Det nalkas uppkörning.
Ska köra upp för B-kort den 23e maj. Har ni några sköna tips att ge? Klarade ni det på första eller andra gången och vad kuggade dom er på isf?
Uppkörning låter farligare än vad det är.. Ta det bara lugnt, kolla noga i alla speglar!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
har också uppkörning nu på onsdag, så ge lite tips tack :)
ny lag, dem ska random-kugga folk för att det är för många som har körkort. för mycket trafik.
Vår shöööna stadsdel!
Kolla överdrivet mycket i speglarna!
kör inte för sakta.. då tror dom att du försöker fjäska :) det gillar dom inte. försök köra miljövnligt Tare bara lungt. det vbar mycket lättare än man tror. och det är säkert en skön snubbe som du kör upp med också som pratar som en get hela tiden. Jag klarade första.
www.RekFoto.se
Som några har sagt, kolla VERKLIGEN i speglarna! Och var vaksam på för "gångare" Men annars är det som vilken kör lektion som helst, det är bara hålla sig fokuserad.. Man hinner liksom inte tänka på att det är uppkörning för man har så mycket annan skit att tänka på.
tror mer det handlar om vad ni ger för intryck till dem.. om personen som sitter med dig känner att du är en trygg person och han kan luta sig tillbaka och bara anteckna så lär du få godkänt.. om personen dock tycker det är farligt och blir nervös av att sitta med dig lär han/hon kugga dig direkt.. Ge dem ett tryggt intryck.. var observant men inte spänd.. var nogrann med detaljer men slappna av och försök få det att se ut som att du kört bil i 100 år.. jag tugga tuggummi, konversera, tog det lugnt men samtidigt var nogrann med detaljerna och var mycket observant.. Att följa alla regler mekaniskt och stressa upp dig är ingen bra ide.. då kommer dem kugga dig för MINSTA lilla grej.. men om man å andra sidan visar att man kört mycket så har dem överseende för ett par misstag så länge dem inte e för stora för dem känner att du kan klara dig i trafiken
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag klarade det på första. Var rätt nervös och gjorde en hel del missar. Han jag körde upp med sa att man inte ska bry sig om sånt, dom förväntar sig inte att du ska köra perfekt. Visa att du är en trygg förare, att det är du som kontrollerar bilen och att du visar hänsyn i trafiken - dvs kolla alla speglar och döda vinkeln och jääättenoga och var noga med att sakta ner för att kolla högerregeln och övergångsställen osv. Men precis som lexicon sa, jag vet en tjej som blev kuggad för att hon körde för sakta, så håll dig till hastighetsgränserna men fega inte. Är det krav på ecodriving nu?
Hehe, jag klarade det på första men har egentligen inget att säga. Jag körde uselt. Kontrollanten verkade egentligen inte ha någon kolla på mitt egentliga agerande utan satt och snackade med min körskolelärarinna konstant, tack för det Karin!
Konstigt, alla dina flickvänner säljer sig för en mosbricka.
överdriv när du kollar döda vinkeln. var inte för defensiv dvs. kör så fort som det tillåts och var inte blyg för när du ska byta fil och lägga dig mellan två bilar. försök att hålla en konversation med uppkörningsnissen, om han tycker du e trevlig kommer han kunna godkänna dig lättare. kör inte heller mot rött
Man behöver väl inte vara polare för att suga av en bög?
Uppsikt är no1 .. absolut viktigaste. Och att du inte gör några "grova" fel som dom säger, vilket egentligen inte är några grova fel i vanliga trafiken. Sen är de bara hoppas att du får någon shysst, de finns riktiga jävla idioter kan jag säga..
my name is xelly smelly
Var väldigt beredd på att det kan komma någon från högerregelsgator! Jag klarade min på första. Vart kör du upp?
Signatur får rum här
Skivsamlare
2008-04-29 08:39
jag kuggade nyss. har ni tid nu snart. det sög. jag körde bra hela vägen fram mot slutet då jag kom i en liiten rondell. det kom en bil från vänster som körde asfort, iom att man knappt behöver svänga i rondellen pga att den e så liten. så jag såg inte honom förän jag nästan var inne i den, och då fick jag bromsa in väldigt hårt. det var 5 minuter innan körningen var slut, jag skulle bara parkera :| "du körde för fort för att hinna uptäcka eventuella faror". jag höll dock 35 typ innan jag skulle in i rondellen, men eftersom jag inte hann se honom så blev det så^^ en annan grej e ju att vara uppmärksam på trafikljus. om du t.ex. står och ska svänga höger, och du har en 3 bilar framför dig. tänk på att ljuset kan slå om från grönt till guld>rött med, så du håller uppsikt över det.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
INOK P19 Det var nog inte bara det där med rondellen då. Lätt att säga det när man kuggar, "jag kör bra ända tills det hände" Det var säkert massa småfel. Jag kuggade första och klarade det på andra. När jag kuggade sa jag exakt samma sak. Det blir lätt så
383 mannen vi slaktar bijaces !
Skivsamlare
2008-04-29 11:45
jofast han gick ju igenom alla momenten efteråt, och då sa han så iaf. men det e som det eee!
Jag klarade det på andra försöket, första försöket fick jag höra av kärringen att ; "Du är en Fara för dom andra traffikanterna!!!" , jag måste påstå att hon överdrev. Smekte iaf in körkortet på andra försöket och jag körde exakt likadant båda gångerna med exakt samma tant. så jag vet inte riktigt vad hennes skeptiska åsikter kom ifrån första gången. Men ta det lungt och var noga med backspeglarna och håll hastigheten, motorbromsa mycket och var almänt uppmärksam.
Niceness!
Jag fick en en jävla idiot till inspektör, han hade varit officer i armen. Hade han sagt "givakt!" ställt mig i givakt inne i bilen, han var läskig like hell... Men ja, var uppmärksam på allt typ, tajma traffiken om du till exempel ska svänga ut på motorvägen osv. Och som nån annan sa, kör inte mot rött! Lycka till, waddapp!
ha båda händerna på ratten
Jag gillar Elk, Elk gillar MIG!!!
noga med ecodriving. köra i så höga växlar som möjligt, släppa gasen och rulla i nedförsbackar och ja
jag är discoverys ansikte utåt
Jag klarade mitt på första försöket. Och allting är lugnt bara du kan köra bil och hantera olika situationer på ett säkert sätt osv. Ta det bara lugnt så fixar du det !
Vila i frid Daniel ! 091030
Puls F18 Man ska växla ner i nerförsbake och släppa gasen ;), och att köra på så höga växlar som möjligt vill dom inte. dom vill bara att man inte kör över 3000 varv när man gasar upp.
www.RekFoto.se
hehe ja ska göra teori den 23 maj :) så vi får hålla tummarna för båda den 23:e ;)
Klarade det på tredje försöket, idag kör jag buss. Uppkörningen är fucking random om du frågar mig.
"och att köra på så höga växlar som möjligt vill dom inte." öö? Det är just det dom vill! Ecodriving, du hoppar över växlar. Växlar tex. från 2:an till 4:an.. ligger på höga växlar. !
383 mannen vi slaktar bijaces !
Jklart dom vill man ska växla från 3.an till 5.an. dom vill bara att man inte varvar för mycket. inte att du ska växla till 4.an i 40...
www.RekFoto.se
Lexicon Jag menade inte att man skulle växla till 4:an i 40 utan som du skrev, bara att du formulerade dig bättre ;p
jag är discoverys ansikte utåt
Äh ta det lugnt..... se det som vilken vanlig körlektion som helst. Kan du köra så kan du. Då behöver du inte tänka. Det är lugnt!
Jag vill ha roligt , inte trevligt
Skivsamlare
2008-05-06 16:49
hade uppkörning idag igen, andra gången. DET GICK KUNG!! :D fick köra med samma uppkörningssnubbe, han kom knappt ihåg mig. behövde inte göra ngn säkerhetskontroll (inte för att det är så svårt men), sen fick jag köra exakt samma väg som förra gången (?!?!?) :D precis samma. han bad mig tom att höja värmen i bilen på ungefär samma ställa som förra gången haha. jag gjorde volter inombords när han frågade om jag hittade dit ;D nu har jag den iaf. HEHE!
Skivsamlare
2008-05-06 16:49
inok.. man måste ju alltid göra en utav dom där kontrollerna man gör innan man ska köra. antingen utvändig eller motorn eller invändig.
www.RekFoto.se
Lexicon - inte alltid, ser dem att man kört upp en gång tidigare brukar dem säga "ser att du gjort detta förut så du kansäkert det"
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
Skivsamlare
2008-05-06 22:22
aah precis så sa han. jag frågade om jag inte skulle göra en kontroll, då sa han "nej, eftersom du gjort en en gång så liter jag på att du kan det" :) och tack ranman :D hur gick det för dig?