Plockgodis kontra "normalt" godis
Jag hade tänkt dra värsta utförliga förklaringen till varför jag tror plockgodis smakar sämre än "normalt" godis, men jag hejdar mig och frågar helt enkelt: är det bara jag som tycker att kvaliteten på plockgodis många gånger är undermålig? Hur kommer detta sig isåfall? Tillägg: Gotta love fyllefilosofier.
"Göteborg - Ett gruppboende för efterblivna fiskare" - Magnus Betnér
Jag har aldrig gillat plockgodis, chips eller popcorn ftw!
kan ju vara så att plockgodis ligger framme länge och sådär
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
de är ju skitofta småbarn går o tar av godiset i plockgodiset och dreglar på det och stoppar tebaka de. och ja de händer faktiskt ofta. förövrigt gillar jag bara chips och popcorn!
Sleep is the cousin of death
Du köper nog bara ditt godis på fel ställen.
Jag tror att största anledningen är att det ligger framme länge. Jämför liksom ferarribilar som är plockade, med ferarribilar som kommer ur egna påsar, så märker man en klar skillnad. Dom som plockats är liksom torra, och fnasiga, medans dom ur påsen är nice'n'juicy.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop http://arspedia.org/wiki/Babylon http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb
där jag köper mitt godis är det färskt, billigt och en jävla massa sorter! Dessutom ligger det inte så att smutsiga barnfingrar kan leta sig in
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
Jag tror ofta att man tar sånt man egentligen inte vill ha, likförbannat så är det alltid några bitar som man inte är så sugen på att äta av längst ner i botten av påsen.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
dewilicious P20 Det att göra med din blodsockernivå. ditt sug på godis avtar efterhand som du äter. Det som du va sugen på i affären med låg blodsockernivå i kroppen är inte så lockande efter att du ätit nästan hela påsåen. Låter du skålen stå framme någon dag så blir bitarna snart uppätna =)
Tror du mej inte? Fråga min mamma!
f.ö. så heter det lösgodig och ni har gjort mig sugen!
Klart att lösgodis är äckligare, ligger ju framme och torkar.
jag känner mig mycket tjockare om jag börjar öppna påsar osv. Känns nyttigare med lösgodis. haha
work some magic
Jag ligger i sängen och chillar med lösgodis just nu. Livet kan fan inte bli bättre. Om jag ska ha godis så äre lösgodis som gäller. Lite småbarnsdreggel har väl ingen dött av?
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
tsss...lösgodis alla dar. visst det ligger framme och blir lite gammalt och dammigt. men va fan. det är godis, jag är inte ute efter kvallité, orka bry sig, man får ju för farao plocka precis vad man vill. 3 av dom, 5 såna och resten av domma
when I play doctor, I play to win
lösgodis kan vara så himla gott om det är inköpt på rätt ställe som fräschar upp genom att köpa in fräscht godis varje dag, har nämligen en söt sådan videoaffär där dom alltid har mjukt och färskt godis som inte smakar typ asfalt :) med påsgodis så tar det rätt slut snabbt.... jag är en gottegris!
What I said, yo!
Toastare
2008-04-12 14:08
Påsgodis är ju mycket dyrare.. och ofta kan man plocka samma godis bland lösgodiset.
Jag skyller allt på Emma!
exakt, det är billigare, man har större valmöjligheter (behöver inte köpa en påse choklad, en påse lakrits och en nått annat) OCH man kan köpa exakt så mycket man vill, får jag inte äta tills jag mår dåligt får det fan vara!
Men lika glad är jag för det!
lösgodis brukar vara mkt äckligare, t.o.m så att jag mår illa efter jag ätit det, så nu undviker jag det. köper hellre en liten dyrare godispåse med färskt godis.
shimmy shimmy yo
så länge plockgodis är färskt spöar det vanligt no question
Oredan vad är en dyr godispåse? brukar inte de flesta ligga under 30 spänn?
What I said, yo!
fifi ja om de är på under 100 gram typ, inte har man råd att köpa ett kg sånt godis :)
Klarar inte av att äta godis längre. När man var liten var det annat, då gick man på Gluggen och köpte lösgodis för exakt 20 kronor varenda lördag.
Kan ha att göra med att "vanligt" godis är förseglat i mer eller mindre lufttäta förpackningar medans plockgodis blir påverkad av yttre omständigheter så som luft, temperatur, luftfuktighet, bakterier eventuellt om folk tar med händer.
Plockgodis är ju i princip kontaminerat med tanke på hur vuxna och barn gräver omkring i godiset med otvättade händer i både butiken och hemma i soffan.
-
PhilAhz0phee F22 > Det är möjligt, men du får nog mer godis / hg om det är lösgodis, därav dyr godispåse i min mening...
shimmy shimmy yo
Oredan men du sa ju att du inte gillade lösgodis? aja whatever.
What I said, yo!
normalt är en fråga om synvinkel!!
hejhej
för att plockgodis är indrängt i snor från alla kids
vadå, brukar du snora snor i godis som en snorunge eller? :D som de brukade göra i mitt gods i sörmland
hejhej
Hyvni P19 jag är inget snorigt barn.. backslicket och guccibrillorna gör så att snoret håller sig inne.
Jag förstår inte? Tror ni det finns snor på godis överallt eller? Jag menar, visst, om godiset legat framme länge så är det rätt klart att det kan ha tafsats på men å andra sidan så är det inte alltid så.
What I said, yo!
chana_masala nä då rinner väl svettet från din panna ner i stekpannan i köket istället! haha nää men asså det är fett ofräscht med så mycket grejer i håret som du verkar ha
hejhej
PhilAhz0phee F22 är väl främst så att snoret just i detta fall är ett samlingsord för alla äckliga saker..
jag kör på samma anledning som mamma alltid sa om allting när man var liten. "för att gammla gubbar som inte tvättat händerna efter att dom kissat har tagit i de och sen stoppar du de i munnen, vad tror du händer då? då får man mask i maaaagen"
brb, mailing my eyes
chana_masala men JA självklart, jag syftar på smuts, snor bajs, kiss ja vadfan du vill tror du det finns på allt godis?
What I said, yo!