I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Blivit blåst två gånger (not the good way)

Övrigt - Blandat

2008-04-17 21:59

Blivit blåst två gånger (not the good way)

Detta är nog den onödigaste tråden men dock ändå så måste jag få dela med mig.

Jag är en person som när jag talar med någon jag inte är bekant med (expedit,person på telefon för jobbärende eller kunder på mitt jobb) alltid avslutar med frasen "ha en fortsatt trevlig dag/kväll. Jag kör på det och det funkar sjukt bra,mestadels för att ingen annan använder sig typ utav den.

Men jag var på gymmet igår och när jag var klar gick jag fram till receptionen för jag skulle handla en dryck,på något vänster kommer jag in i en rolig diskussion med damen på andra sidan och ja,det var inget mer med det. Precis när jag vände mig om och tog på mig skorna så skulle jag köra min fras och sen gå,men vad händer,precis när jag vänder mig om igen och ska säga det så får jag höra "ha en fortsatt trevlig kväll" och jag blev fuckin chockad. För en väldigt kort stund så frös jag och visste inte vad jag skulle svara. Som tur var så lyckades jag få fram ett "detsamma" och gick sen ut. Men jag kunde inte släppa grejen

Så tänkte jag idag på det när jag såg damen igen när jag äntrade gymmet. Sen påväg ut så tänkte jag "jag köper något bara så jag får bli kvitt min tvångstanke och får säga min fras". Jag går fram men hon hinner smita in på ett kontor eller nåt och jag får hjälp av någon annan. Sure jag handlar sen när jag säger tack så kommer den där tjejen ut och bara "ha en fortsatt trevlig kväll"

Och jag bara svär på alla språk jag kan inombords och blir så sur på att hon förstör mina rutiner sådär.

Visst det är inte världens ovanligaste fras men i sura sthlm så är man fan ensam om den artighetuttrycket. Gillar inte att hon kommer och kissar på mitt revir sådär

Aja det var väl det jag hade att berätta, ska iaf smida en plan på hur jag ska lyckas med att säga det där till hon,sen ska jag aldrig mer besöka det gymmet.

Tack för visad uppmärksamhet,ha en fortsatt trevlig kväll!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-17 22:04

"Visst det är inte världens ovanligaste fras men i sura sthlm så är man fan ensam om den artighetuttrycket."

Naaaaaaaaaahhh

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-17 22:06
hade ju bara varit JÄVLIGT pinsamt om du drog samma fras till henne som hon dragit till dig innan... hon skulle tro att du tror att det då blir "er lilla grej" typ, så var glad bara.. och försök aldrig mer! ett råd från en sjöman som vet vad han talar om
 http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci

2008-04-17 22:07
hahahaha
stackars dig =)
Som man bäddar får man ligga ;) Glöm aldrig det!

2008-04-17 22:40
eh. var glad för det istället? "din fras"? ja. fy fan. att folk vågar försöka vara trevliga är ju för fan helt sjukt!

prova ett "tack, detsamma!" nästa gång? ....

2008-04-17 22:59
Det är juh även som du säger DrKista,jag kan egentligen inte använda samma fras för det skulle vara cheesy. Det måste lösas iaf,på nåt sätt.

Sän: du missade poängen så hej då.

2008-04-17 23:02
Sluta träna borde vara lösningen på ditt problem! ;)

2008-04-17 23:03
nej det e ju förjävligt när någon stjäl världens normalaste artighetshälsning av en utan vidare..  nästa gång så lär du klippa henne med en rejäl vinge precis innan hon hinner kläcka ur sig dessa fruktansvärda rader.. då kanske hon tänker sig för både en och två gånger innan hon önskar folk trevliga aftnar.
mama said knock you out

2008-04-17 23:06

tänkte just skriva att han borde göra något våldsamt mot henne så skrev du det!! -.-

känner för att göra ett inlägg om hur du läste mina tankar och snodde det av mig.

2008-04-17 23:15

Jag säger också "ha en fortsatt trevlig kväll/dag", något jag plockat upp från tv-hallåor och nyhetsankare misstänker jag. Och hör och häpna: Jag bor också i "sura" Stockholm! :O

2008-04-17 23:34
Gynophosis P22 : ja. och folk som har mage att säga något annat än det man vill i diskussionsforum borde brännas på bål!

du kan inte se ironin i det du skriver eller?;)

2008-04-17 23:55

ovanligt? känns som alla använder sig utav den frasen hela tiden

Tick Tack är inte moroten Orange.

>.<

2008-04-17 23:59
Haha, jag förstår fan precis vad du menar. Hade typ samma problem för ett par år sen ungefär. Snackade då och då med en brud jag bara kände lite halvt genom andra polare. Hade precis lagt till mig avslutningsfrasen "var rädd om dig", som jag använde i tid och otid. Efter att jag kört den en gång på den här bruden har hon fortsatt att säga så typ varje gång vi snackar. Jag vill verkligen straffa henne.

2008-04-18 00:11
skriv det i ett fint litet kort och lämna det åt henne när du kommer så kan hon inte säga det till dig :D
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2008-04-18 01:56
men i deras relation är det ju Hennes fras nu. hon kom först.. alltså ledsen kompis, men det finns ingen bra lösning på ditt problem :(
bara ge dig ut på nya äventyr!

2008-04-18 08:35
" ha en feeet bra fortsättning på  dagen!"
-.-DMX-.-
Graffare

2008-04-18 08:58
jag brukar säga ha en fortsatt trevlig dag!
och "nää, men säg god morgon/förmiddag/middag/eftermiddag/kväll"
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"

2008-04-18 10:52
 ja det maste suga att lida av tvangstankar..

2008-04-18 11:01
Jag är ledsen mannen, och TVÅ gånger. Ofattbart.

2008-04-18 14:59
Shiiieet. Fan världens största I-lands problem.
Killen får någon sorts tvångstanke/problem/men för livet, så att han till och med funderar på att sluta träna på ett ställe för att en i personalen använder en fras som är väldigt mycket vanligare än du tror. Jag hör denna dag ut och dag in, vare sig jag befinner mig hemma i Sundsvall, i Stockholm eller göteborg.

Sluta säg ordet Hej. Du får inte säga det för du har snott det av mig...
Idiotiskt.
Wasn't it good enough for you? I'll be back in a second!
En dag i mitt liv är lika vass som skägget på en nyrakad arab!

2008-04-18 15:02
Folk måste verkligen våga släppa sargen och förstå poängen med tråden,annars är det väl inte ens en mening att skriva i den.

2008-04-18 15:31
ett japp sammanfattar ungefär det jag känner efter att ha läst ditt inlägg.. varken mer eller mindre.
AIK

2008-04-18 15:32
fast iof är japp marabous så jag säger väl jaha istället
AIK
Toastare

2008-04-18 15:35
Du svarar helt enkelt

"jag ska försöka.. men du förstår, mitt liv är helt förjävligt nu. Ja ska jag vara ärlig så är det bara gymmet som håller mig vid liv......" och så drar du värsta jobbiga grejen som INGEN (inte ens din mamma eller betalda pyskolog) orkar höra på. För alla vet ju att artighetsfrasen egentligen inte har nån innebörd (som frasen "hur är läget?"..vem bryr sig egentligen)
Hom kommer garanterat inte säga det igen och du får din chans.

ta da!
Jag skyller allt på Emma!
Poet

2008-04-18 15:47
Tänkte fråga om du trodde du att var ensam om att säga det, tills jag läste detta

"Visst det är inte världens ovanligaste fras men i sura sthlm så är man fan ensam om den artighetuttrycket. Gillar inte att hon kommer och kissar på mitt revir sådär"

Då förstod jag vad du menade :)
At the gates of Eternity...

2008-04-18 15:58
BountyBoo det där var varken roligt, fyndigt eller intressant.

och varför har alla såna jävla fördomar mot stockholmare? jag är norrlänning själv, men har absolut inte upplevt att stockholmare skulle vara otrevligare än folk någon annanstans...
Toastare

2008-04-18 16:02
DrKista, bu-hu

2008-04-18 16:14
DrKista P21
Baserat på seriös forskning i olika fält har man faktiskt kommit fram till att stockholmare är mer otrevliga än övrig svensk befolkning. Källa? Hm, jag vet inte, jag måste förlagt den någonstans. ;)

I övrigt, smidig plan av Bounty, tror faktiskt den skulle kunna funka.

2008-04-18 16:17
många kassörer på mitt jobb använder sig av just den frasen, såå inte särskilt ovanligt.
HMOR
Poet

2008-04-18 16:37
DrKista: Som föredetta 08:a själv (bor nu i Malmö) så är, av egen erfarenhet, stockholmare mer grumpy än de flesta i Sverige. De enda som knäcker de är örebroare, stelare folk än de (dock en jävligt fin stad) finns inte hehe.

Kommer nu hoppa in hundra 08'or i tråden nu och hävda motsatsen. Skillnaden blir inte tydlig förän man faktiskt flyttar ut från Stockholm och bor i en annan stad ett tag.

Trevligast av alla är göttebôrrgare! :D
Toastare

2008-04-18 17:02
ännu trevligare är skåningar i göteborg.. jag e så trevlig!
Poet

2008-04-18 17:10
Bounty: Märkte det när jag flyttade ner att ni skåningar är trevliga på att agressivt sätt hehe

Så the Southern Hospitality kombinerad med the West Coast Love, blir nog som du säger en bra kombination! ;)

2008-04-18 18:54
fan vilken bra tråd
o rly?

2008-04-18 21:05
jag tyckte bounty boo kom med en jävligt bra lösning. hon lär ju aldrig våga säga något liknande igen... =)
Så länge min chef låtsas att jag har mycket i lön så kommer jag låtsas att jag har mycket arbete...

2008-04-18 21:24
jag brukar alltid avsluta ett samtal med " ha en fortsätt trevlig fuck you " aldrig hänt att någon sagt det samma till mig, gotto be my street cred, word!
hypernervikotsiska diafragmakontravibrationer !

2008-04-18 21:33
om du nu påstår att norrlänningar är trevligare än oss "i sura sthlm" kan du ju faktist själv skippa den faktist pissigt otrevliga attityden av att lacka på personer som är lika trevliga som dig själv eller pysa tillbaka till norland..
mest en kul grej...? (känns barre bus)

2008-04-18 21:46
haha cluny det är sant ju
o rly?

2008-04-18 23:07
Gynophosis

Verkar som att du försöker skriva för att vara rolig och lite speciell.... det är du I N T E !