Stockholms bästa matställen
Yo! Kom att tänka på detta när jag var med några polare å kom in på ämnet om vilket som är stans bästa käkställe.Efter lång diskussion kom vi inte fram till något som vann tydligt över det andra. Så nu tänkte jag att det skulle vara kul att se vad whoas sthlmare tycker är stans godaste/bästa ställe att käka på med härlig atmosfär,god mat samt vart det ligger:) Några av mina favoriter är: Grekiskt mat,extremt gott och atmosfären är härlig: http://www.dionysos.se/ Thai mat,mycket gott: http://www.restaurangorkide.se/ Subway på drottniggatan:D Kommer inte på särskilt mycket mer just nu,men droppa gärna era favoriter så man kan checka dom:)
Meep meep
Juste,Grekiskt Fast Food vid medis också,jävla gott för slanten.
Meep meep
Top Wok i Hässelby strand
Vi är överallt!
Athena nånting i hammarbysjöstad.
Patriot som jag är;
Kamarina på Gotlandsgatan (Skanstull) är fantastiskt och prisvärt... Fan det vattnas i munnen bara jag tänker på stället.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com
Crill-Oh, Kamarina verkar nice! Blir ett besök där.
Meep meep
Haha nån som vill gå ut och äta eller? Nu blev man hungrig!
your bitches ain't nothing compare to meeeee
wokhouse på Valhallavägen har helt sjukt god mat, bra takeaway och lunchställe. Har aldrig ätit något som inte varit gott där.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
Vasastans Pizzeria!
Me? What? naw, I'm the kid closing curtains<br> Perfect? No, I'm a brew slamming guy with a purpose<br>http://www.thewrestlinggame.com/wg.asp?w=110101
Celtor grekisk fastfood är juh en riktigt klassiker..
Melody Hahah ja,perfekt nu till sommarn,glida förbi å käka nåt där=)
Meep meep
Peccorino (stavning?) i Hornstull har stans godaste mackor. Grillad chiabatta med taleggio och tomat är min favvo.
Gerdaman
orkide på medis är nice folketskebab bamboocity på drottninggatan hermans
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Celtor Ohja.. sommaren 2007, fyllekäk typ
capri på nybrogatan e najs
Kamarina - gott men jag blev inte mätt iaf..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Uppar lite,fler tips nu när solen börjat skina! Trevliga ställen sökes:D
Meep meep
Pontus by the sea, vet inte om det är bäst, men gott iallafall!
http://www.kamoufleradkurbits.com
Donken centralen är stockholms bästa mathak på fyllan alternativt donken i slussen.
-
blir esperanto på fredag, återkommer om det,men blev ju nyligen utnämt till bästa matupplevelsen i white guide så det känns hoppfullt.
vågar du köra på mig igen då fitta?
Pizza: Al forno con due i Atlasmuren. Indiskt: Indian Garden ( billigt men dålig service, maten är dock gudomlig) Thailändskt: Koh Pangan ( mellanklass) samt Sawadee i Kista C som har supergod Satay!!!!
PALMYRA i årsta! stockholms bästa kebab enligt många tester... TOK värt ett besök... Tänk er en STOR pizza tallrik ÖVERFULL med allt man beställt... lägg på en dryck o du pröjsar typ 100kr... Ja brukar dela en tallrik me tjejen så man inte behöver rulla där ifrån.
ja och så får man inte glömma gyron på medis.....bästa bästa...
Vasa's piskar på husmanskosten!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
finns ett ställe på nybrogatan (östermalm) som heter typ steak house, dom har blandade maträtter, mycket husmanskost. men dom har en sjukt mustig pasta med kyckling, värt!
men är man bakis på jobbet så blir det fan en pizza hut vid medborgarplatsen =)
"Jag hatar inte mycket, men när någon uttalar whoa fel, börjar jag hata den personen." - Dr.Octagon
texas smoke house är oxå nice på hornsgatan ligger det
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Min absoluta favorit är Mården.... käkar nog lunch där 4 dar i veckan
New job. New Life. Good life
eftersom ingen har skrivit det, mast jag saga Indira pa Bondegatan. Hyfsat billigt, javlig skon personal, underbar mat, och reko ol. Indiskt saklart.
vad finns det för bra vegoställen i sthlm?
Azziz: Hermans ska ja okej buffe på sommaren, men då är arbetsförhållandena helt sjuka, så jag kan inte äta där med gott samvete......Chutney på Katarina Bangata är mycket bra, deras bröd is to die for...
fjäderholmarnas krog på fjäderholmarna
Azzis: Som sagt Hermans och Chutney. Även om jag kan tycka att Hermans vegobuffe är lite väl solkig ibland, mycket fet mat och flottiga såser. Annars vid östermalmstorg, i saluhallen där, finns det ett helt okej matställe för bra pris. buffe också. Matkultur på Södermalm. På östra sidan vitabergsparken, skånegatan tror jag, har riktigt bra mat. Inte bara vegetariskt men det vegetariska jag har prövat där har varit riktigt fint. Shanti mellan skanstull och nytorget (dålig på gatuadresser) har grymt bra indisk mat. Inte så försvenskat som det kan vara på andra ställen. Mycket vegetariskt och flera veganska bra rätter med. Abyssinian i Vasastan. Bra etiopisk mat lagat med kärlek. Favoriten får ändå bli Herr Spiridons på St: Eriksgatan 88 Riktigt schysst helveganskt, ekologiskt och biodynamisk levande föda. Rätt så dyrt såklart men smakar det så kostar det. Deras lunchlådor är awesome!
Av det jag provat så vinner Rolfs Kök överlägset. Bon Lloc var iof sjukt bra, F12 vart jag däremot inte överdrivdet imponerad av. Just nu är jag dock mest sugen på Frantzén & Lindeberg, närmare Barcelona än så kommer man inte i Sverige. Esperanto lockar iof också.
Rehab is for quiters.
Thai wok på folkungatan är sjukt prisvärt, dit jag går om jag vill ha bra och fräsch mat snabbt. Noodle house på götgatan är också schysst men lite dyrare.
just det,
Caliente på St Eriksplan och
Taboulli på Kungsholmen, Rådhuset..
mycket bra tapas resp meze.
åhh meze.halv grek plus turk på östermalm.. så sjukt gott.. lite väl dyrt kanske...
Bästa vet jag inte men sämsta är ju Burger King på plattan. Alltid hemlösa och pundare som går omkring där inne och snor servetter osv, folk som står vid dörren och röker så det kommer in rök i serveringen. Ja, allmänt jävligt sunkigt helt enkelt.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
den som har råd med mat ändå..
Thai House Wook på Folkungagatan=)
Meep meep
Birkastans pizzeria är ungefär det bästa som hänt pizza-scenen i stockholm. Palmyra är i min åsikt överskattat som fan, jag menar vad är upp med såsen? Själ-lös Rydbergs sås. Hade dom haft en bra sås hade jag gått med på att det är ett bra ställe men nu... Om du ska käka middag så dra dig till Sonjas Grek på Bondegatan. Bra och mycket käk till förmånligt pris och en servitris som e sjukt snygg.
Anima Sola
challma > jag instämmer på varenda millimeter text du skrev om Sonjas Grek , inklusive servitrisen om det nu är samma.
clone P22 kan ju meddela att jagär mycket nöjd över min middag på esperanto, var värt pengarna. Sjukt bra smaksammansättningar, allting var perfekt, grym service. Ända negativa var att det ibland blev för mycket olika smaker att det blev svårt att hålla isär dom ibland. Dock en riktigt underbar upplevelse!
vågar du köra på mig igen då fitta?
Jag hade sjukt bra grejer om Sonjas grek, men efter att ha ätit där så var jag inte så jätteimpad. Maten var okey, inget mer. Bra service dock, riktigt bra.
"Help the grown folks, they need more help than the children do"
burger king
Grahh.. ALL IN STÄLLAN!!
den prisvärda abdullas kitchen i övre SoFo är en personlig favorit. deras rostbiff måste provas!