mil.. pah...
Niceness!
Antar att ni har spritkök med er? Då är soppor av olika slag the bomb.Varmt och mättande.Knäckebröd,makrill i tomatsås och mjukost också. Skavsårsplåster är ett måste. Kniv likaså.Toapapper. Tändstickor.
Yes vi har spritkök. Grandissimo, skavsårsplåster o kniv uppe på listan:D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ta med kapade fingervantar också så slipper du ta på och av vantarna när du ska fixa och dona.
Damn, är du någon scout eller haha
'...and the words of the prophets were written on the subway walls' - Simon & Garfunkel
fullt laddad mp3, luftiga byxor, stabila kängor, kniv(mora, inte butterfly), vatten. klarar man sig rätt bra på. antar att ni typ gått igenom lite tillsammans hur ni ska fixa skiten?
näe, men min pappa har tvingat ut mig i skogen i vått och torrt sedan jag var knatte så det har liksom satt sig.
Hur mycket kan ett par kängor kosta+ dessa luftiga byxor haha. Mjo vi har gått igenom lite, men det mesta måste vi klara och inhandla själva..
alltså hinner du inte "gå in" kängorna (för o undvika skavsår) så kan du ju nästan lika gärna promenera i vanliga skor typ. handlar ju trots allt bara om 2-3 dar. luftiga byxor borde du ju redan ha elr går du i runt jeans året om?
satsa på stövlar istället. dom kan du hinna gå in, plus att du kan få användning för dem efteråt också, dom är inte lika dyra. bla bla bla. jag kan go on and on om stövlars förträffllighet.
bortskämda ungar, det e ju sweet o sova ute. Min flickvän åker på massa sånt då hon jobbar som fritidsledare. hon whinar tvärmycke. Jag önskaj ag fick göra sånt. Det e ju sweet o ta med lite skogens gröna guld och titta på fåglarna, grilla fiska och ba chilla in the nature. repsääpkt
Jag säger inget! Läkerol, makes people talk shiet!
ToyboY P22 mm, och sen börjar det regna: fortfarande lika mysigt?
Någon form utav någonting som har den inverkan på myggor att de åtminstone reduceras men allra helst helt utplånas från detta någontings närhet..
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
inkonkret: vet inte var mannen ifråga tänker röra sig men inte så mkt mygg i maj väl? antar att du har regnkläder? och regnkläder som rymmer mkt under. sist men inte minst. glöm inte ett gott humör!!och lacka så snart som möjligt på dom som gnäller för sånt ska man inte tolerera.
Stövlar är kass kass kass. De förstörde mina fötter för livet under en längre marsch. Om det är fint väder går det bra med ingångna gympadojjor
Medoria : Nej, det är väl inte särskilt mycket mygg nu i Maj men den mygga som satte sig på min arm just när jag läste dennna tråd blev för mig en för mycket. Jag avskyr myggor från djupet av mitt hjärta. Ett medel mot myggors härjande är alltid en god vän.
inkonkret: du ogillar myggor även om du har ton av myggmedel på? jag har liksom inte haft råd att ogilla dem, då skulle femton års bärplockande ha blivit outhärdligt.
Jag ogillar myggor. Myggmedel är inget som gör att jag gillar dem. Myggmedel gör att jag njuta av deras frånvaro. Jag förstår att du som erfaren bärplockare varit tvungen att leva med myggorna och det är starkt, jag imponeras utav det.
Vilken jävla mardröm.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
mat som inte ruttnar på tre dagar, oj finns det någon sådan mat? jag tänkte på snabbmackisar men de brukar ju ruttna på tvä dagar och pulvermos har väl en hållbarhet på 24 timmar tillagat så är det ju ännu kortare.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
hahahah sprit. Ta med er en massa sprit
konserver, nån slags stormkök, konseröppnare/kniv osv, stabila skor, ombyten.... e väl typ de viktigaste.. sen massa småcrapp som kan va bra att ha, typ ficklampa, rep o sånt
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
men herregud i stort sätt all mat konserverad eller ej håller sig i tredagar, ska du ha kött med dig se till att inga flugor sätter sig på det, om den nu skulle ruttna i skogen var den ju inte direkt fräsh från början. Håller man sin mat i skuggan så klarar man sig, och under dessa förutsättningar som våren ställer till sitt förfogande kan det ju inte bli enklare.
reinfeldt vill veta varför människor blir kriminella, Ja vad ska man svara? Vi blev mobbade och utfrusna av de som senare i livet blev poliser...
det finns ju bra frystorkad mat i dygnsförpackningar, bara att tillsätta varmt vatten så har man en måltid.
Frystorkad mat, energikakor, druvsockerpulver, konserver.
Fan va sugen jag blev på att campa nu, ska nog ta och göra det när det blir varmare, who's with me?!?! :P
han skall vara borta i 3 dagar inte en månad, ta med vanlig mat.
Janie ja e lätt på, kan va din sherpa elr nåt...
Endorfin: Yay, bara du inte kräver lika mycket betalt som de gör. :P
whiskey måste du ha me, slipper du frysa och kan somna på oskönt underlag
ja vad de gäller mat så är det som sagt bara tre dagar. ta med dig mat som är lätt att bära för de suger å ha tung packning. det gäller för övrigt vad du än skall ta med dig. försök således att gå ihop med polarna å bestäm gemensamt vad ni ska ta med er å övertyga dom om å ta alla tunga grejjer å du kan ta mat. ta då med dig pulvermos (väger lite) eller pasta (väger lite) och sedan någon form av kött (helst nått som väger lite typ korv) och se till att ha med dig några par extra strumpor så du kan byta ett par ggr pm dagen om det motförmodan skulle bli varmt. //Ydebrinkarn - skulle tatt me mig öl
www.myspace.com/ydetobbe "En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba
Jag har fett många grönpåsar hemma.. såna man har i militären.. det hade varit bra om du hade:) men nu har du inte det, så om jag var dig skulle jag satsa på öl och korv, kanske ölkorv.
Buljong är oumbärligt också.Tar du med mackisar så koka dem i buljong så smakar dom lite mer.
Är ju inte så många dagar...
jägarkök t-röd frystorkad mat sked termos rent vatten tändstickor sovsäck liggunderlag that's it
McGyver
äsch, ta med ett band att knyta runt huvet och en tanktop så kan du leka rambo oavbrutet i tre dagar.. rambo äter/sover ändå inte
-supR och kniven?
jägarkök t-röd frystorkad mat skedtermos rent vatten tändstickor sovsäck liggunderlag kniv Sprit Känner på mig att dessa 2 nätter blir sömnlösa.. inte bra uppladdning för fotbollsmatch på lördag:( Dock hoppas jag att det ska bli roligt. De nio milen har kapats till 4 tydligen skulle lärarna bara skrämma upp oss ordentligt för att sedan göra oss"lättade" över att det "bara" är 4 mil.
sockar i mängder. typ 3 par per dag minst. finns inget så underskattat som ett par torra strumpor när man är ute och ränner. i övrigt är det väl inte rocket science direkt. choklad är bra för humöret (ät inte upp allt på en gång bara), russin och nötter likaså. toapapper är rätt uppenbart. packa i plastpåsar så att det inte blir blött om det regnar. mat är bara att köpa vadsom i pulverform. potatismos är riktigt nice, men hellre mycket mat som väger lite än lite "riktig" mat som bara tar plats och blir äckligt efter nån dag.
cry me a river! --> thcrew
4 mil på 3 dagar?... knäskydd kanske är att tänka på då.. tjocka vantar så du inte skadar händerna på alla vassa stenar som ligger på marken där.
mama said knock you out
Grillkorv och bröd. Det är redig mat.
Is Wayne Brady gonna have to choke a bitch?
Jag gjorde samma sak i nian, klarade mig på ett kilo godis, vatten och sällskap...
...och det är det som är så fint med whoa!
hahahaha Gnesta?!?! BUT WHY? :D hahaha. shit, jag avundas dig icke! men om inget gett dig tipset tidigare så du tycker jag du ska besöka närmsta ÖB då de brukar ha en hel del bra pastarätter "på påse" som du bara häller i kokande vatten så får du en pastarätt med pastasås till. finns i typ olika smaker. kika efter den typ av mat, det kanske inte är så jättenyttigt att äta i långa loppet men om det bara gäller ett par dagar eller en vecka så lär du nog inte hinna få skörbjugg ; )
Köp sånna där vetebars,smockat med massa som man behöver..en liten bar nog med näring för en hel dag typ.Ska finnas på friluftsbutiken osv..
...
dra med dig lite protein (om du har) som du bara tillsätter lite vatten i. även några bananer. dra med dig några varma koppen påsar eller en burk ravioli. några liter vatten. kanske vitaminer. på det riskerar du inte att hälsan sviker... but who am i kidding, its fucking three days man...
Massvis med strumpor samt sockor för att undvika skavsår, byt så ofta du kan och låt dom andra hänga på tork på ryggsäck eller liknande En tjock jacka att ta på dig när du rastar (annars blir du kall och stel och förkyld) Snabba kolhydrater, fett och socker har det redan givits bra förslag på Mat får du välja själv för alla har olika smak Source eller camelback är sjukt nice men kanske lite väl seriöst Underställ plus mössa och halsduk när man sover för det blir kallt på natten Tänk på att man hellre vill ta med sig nåt, och inte behöva det, än att inte ta med sig nåt , och behöva det. Har förövrigt vandrat sörmlandsleden när jag var yngre (kanske inte den ni ska gå men ligger i området iaf) och det var jävligt nice, funderar skarpt på att gå en sväng i sommar.
nej gör dina egna vetebars. mkt nyttigare, och mkt godare.