I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Stenciler? hjälp mej!

Övrigt - Blandat

2008-05-04 22:55

Stenciler? hjälp mej!

Tjena! hittade en bild för ett par månader sedan på en väggmålning, den såg ut såhär;

Väggen

Och nu är jag sjuuukt sugen på att göra något liknande, fast en tavla, hur gör jag en sån här stencil på bästa sätt? vilket material bör jag använda och hur ska jag få ut det i större storlek än A4?
tack på förhand!

(Ja, jag vet att det är aequitas o veritas från boondock saints, det är bland dom bästa filmerna jag sett;) )

2008-05-04 23:14
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 23:16
För att göra större stenciler än A4 kan du t.ex. "låna" dessa plastskivor som sitter över tidningarnas löpsedlar vid närmsta kiosk/närbutik.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare

2008-05-04 23:20
om det är en engånsskiss, skulle jag föreslå ett tjockare vaxat papper där du först ritar upp. sedan vaxar du, och först efter det klipper ut det
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-05-04 23:29
okej, tackar, blir ett litet projekt här då :)

om någon har något mer att flika in mer så vore det dunder :)

2008-05-05 00:19

vafan heter nu den filmen!?

2008-05-05 00:38
Boondock Saints
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-05-05 01:46
(Ja, jag vet att det är aequitas o veritas från boondock saints, det är bland dom bästa filmerna jag sett;) )

höhöhöh ;D

2008-05-05 02:59
Ah den rullen e riktigt jävla tung
my name is xelly smelly

2008-05-05 08:22
Vafan, har du inte sett Äntligen Hemma? Kör upp bilden på en overhead så kan du justera vilken storlek du vill ha på bilden,kalkera av den med en blyertspenna och måla sen innanför strecken med valfri färg.
Det kan iof vara svårt att få tag på en overhead om man inte bor i ett klassrum, men det är iaf så man går tillväga.

Lycka till!
www.nativeswedes.se

2008-05-05 17:48
haha, fan hade jag inte tänkt på bäver, får ta o ragga upp en overhead då.. :p ruggit smart! :D

2008-05-06 12:58

Fan jag har inte sett den filmen sen den kom ut, minns bara att Willem Dafoe var jävligt skön i den. :D
Skivsamlare

2008-05-06 14:24
Gjorde en väggmålning hos en kompis för ett tag sedan. Den skulle dock inte vara så stor så jag tog helt enkelt och ritade upp motivet 4 ihoptejpade smörpapper, vände, gnuggade av mot väggen och tada - konturer utan overhead!

Kanske ett tips ifall motivet är relativt litet
fair enough..