smutsig_slampa P23 du tror inte att all den här hypen bara gör att folk blir mer misstänksamma mot sina grannar? Då skulle man kunna hävda att man bidrar till en möjlighet att förhindra likartade förekomster genom att ta hjälp av allmänheten? visst, fast det är väl knappast bra det heller, i de fall där misstankarna är ogrundade, vilket oftast är fallet. det är ohyggligt svårt att rentvå sig från anklagelser om incest, pedofili och våldtäkt bl.a. vissa personer är så jäkla kåta på att få vara den som uppdagar incest och pedofili att de ser spår av sånt i vanliga handlingar som t.ex. att ett barn vägrar sitta ner under en halv skoldag (för att hon varit måltavla i ett snöbollskrig under första rasten, är dyngsur och inte vill ha urinvägsinfektion), men läraren kan tolka det som att ungen inte vill sitta för att hennes föräldrar knullat henne i röven och hon har ont och därför vägrar sitta ner. (jag menar 'de har ju ändå 5 flickor, klart det är svårt att hålla fingrarna i styr' är det mest vrickade argument jag hört, men jag har hört det) och som sagt, de som blir utsatta för grundlösa beskyllningar har oerhört svårt att rentvå sig. men visst... det kanske har mer med samhället att göra än något annat. jag hejar verkligen på att man utreder fall som verkar misstänkta, men det vore bra jävla skönt om folk kunde vänta till utfallet av utredningar och liknande innan de bestämt sig för hur saker faktiskt ligger till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.