I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Rinnande svart plasma

Övrigt - Blandat

2008-04-28 08:32

Rinnande svart plasma

En underlig sak som händer ibland när jag ska sova är att i utkanten av mitt synfält så börjar det "rinna" nånting svart. Oftast så börjar det uppe i vänstra kanten för att sedan röra sig neråt, från vänstra nederkanten till högra och sen upp igen där det försvinner och börjar om från andra sidan igen.

!                   ^
!                    !
!                    !
!                   ^  (fin illustration)
!-->------->---!

Det är inte särskilt störande och verkar inte vara farligt, men vad kan det vara för något? Kan närmast liknas vid bultandet i ögonen vid plötslig och kraftig anträngning, men det känns inte som att det är det det är frågan om. Mycket märkligt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-28 08:36
ehm... du kanske ska gå till en ögonläkare/neurolog och kolla upp det där?

2008-04-28 09:01

Grejen är att det känns inte som att det är nåt farligt, typ sjukdom, skada m.m. Och det stör mig inte mer än att jag blir nyfiken på vad det är.
Alla kanske har det här rinnet ibland, då känns det onödigt att ta upp läkartid och sånt.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-28 09:30
HPPD? :p

2008-04-28 13:41
Vila i frid
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-04-28 13:59

Jag är väl inte död än?
HPPD, får kolla upp det.

2008-04-28 14:18
Vad jag vet är HPPD från droger som får dig att hallucinera? Så om du vet vad du tar så borde det inte vara det. Men om ditt synfält påverkas kan det vara fel på hjärnan, jag tror inte att ögat kan förminska ditt synfält utan att det är hjärnan som inte kan läsa allt du ser helt enkelt. Låter lite schysst, måste vara störande när man anstränger sig med något som har med synen att göra dock, men du borde nog kolla upp det där innan det förvärras. Man behöver inte alltid läkartider heller, det finns många experter som svarar dina frågor gratis på nätet.

2008-04-28 15:51
Låter onekligen som nano-skalig HPPD, men sålänge det är av sådan lindrig natur att det inte handikappar dig i vardagen på något vis så går det (vad jag vet?) inte att få diagnostiserat. Fast å andra sidan, stör det dig inte så lär du ändå inte vara i behov av behandling. Aah svammel. Men iallafall; var uppmärksam på om det förändras/ förvärras.
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-28 17:50
det e småpartiklar av damm,vätska som sitter på ögat och flytter runt

2008-04-28 21:11
hmm vet inte om det är samma men då och då (väldigt sällan) så kan jag se typ "flimmer" i ögat oftast efter att jag har setat för länge vid datan o stirrat in i skärmen, vet inte om dåligt med vatten i kroppen kan vara en orsak men men fred ut

2008-04-29 08:19
Jag vill inte skrämma dig nu men:

http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=4268

Många i min släkt har haft det, kolla upp det direkt. Det är jävligt viktigt.
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-04-29 08:28
Låter som gråstarr.
Rock out with your cock out!

2008-04-29 09:39
hahaha så fort nån på whoa har en skada tror alltid någon att det är orsakat av droger