I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Psykbryt!

Övrigt - Blandat

2008-04-20 16:25

Psykbryt!

Tjena alla glada!

Detta har hänt mig 3 ggr, alltid samma tid på året och aldrig klarat mig helskinnad ifrån det.
Nämligen att flickvännen är otrogen, jag dumpar, hon blir iskall och hör inte av sig förrens ett år efter.

Alla gånger har det verkligen vart 3 tvärsofta damer som alla predikat mot otrohet och visat prov på lojalitet vid flera tillfällen, men så kommer det bara. Dom ballar ur helt, blir som förbytta över en natt och precis allt som man byggt upp under år av tvåsamhet är raderat fortare än qvickt.

Tycker detta fenomen är jävligt udda! Jag påstår mej inte vara en bra pojkvän, är väll en liten "miniganster" i mångas ögon och borde förmodligen må bra av en örfil. Har allri hymlat om det, alla i min närhet känner till hur jag är som person, men bli lite iriterad när damerna ifråga målar ut sigsjälva som änglar för att sedan slampa runt och köra skiteriii attetyden helt.

Är detta någon form av, bättre fly än illa fäckta. Att dom gjort ett misstag på fyllan (knullat runt och sugit kuk) och sedan känner sig så sjukt svaga att dom flyr från precis allt och därmed lämnar mig (eller den de gäller) som sveriges största frågetecken.

Jag VET att jag inte är ensamm om att söta på denhär typen av keffa brudar, berätta er version så kanske ett mönster träder fram och kastar lite solljus över ämnet.

MVH
/M_Whatever

(Inlägget ändrat av JP 2009-07-03 10:59:06)

2008-04-20 16:49

är väl inte så konstigt at någon som varit otrogen och blivit dumpad inte är så intresserad av fortsat kontakt?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-04-20 16:52
är väl heller inte så konstigt att slampiga människor inte direkt skyltar med sin slampighet?

2008-04-20 17:11
Misery_chick 

Om man är sambos är det åtminstonde ett jävla sätt. Måste finnas någon förklaring till detta betende, bara för att man vart otrogen och dumpad behöver man inte bete sig som ett iskallt luder efteråt, det säger en del om en person. Vad det säger vet jag dock inte.

2008-04-20 17:15
Mr_Whatever P23

iskallt luder?

hur menar du?

jag håller med om att det är riktigt svinigt att vara otrogen, men när du väl dumpat tjejen så har hon väl ingen anledning att vara på något sätt lojal mot dig?

speciellt inte om hon brydde sig så lite att hon var otrogen.

hur långa förhållanden snackar vi här?

2008-04-20 17:39
Misery_chick 

Iskallt luder är en sådan som man vaknar upp med på morgonen, äter frukost med, skiljs åt för jobb och sedan kommer hem och äter middag med. Ett par timmar senare har hon sugit av sin chef, svalt satsen och alla hennes saker är påväg ur lägenheten. Därefter lovas bot och bättring och en jävla massa skit pararell med att hon fortsätter träffa chefen och smörar för mig, tills hon blir påkommen igen, då försvinner hon helt och allt detta innom loppet av ett par dagar. Det är ett iskallt luder.

Lojal bör man vara oavsett man är ihop eller inte, alla av annan uppfattning bör kolla sig bakom ryggen ofta, man får vad man ger.

2008-04-20 17:43
du kanske borde se över dig själv och fundera på varför du dras till såna människor om och om igen?

och igen: hur långa förhållanden är det deta gäller?

jag tycker inte dina ex är skyldiga dig något efter att du dumpat dem (vad är det du tycker de borde göra som de inte gör efter att du dumpat?), även om det bör höra till vanlig hyfs att kunna bete sig som folk även runt sina ex.
jag ser inte varför jag för den sakens skull skulle behöva "kolla mig bakom ryggen ofta"

2008-04-20 17:46
dålig stil men hur kommer det sig att det alltid är samma tid på året? är det något speciellt DU gör vid den här tidpunkten som kan tänkas vara oattraherande?

brb, mailing my eyes

2008-04-20 18:03
Misery_chick 

Runt 2 år på varje förhållande, inga superlängder men iaf. Du tycker mycket skit endligt mig och verkar agera med hjärnan istället för hjärtat, en jävligt keff grejj endligt mig.

kaktuslime F20

Mitt största problem är väll att jag inte är svartsjuk å låter damerna springa runt med korta kiolar efter midnatt, kan gott och väl vara så att samtliga damer letade bekräftelse som jag inte gav dem i någon större utsträckning.

2008-04-20 18:04
Mr_Whatever
Vissa säger att det är den sexuella revolutionen, män får smaka sin egen medicin blabla. Andra säger att killar måste vara svartsjuka idioter, andra att relationer behöver drama för att överleva blabla. Sån bullshit köper bara bittra töntar, det finns svin i alla spektrum av åldrar, sexualiteter, kön etc. Tråkigt att alla dina brudar varit okänsliga slampor, verkligen. Försök att hitta nån som inte är det. Lycka till.

Ajuste sluta vara en minigangster också, det lär säkert öka dina chanser att hitta någon bra.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-20 18:10
där har du nog svaret.  krävs ingen större fundering från min sida för att förstå att det är så. det finns inget som säger att du måste köpa blommor och säga att dom är vackrast i hela världen hela tiden. det finns inget som säger att det är en dålig sak att släppa på banden lite och inte vara svartsjuk

däremot, har man det bra på hemmaplan bryr man sig inte om att ställa till det för sig. uppenbarligen har du fått tag i brudar som behöver bekräftelsen, och förmodligen var du bättre på det i början och börjat slacka efter lite på slutet, då börjar dom ju leta igen. jag tror snarare på det , än att du låter dom springa omkring i kortkort efter midnatt. fanns ingen gång jag älskade min sambo som när han lät mig göra det och inte sa ett ord om det. det visar på trygghet och att man litar på varandra. sånt dissar man inte i första taget.

du kanske ska ta en koll på dig själv och se om du verkligen ska satsa på såna brudar.. du kanske ska leta efter en mer jordnära brud som inte bryr sig riktigt om vad andra tycker. du skriver att dom varit tvärsofta de andra tre, men uppenbarligen inte helt down to earth.

ibland får man granska sig själv för att se vad det är som pågår med alla andra.
brb, mailing my eyes

2008-04-20 18:14
"Du tycker mycket skit endligt mig och verkar agera med hjärnan istället för hjärtat, en jävligt keff grejj endligt mig."

jag säger en sak du inte håller med om och då tycker du jag "tycker mycket skit" och tror dig ha minsta aning om huruvida jag agerar med hjärnan eller hjärtat(ur vad utläste du det?)

du vet ingenting om mig gubbe lille.

2008-04-20 18:53

Tycker tråden får fel vinkel nu, skulle inte handla om mig personligen utan om själva psykbryts luder fenomenet. Vissa kanske tycker jag är ful i mun, men detta är ingen diskution om vandliga tjejer, utan just luderna.

2008-04-20 18:56
Mr_Whatever P23

jag förstår inte riktigt vad de är "luderna" gör som är så hemskt efer att du dumpat dem?

otrohet är såklart dumt, men utöver otroheten, vad är det du syftar på?

2008-04-20 19:12
Misery_chick 

I just detta fall hennes skenhelighet. Hon skriver snyft mejl till mig om hur mycket hon ångrar sig och vill att vi ska försöka igen samtidigt som hon fortfarande träffar snubben hon var otrogen med. Hon ljuger en massor och försöker sänka mej med div. metoder. Funkar inte sex så börjar hon beskylla mig för att knulla med andra o.s.v Bara massa jidder helt enkelt.

Då kan man tycka att jag bara ska skita i henne, jo men det är vad jag gör tills hon slänger sig på golvet och börjar gråta, kastar glas och hotar att ta livet av sig, och efter jag tröstat henne är det samma jävla cirkus igen.

2008-04-20 19:14
att vara i samma rum som henne kan man ju tycka är en rätt dålig teknik om man ska skita i henne.

2008-04-20 19:22
Ahhh

2008-04-20 21:54
Mr_Whatever P23

Om inte du är en bra pojkvän mot dina flickvänner så kommer de antagligen inte att vara det mot dig heller.. (Alltså "bra" flickvänner) Kvinnor ljuger inte.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-20 23:19
vafan skyller alla på trådstartaren för? bara för att han har kanske av slump träffat fel brudar så betyder det inte att han är ett as. han kanske är världens bästa kille i tjejers ögon?

vare sig det är män eller kvinnor så är 90% skräp punkt.

skärp er för fan
http://www.myspace.com/prozakproductions

2008-04-20 23:26
engstromfmx P18

heh, alla?
överdriver du inte nu?

ser inte många som skyller på honom.

2008-04-21 15:16
Jag påstår mej inte vara en bra pojkvän, är väl en liten "miniganster" i mångas ögon och borde förmodligen må bra av en örfil.
Poet

2008-04-21 15:49
Mr Whatever: Även om du vill tro det eller inte, så kanske du faller för samma sorts tjej? Ens val av partner speglar även mycket av vad man själv är för person.

Så vänd på det, förutom det här med att de är otrogna, är otroligt skenheliga av sig mm, vad mer för gemensamma nämnare har de?
At the gates of Eternity...

2008-04-21 17:33
BC99 P24

Förutom otrogna och skenheliga har dem vart blonda, blåögda och en het fantasi för många killar. Samtidigt som dom har vart jävligt snälla, söta och underbara tills dagen då dem får psyyyyykbryt.

Men eftersom jag tar starkt avstånd från vardaliga tjejer i mitt kärleksliv så kanske man får skylla sigsjälv. Fast ändå, inte kan jag skylla mejsjälv för att damerna är slampiga luder utan skamm i kroppen. Det är helt enkelt ett svårt dilemma. Nu har iaf förra sambon hört av sig via mejl och påstår sig sagt upp all kontakt med snubben hon var otrogen med, problemet är bara att det var med hennes chef och att hon jobbar kvar. jag vill inte skratta, men jag måste :D

Jag är inte den som e den, sköter hon de snyggt så, jobba kvar, sug kuk, köp en båt och slå en snut. Men jag blir jävligt frustrerad när flicktygen inte talar sanning, åtminstonde när dom ljuger så jävla dåligt.

2008-04-21 20:01

Vad jag har märkt är att många (inte alla) vackra människor har under större delen av sitt liv fått främst bekräftelse för sitt utseende och blir beroende av ytlig bekräftelse samtidigt som de har en låg självkänsla (då de kanske inte fått så mkt bekräftelse för insidan). Många verkar lite vilsna och söker "kickar" av alla dess slag.
Känner en del vackra människor som är "spännande" har självförtroende men de har inte alltid självkänsla, och det som man tyckte var spännande med en person var bara ett beteende som den hade för att dölja sin låga självkänsla genom att framstå som säker, utåtriktad, cool och "härligt crazy" etc för att folk ska få en bra bild av den.

När man finner någon väldigt vacker så är det också lätt att man luras och förblindas av utseendet och förskönar de personliga egenskaperna,  t ex arrogans kan misstas för självsäkerhet, man har överseende med mycket bara för att man är attraherad och vill att personen ska motsvara mer än ens ytliga ideal, de ska även ha de inre attributen vi letar efter. Alla vill ju ha den "perfekta partnern".

Vad jag försöker säga är att du kanske inte är förmögen att se vad som är dåligt eller den dåliga gemensamma nämnaren, kanske misstar du en dålig egenskap hos dem för att vara bra?

Eller kanske de har ett sådant bekräftelsebehov att när du inte sätter dem på en piedestal så söker de uppmärksamhet från annat håll för att de konstant behöver bekräftelse.
Sedan finns det de som känner sig olustiga av att alltid höra bra saker om dem, som att de är fina etc, för att de har låg självkänsla och inte kan ta till det och tänker "personen känner inte mig".

HUR SOM HELST, av vilket sjkäl det än må vara, att det är "fel" på dem eller dig eller er allihopa så är det en taskig situation, jag lider med dig, hoppas det går bättre nästa gång!
Poet

2008-04-22 01:35
Whatever: Säger inte att det är ditt fel alls. Men ett mönster av samma val och beteende resulterar oftast i samma konsekvenser. Alla har vi haft samma typ av tjejer/killar vi lyckas falla för, för det speglar hur man själv mår/mått under ens period i ens liv.

Ransaka dig själv :)

2008-04-22 10:59
Okej, hur svårt är det här egentligen:

Du är enligt egen utsago en minigangster som inte alltid beter dig så himla väl.
Du blir bara ihop med väldigt attraktiva tjejer.

Vafan TROR du att det handlar om? De är ihop med dig för att de tycker du är spännande/tuff/whatever. Det är du- ett tag. Sen blir det vår och de minimala kläderna åker fram, och tjejerna får massa uppmärksamhet från tuffare, mer spännande minigangsters. Om förhållandet bara bygger på attraktion så faller det så fort de hittar någon som är mer attraktiv.

Vänj dig eller bryt mönstret.
Jag var whoa-fri i över ett år, men sen blev kommentarerna i blandat-forumet så korkade att jag var tvungen att logga in och driva med dem.

2008-04-24 20:20
tjejer har en förmåga som inte killar har
den förmågan kallas för bitch-idé...

det är en idé (psykos) som kommer upp från ingenstans och kan komma när som helst och för dens om får denna "idé" ser världen helt uppochner ut fast bakåfram och etc aa ni fattar (inte)

summan av kademumman blir oftast att killen inte fattar nånting, killen trodde stenhårt på en sak men på en sekund, minut eller timme så har allt vänts uppåner, ut och in etc aaa ni fattar (inte)... pga av detta fenomen "bitch-idé"

Poet

2008-04-24 22:35
Rickard: Män är lika mycket "bitches" som kvinnor, så det där du beskrev är inte signifikt för just kvinnor.

2008-09-18 05:43
JanieJones F23

Fan är du psykolog? :o Du verkar i alla fall klipsk! Du fick fan ner rätt många olika beteendes svar där på ett sådant kort och lätt förståeligt sätt!

Och det sjuka är att jag är precis en sådan person du beskriver först. :(
Like hell yeah! Flock the seagulls on this mothafukka!
Groupie

2008-09-18 20:05
Fattar inte varför folk träffar otrogna människor.
Jag har haft flera flickvänner och otrohet har aldrig varit ett problem.
Antingen är min kuk stor eller också ser jag till att träffa brudar som faktiskt tycker om _mig_
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!

2008-09-18 21:53

narzil P21: "Det är bara saker man seeer..." Får väl ta och försöka bli psykolog då om jag inte lyckas bli tandläkare! Och om du är en sådan person som jag beskrev först, så vet att du inte behöver fortsätta vara en sådan person om du inte vill! Det kan ta tid (ibland år) att "omprogrammera" sin inställning och sina tankemönster, men det går! Märk väl att "den inre resan" har ju sina toppar och dalar, ibland går man framåt, ibland bakåt, men det verkligen värt besväret när man nått sin "destination"! Nej, nu känner jag mig för som en klämkäck "självhjälpsguru" à la Mia Törnblom. Skulle inte förvåna mig själv om jag snart skulle komma ut med boken "Destination: Happiness". :P

2008-09-18 22:37
det enda vi kan göra är spekulera och det kommer sannolikt inte göra dig särskilt mycket klokare. hade du haft i åtanke att fortsätta ditt förhållande, trots hur din flickvän agerat, hade det kanske varit på sin plats att prata med henne. för även om du försäkrar att du pratat med henne så verkar det inte, enligt mig, som att du gjort det. verkligen pratat med henne. inte bara det vanliga jaha och vad händer nu utan verkligen pratat med henne. bara då kan du komma fram till varför hon gör som hon gör. men om jag, precis som alla andra förståsigpåare i denna tråd, får komma med en vild chansning, skulle jag gissa att din tjej inte känner sig själv tillräckligt väl för att förstå varför hon gör som hon gör. det gör man sällan när man är självdestruktiv. självkännedom kommer med livserfarenhet.

2008-09-19 19:27
"..In my life, I was never foretold that the glitter and gold
Were so heartless and cold, In my life..."

2008-09-19 21:46
Om du klarade av att se din egen del i det, skulle du kanske
komma längre i dina tankar, och ha en större förståelse för
problemet. Att utnämna det till "luderproblemet" leder ingen
vart.

Varför tror du själv att de var otrogna?
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.

2008-09-19 21:51
Janiejones, jättebra inlägg!

Rickard, det var det dummaste jag läst på länge...
Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden.
DJ

2008-09-19 22:04
tyvärr är det så att människor har någon fantasi om att man ska vara trogen bla bla bla. dessvärre blir det aldrig så, alla är otrogna, vissa genom sex å vissa genom handlingar osv.
men det finns inga som är helt trogna, lev med det eller lev i celibat
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-09-20 00:29
MR_EVIL P22

Finns inga som är helt trogna? Vad lever du i för värld. Sorry mannen men låter som om du försöker rättfärdiga dina egna handlingar genom att påstå att alla andra är lika usla eller nått. Sålänge du inte har väldigt extrema gränser för otrohet, ala "dufårinteenstittapåenannankvinna/man" så spottar du ren bs.

DJ

2008-09-20 01:52
Illsnidig

förutsätt vad du vill, att vara trogen sin partner ett helt liv e fortfarande en utopi. Och nej jag säger inte att man är otrogen sin partner fysiskt, jag säger heller inte att om man sitter i någons knä så e man automatisk otrogen. det spår jag är inne på är att alla som e tillsammans med någon flörtar som tokar så fort dom inte är med den dom håller kär.

kanske inte alltid men ofta, och visst dom kanske inte går hem med personen som dom flörtar med. men dom vill fortfarande veta att dom "fortfarande är med i matchen".
varför måste man söka den bekräftelsen om man har hittat "den man älskar mest i hela världen"

och det ser jag personligen som att "du kunde lika gärna ha gått med personen hem".
jag tror alla människor vill vara trogna, och man är det oftast, men sen hamnar man i en situation man inte hade räknat med å då händer det.

det sorliga är att folk går efter vad dom känner just nu, precis just nu. hur många ggr har man fått höra skrönor som "du e allt för mig", "jag kan inte leva utan dig", "jag älskar dig mest i hela världen" osv. jag tvivlar inte på att folk menar det i den stunden dom säger det, men kärlek å känslor pendlar lika snabbt som som börsen just nu.

människor kommer alltid vara människor, överskatta sin egen förmåga samt förstöra för sig själva. det ligger i vår natur attt vara destruktiva...
"Man ska inte prata med fula människor, de kan få för sig att det är okej att se ut så"

2008-09-20 16:58
MR_EVIL P22

Du låter lika cynisk som mig i din bild av mänskligheten, skillnaden är väll att jag fortfarande har lite hopp. Jag tror att många, eller t.o.m dem flesta människorna är ganska dåliga. Men jag vet med mig att det finns bra människor också, visst att ingen är en ängel men det är klart det finns människor som levt hela sina liv utan att vara otrogna? Otrogenhet kan jämställas med psykologisk misshandel enligt mig, och jag tror inte alla människor är kapabla till det.

förutsätt vad du vill, att vara trogen sin partner ett helt liv e fortfarande en utopi.

Definierar du det som otrogenhet att skiljas? Det är då inte min definition, klart man kan avsluta en relation, gör man det i rätt ordning är man ju inte otrogen; avbryta relationen --> starta en ny relation. Så länge inte 2 relationer överlappar varandra har man ju inte gjort något fel enligt mig.

Handen på hjärtat nu, jag har aldrig varit otrogen eller flörtat med någon annan då jag haft en flickvän. Kan du säga det samma?

2009-04-05 15:15
Jag blir så förbannad när något sånt inträffar.
Jag är själv helt emot otrohet och har aldrig varit otrogen mot någon överhuvudtaget.
Har själv stött på killar som predikar mot otrohet och säger att de aldrig skulle få för sig men sedan är otrogna ändå!
Om man känner ett behov av att ligga (lr liknande) med andra än den man har ett förhållande så gör slut och säg det då ffs! Varför gå bakom ryggen på personen när man vet att det kommer fram förr eller senare?
Om man känner att man förlorat gnistan i sexlivet med den man är tillsammans med så kan man väl kämpa för att krydda det istället för att söka sig till någon annan?
Det borde fan finnas en community för Anti-otrogna så man kan hitta någon som faktiskt "sköter sig" och är trogen i ett förhållande!

2009-05-11 11:29
Instämmer med föregående talare.
jag kommer ihåg det som i förmiddags - jag minns den tiden
vill sluta grubbla men det är svårt när man är inne i det
sitter du i nätet tänker du säkert på spindeln i det

2009-05-11 17:54
mr_whatever: det nog vanligare än man tror. finns många tjejer som vill äta kakan och samtidigt ha den kvar, killar oxo. men brudar har tendensen mer att ha en kille för att det ser bra ut på deras "cv" men sen har dom andra lustar/fantasier som dom förverkligar samtidigt under ett förhållande. mycket vanligt i åldrarna 18-30, sen finns det alltid undantag givetvis. för vi vet i vårt "jämnställda" samhälle e det ju en helt annan sak om en kille horar sig med massor med brudar än att en tjej knullar runt med massor av bockar, invecklat ämne imo!

keep it disco!
Kärlek och respekt...

2009-06-13 12:20
Fan många tjejer är bara jävla ormar.

Jag brukar ta ut det på annat och andra, men det känns sällan bättre sen, nästan förvärrar, så tare chill dawg!
prinsen i hundkostym.
HUNDEN SOM TALAR MED HÄSTAR!

2009-07-03 09:25
Kvinnor är otrogna för att känna sig uppskattade!
Kvinnor är inte ortrogna för att de är kåta fan- en kvinna måste känna sig vacker, uppvaktad, och uppskattad.

Om du säger att du är en mini gangster i mångas ögon så innebär det ju att du kör attityd på rätt sätt med!

En kvinna vill alltid rädda en man som inte har lyckats anpassa sig samhället eller har kärlek till sig själv.
Du fattar.. Romeo/ Tupac grejen... ..alla bad boys har ett hjärta..och de vill rädda en så gärna från att vara så hård osv.

När kvinnan ifråga insett att hon inte kan få den uppskattningen av dig som hon behöver är hon otrogen... mannen hon lämnar dig för man inte kan "rädda" dig.. hon ger upp!

It is what it is..

2009-07-03 10:16
SexySoul F23

heh, "kvinnor är" ?
allvarligt?

2009-07-03 12:19
Du har fan haft en jävelusisk otur Mr_Whatever ...
Men nu när du är en fri man igen så varför inte satsa på en annan typ av kvinna? Alltså inte blonde och blåögd..

Lät ju förövrigt sjukt att en av tjejerna legat med sin chef.. Brudar är fan skit alltså..!

Otrohet har aldrig hänt mig(eller, inte vad jag vet) och jag hoppas att de aldrig händer mig, för jag vill själv inte veta vad jag skulle göra...