I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytta till Usa utan att plugga

Övrigt - Blandat

2008-04-17 16:10

Flytta till Usa utan att plugga

Jag och min flickvän ska flytta till usa. Men grejen är att jag inte ska plugga där. utan hade bara tänkt flytta dit och jobba.
Hur funkar det med tillstånd och sånt?
Har ni några tips och råd?
mvh

"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"

2008-04-17 16:49
Ska och ska. Det är inte en dans på rosor att skaffa green card.
Men har ni en arbetsgivare där borta som kan hjälpa er underlättar det avsevärt.
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2008-04-17 16:56
Jag tror man måste ha utbildning för typen av arbete man ska syssla med också...

Det mesta du behöver veta kan du läsa på amerikanska ambassadens hemsida: http://www.usemb.se/
Urbanized Konfusion ute nu!
http://www.myspace.com/scissormenmusic http://www.myspace.com/bumbillbeats

2008-04-17 17:26
Ska flytta? Eller hur. Det ar inte 1800-tal och du ar inte Karl Oskar. Jag pluggar har och det var tillrackligt jobbigt att fa tillstand till. Vill du komma hit for att jobba sa maste du forst hitta ett jobb. Om du inte har nagon utbildning sa kommer det inte vara sarskilt latt, varfor skulle de anstalla dig om de anstalla nagon annan som redan bor har?

Jag tycker att du ska tanka igenom det har. Vill du verkligen komma hit utan att plugga sa kan du alltid komma hit pa semester och bara stanna. Illegalt, jobba pa nan farm i Texas.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-04-17 17:36
eeehmm varför vill man åka dit om det inte är för att plugga? deras arbetsmarknad, ekonomi, sociala system etc. har inte spec. mkt att erbjuda. det finns väldigt många länder som jag skulle rekomendera före USA om det nu är en emigration som lockar..
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-04-17 17:50
för att han är käääär

2008-04-17 18:18
Okej. om jag säger så här. vi funderar på att flytta dit och är glad för alla råd vi kan få.
Jag tror att gräset på andra sidan atlanten är grönare och ser bara möjligheter.
"det viktiga e inte att vinna, utan att alla andra förlorar",...,"behöver du nån som kan spika vet du vart jag finns"

2008-04-17 18:22
finns grymt mycket möjligheter på andra sidan.

Men som sagt, du måste ha jobberbjudande innan du flyttar dit.

Ett tips är att ta en strökurs dit ni ska och skaffa jobb på det, sen kan du försöka få greencard ordentligt.

Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2008-04-17 20:52
candide: dagens skratt! tack :D

martin_lof: mitt tips är att göra så mkt research som möjligt innan du drar.. svårt att veta vilka möjligheter du har när man inte vet utbildning å sånt. men sätt igång så fort som möjligt.. mkt att fixa med om man vill åka över. mycket.  
suck it up!