I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Efterrättstråd!

Övrigt - Blandat

   

2008-04-29 23:36

Efterrättstråd!

Hej älskling




Vad gillar ni för efterrätter?
 Jag älskar efterrätter! Skulle inte ha något emot att hoppa över huvudrätten för 2 x efterrätt! Har ni några tips på spännande kombinationer eller goda ovanliga grejer?Och vad ska man hålla sig ifrån?

Min favorit var vit chokladmousse (r.i.p.), godast av gott!Till en nyårsfest gjorde jag ”chokladmoussedroppar” som jag hittade i någon dessertbok. Man klipper remsor av overheadplast och penslar med smält mörk choklad, klämmer ihop ändarna och ställer in i frysen. När de är kalla tar man bort plasten och fyller dropparna med vit chokladmousse och ringlar över hallonmos med florsocker. Jag var omåttligt populär den kvällen! Ett annat tips är att göra knäckflarn och breda på smörkräm eller väldigt tjock vaniljkräm och valfria bär/frukt ovanpå.  När ni äter jordgubbar med grädde, vispar ni grädden då? En gång, för längesen när man inte visste att efterrätt inte är viktens bästa vän, blev jag serverad en stor brownie dränkt i varm chokladsås med vispgrädde och glass till. Höll på att spy efter halva men kunde ändå inte sluta äta.  

Let's hear it!