Studentlåt
Nu äre ju såhär att man är stor nog att ta studenten om nån månad och några dagar. När vi ska gå ut för trappan ska vår klass, precis som alla andra klasser, ha en låt som spelas. Denna låt ska vi själva komma på, men det är jättesvårt! Det ska ju vara tryck i den, men det krävs också att nästan alla känner igen den. Jag vill ha lite dancelåtar, typ 90-talsgodingar som alla känner igen. Tänk Blümchen, Paradisio och E-type... Någon som har ett bra tips? Detta måste bli perfekt!
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
hahahaha E-type fy fan
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vi hade ingen låt, brukar man ha det? Jag föreslår att du tar en titt i den
här tråden, finns massvis med sån musik som jag tror du är ute efter.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Alice Cooper - Schools out måste väl ändå vara den ultimata ? Ingen jävla 90tals fassy disco men fett!
va?
Toastare
2008-04-11 13:42
Vi skulle haft "87" med JustD eftersom det var året vi började skolan... men sen så tog de bort all musik och det var endast acapellan av "sjung om studentens.." på riktigt Lundavis.
Jag skyller allt på Emma!
Ja vi hade också bara "sjung om studentens" vad är det härför nymodigheter..
DIF!
Nä varje klass går ut på trappan framför skolan, med låtar och konfetti och massa bröte. Egentligen ganska löjligt, men så är det...
"People are always like; 'Why you never smile in pictures? Cause there aint that much to smile about, I'm dead serious about this." - Papoose
Varför ska studenten alltid förknippas med skitmusik?
Toastare
2008-04-11 15:55
sen åker ni säkert hela klassen på ett studenthak..och har "skivor" redan nu.. helt bängt. Ska man ta studenten ska det vara i en studentstad där man håller på traditionerna! Studentbal, champagnefrukost, thébjudning, utspring till studentsången, egen bil/traktor/häst/ballong hem till studentskivan, mötas upp för studentfesten på AF, bli arbetslös.
Toastare
2008-04-11 15:56
ja, studentbalen är såklart nån vecka innan studenten...och är minst lika viktig med klänning, hår, limo, dans och fylla.
BountyBoo Men om man nu inte bor i en studentstad så får man göra som dom gör här. Bal, champagnefrukost och egen bil/traktor/flak har vi ju.
Toastare
2008-04-11 17:26
pappa_påse, nej då låter man bli att ta studenten.. eller? menar bara att det är tråkigt när traditioner försvinner.. nu ska studenten vara som nått jävla rullande ibiza partaj.
BountyBoo F28 Jo jag håller helt med. Jag tycker att studenten skall vara för elever med godkänt i alla ämnen, där föräldrar, far- och mor föräldrar har sin egen studentmössa på sig, och man beter sig någorlunda ordentligt, iaf fram till kvällen.
Toastare
2008-04-11 17:43
pappa_påse, nja inte så jag menade...
Kör Looptroop - Botaniska. Dans som bara den.
Stål från Göteborg: http://www.fotolog.com/jahjahknow
Kenta - Just idag JA JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ JUST DENNA DAG OCH DE ÄR SKÖNT ATT DEN ÄNTLIGEN KOMMIT!! så satt vi och skrek runt en sketen mobilhögtalare på kvällen och konstaterade att fan att vi inte hade den här låten på flaket också ! Synd att de inte finns nån andra chans, men allt annat var perfekt den dagen och de var riktigt roligt att sitta och skrika tillsammans också :)
Men lika glad är jag för det!
Akin - 16 till 20
http://www.herrbitter.blogg.se/
varför inte "I WANT PUSSY! FOR FREE!" med oldirtybastard ah?
www.enrichopic.spreadshirt.se YOU wont be disapointed.
vi har den vanliga, sjung för studenten.. skit fattigt
Vet inte riktigt hur vår skola gör när vi går ut.. Men balen har vi dagen efter studenten vilket känns lagomt roligt och inga flak för vår del, vi ska gå allesammans i samlad trupp från skolan och in till stan på bilvägen... wiiie... :/
Leker live eller?