I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpa lite dyrare teknikprylar från USA - Tull och momsfrågor

Övrigt - Blandat

   

2008-04-15 22:47

Köpa lite dyrare teknikprylar från USA - Tull och momsfrågor

Jo, tänkte tjacka en hygglig skärm hade min ögon på denna. Enligt tullverket och deras informationsblankett lägger dom på ett påslag om 25% Moms och 3,5% i tullavgift. Säg att skärmen kan levereras visa DHL för 400-500 SEK. Priset landar då kring 4000 SEK totalt om jag inte missat något. Här ligger priserna på europeiska nätbutiker, fysiska butiker med mera: prisjakt.nu. Så till min fråga, har jag missat något eller är endast det faktum att leveransen kan ta något längre tid (DHL ligger iofs ofta kring 5-7 dagar på mindre frakter är min erfarenhet) det som är skillnaden, en skillnad på ca 500-600 SEK beroende på hur jag väljer att köpa skärmen inom SV lr EU?

Lite av hela grejen är väl om det faktiskt ska löna sig att beställa från USA numera med hänsyn till den låga dollarn och att svenska affärer ej justerar för detta eftersom dom redan gjort invseteringar i högre kurser har lager mm? En diskussion hurvida så är fallet är välkommen.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.