I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ont/ilar i käken

Övrigt - Blandat

   

2008-05-06 22:21

Ont/ilar i käken

Okej. Jag har googlat bäst det går men hittar nada. Så jag vänder mig (ofcourse) till er Whoa-medlemmar. Legitimerade douchebags med erfarenhet. :D

Nu är det så att i 2 dar har jag fått ont i käken när jag andas in. Ju djupare andetag jag tar, desto större smärta. Gäller endast när jag andas med näsan. När jag andas med munnen är smärtan minnemal.

Nu ska jag beskriva denna smärta. Ni vet hur det kan ila i tänderna? Ungefär så men från tänderna i nedra tandraden till hakan. Skulle nästan sträcka mig till att smärtan börjar i tandköttet, och sprider sig till tändernas toppar och ned till hakan.
Det gör ont, men man har ju vant sig. har haft denna irritation innan, men den har oftast gått över samma dag/dan därpå. Men nu gör det snarare mer ont än igår. Jag kan ju inte sluta andas liksom. 

Känner ni igen denna åkomma? Vad kan den bero på? Och framförallt, hur blir man kvitt den? Bör jag ta detta med en tandläkare eller doktor? Jag menar, idag är det ju billigare att gå till läkaren än tandläkaren ;D

Alla förslag och idéer tas tacksamt emot :)

de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor