I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Josef Fritzl

Övrigt - Blandat

2008-05-03 17:17
jag hoppas Haneke gör en film om det här
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-03 23:58
min hjärna vägrar att bearbeta denna hitsoria som verklighet, det skulle göra illa mig för mycket.

och hur fan är man funtad om man tycker att mord på djur är värre än detta?

människor är mer värda än djur - PUNKT.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-05-04 00:44
tycker också jättesynd om den stackars familjen, den människa som inte gör det måste det vara något underligt med. MEN. att dra upp enskillda fall och uppmärksamma dem till tusen skapar en känsla av att det är ett unikt fall och idiotförklarar de människor som faktiskt är engagerade och gör ett ärligt försök till att förändra saker och ting. det här är ingen isolerad händelse. alla försök att få upp ögonen på folk stjälper snarare än hjälper. av den anledningen anser jag att trådskaparen och all övrig media är jävligt inskränkt. det är också därför jag drog upp stackars engla. vadfan hjälper det henne att tända ljus? ingenting! det enda saker som det skapar är ett bortglömmande av alla andra fall som sker NU och som ingen längre orkar bry sig om eftersom de tio empatiska minutrarna nu är bortslösade på ingenting.

men,
du tror inte att all den här hypen bara gör att folk blir mer misstänksamma mot sina grannar? Då skulle man kunna hävda att man bidrar till en möjlighet att förhindra likartade förekomster  genom att ta hjälp av allmänheten?

2008-05-04 10:06
smutsig_slampa P23

du tror inte att all den här hypen bara gör att folk blir mer misstänksamma mot sina grannar? Då skulle man kunna hävda att man bidrar till en möjlighet att förhindra likartade förekomster  genom att ta hjälp av allmänheten?

visst, fast det är väl knappast bra det heller, i de fall där misstankarna är ogrundade, vilket oftast är fallet. det är ohyggligt svårt att rentvå sig från anklagelser om incest, pedofili och våldtäkt bl.a.
vissa personer är så jäkla kåta på att få vara den som uppdagar incest och pedofili att de ser spår av sånt i vanliga handlingar som t.ex. att ett barn vägrar sitta ner under en halv skoldag (för att hon varit måltavla i ett snöbollskrig under första rasten, är dyngsur och inte vill ha urinvägsinfektion), men läraren kan tolka det som att ungen inte vill sitta för att hennes föräldrar knullat henne i röven och hon har ont och därför vägrar sitta ner. (jag menar 'de har ju ändå 5 flickor, klart det är svårt att hålla fingrarna i styr' är det mest vrickade argument jag hört, men jag har hört det)

och som sagt, de som blir utsatta för grundlösa beskyllningar har oerhört svårt att rentvå sig.

men visst... det kanske har mer med samhället att göra än något annat. jag hejar verkligen på att man utreder fall som verkar misstänkta, men det vore bra jävla skönt om folk kunde vänta till utfallet av utredningar och liknande innan de bestämt sig för hur saker faktiskt ligger till.

2008-05-04 13:42
(jag menar 'de har ju ändå 5 flickor, klart det är svårt att hålla fingrarna i styr' är det mest vrickade argument jag hört, men jag har hört det)

jag skulle misstänka den som sa det för att vara pedofil mer än familjen i fråga. riktigt skum sak att säga

2008-05-05 14:13
Fiyah P25

exakt.

2008-05-05 19:23
"det är vi som har skapat dom här monstrena från första början. they are all our own fucking inventions. svårt å se hur det stämmer? tänk efter lite, mänskligt betéende är inte svårt å lista ut... vi fungerar lika dant allihopa. så kom inte me nå snack om "Godhet" och "ondska" för sånt existerar inte. de e typiska gamla bibliska begrepp, istället för att ta saker för vad dom är uppfinner helt ologiska begrepp istället. yay"

Vad menar du med det där? Vi fungerar ju inte alls likadant. En del människor kan t.ex. stråla av empati och aldrig göra en annan människa illa på något sätt medan andra saknar det helt och tänker enbart på sig själva. Hur skulle VI ha skapat människor som dessa? Tror nog mer det är dens föräldrar eller liknande som varit med vid den sjukes uppfostran.
njut

2008-05-05 19:25
jag känner mig väldigt delaktig i skapandet av Josef Fritzl.

det är även jag som ligger bakom AIDS och herpes...

och USA:s invasion av Irak.

och Hitler...

skyll på oss!

2008-05-05 20:18

Du har hunnit med mkt Suntzu-gaming... vote 4 prez

2008-05-06 14:52

fan vad personligt många tog det där då... jag kan faktiskt hålla med till en viss grad. samhällen har en tendens att blunda för saker och utsätta människor för saker som leder till att sånt här händer. om så inte var fallet så skulle sånt inte existera. som tur är hör sånt här till ovanligheterna.