I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Fuck utbildning

Övrigt - Blandat

   

2008-05-17 18:03

Fuck utbildning

Varför är det viktigare att ha erfarenhet av arbetslivet än utbildning???

Så fort jag ringer till en arbetsgivare så frågar de om jag hade jobbat tidigare sen svarar jag nej och de sägre : vi har många sökande som har arbetat med detta tidigare så de kommer före.

Tog studenten för 2 år sedan och har varit utomlands ca 1år och 2 månader sammanlagt hehe.
är utbildad som lastbilsmekaniker ringde till scania för några dagar sedan och jag frågade om de sökte arbetar och de svarade JA. Har du erfarenheter av jobbet?? frågade de jag svarar nä har bara praktiserat under utbildningen svarade jag aha men då kan du inte söka här hej då och sen lägger han på luren.

Har ringt till minst 30 företag och de ställer samma frågor HAR DU ERFARENHETER???

FUCK UTBILDNING FUCK SKOLA Har även tagit truckkörkort för att få jobb lättare men sen ställer de samma fråga HAR DU ERFARENHETER??? men på annonser så står det att det är MERITERNADE att ha truckkörkort :ss men jag hade det ju men ändå så anställer de någon som kanske inte har truckkörkort det viktigaste e att de har ERFARENHETER???

Mqn måste komma in någonstans för att få erfarenheter fattar inte hur folk tänker.

Har slösat 3 år av mitt liv i gymnasiet men kan ändå inte få jobb fuck sweden