I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Morden ökar men jag känner mig tryggare, gör ni?

Övrigt - Blandat

   

2008-05-03 17:04

Morden ökar men jag känner mig tryggare, gör ni?

Först och främst - ta i trä...

Men efter att ha kollat lite på Brottsförebyggande Rådets hemsida och deras statistik där så kan man ju konstatera att antal mord (för att ta ett allvarligt brott som exempel) ökar ganska markant, i stort sett varje år.

Men ändå så känner jag mig trygg. Jag oroar mig inte...

Tänkte på det nyss när jag såg:
"Man misstänkt för dubbelmord vid en lokal utanför Vallentuna" - vilket de flesta kan gissa på att det är någon slags organiserad brottslighet eller nåt åt det hållet.

Poängen är att, de flesta mord som sker, är genom organiserad brottslighet eller privata uppgörelser (nu spekulerar jag visserligen men, jag tror ni håller med) och jag är inte inblandad i det förstnämnda och det andra.. ja, än så länge så finns det nog ingen som känner för att mörda mig :)

Det där "besinningslösa" våldet och våld från "psykiskt störda" känns inte som ett aktuellt hot direkt.
Nu ska man inte säga för mycket för det är klart att det KAN hända, har själv varit med om det i släkten (även om det då gärningsmannen var en person som var inblandad i org. brottslighet) men det är inte så att man går runt och är rädd på gatorna.

Någon som tänker annorlunda? Är ni oroade för den ökade mordsiffran?

(Oro för rån, misshandel osv. räknar jag inte med för det är en helt annan femma...)

"Den tjocka killen i Trippel Ett"