I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Putsade skor fick en lyxbil

Övrigt - Blandat

   

2008-05-15 16:47

Putsade skor fick en lyxbil

I många proffsklubbar är det vanligt att en ungdomsspelare putsar samma spelares skor under hela säsongen och Birmingham i Premier League (Championship nästa säsong) är inget undantag.

Där putsade James McPike den franske stjärnan Olivier Kapos skor under hela säsongen och när det sedan i slutet av säsongen var dags för den obligatoriska presenten tänkte McPike skoja lite.

- Alla frågade spelarna om ett par skor men jag skojade med en lagkamrat och sa att jag skulle fråga Kapo om jag fick hans bil, berättade McPike för Birmingham Post.

– Han sa bara ”okej då”. Jag trodde han skämtade men jag fick nycklarna efter träningen. Jag blev förstummad men körde hem honom efter träningen eftersom han inte hade någon bil.

McPike som tjänar ungefär 16 000 kronor i månaden fick även försäkringen på bilen överskriven, men har nu fått ett nytt problem med sin nya bil Mercedes S320.

- Jag kan inte fylla upp den (med bensin). Jag tankar för 350 kronor varje gång men den blir bara full till en fjärdedel, sade McPike.


Källa: Sportal.nu

och vem fan är du?