I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hitta något att begrava sitt djur i?

Övrigt - Blandat

2008-04-08 14:27

hitta något att begrava sitt djur i?

min katt har gått bort, ska begravas på en djurkyrkogård... men jag vet inte vad jag ska lägga henne i, vill göra hennes sista bädd fin och något som ska "hålla" när den är begravd, en vanlig kartong och dylikt är uteslutet... men kommer inte på något, bara en enklare låda med lock i trä eller nåt annat hårt material var kan man köpa det? tacksam för hjälp, ev. osmakliga skämt undanbedes....

cien.cia.
Producent

2008-04-08 14:41
hmm undrar om du inte kanske kan snickra ihop nagot själv? har ni inte en gammal byra med djupa lador, som ni planerar pa att slänga iväg, eller som star och skräpar pa vinden typ.. ta isafall en lada och gör tva fördjupningar pa insidan/toppen som du sedan kan slida in en annan trädbit innuti. det blir ju som en liten kista! och det är lite massivare än en sadan träbox du köper pa TEX panduro. annars kanske du kan hitta en trälada pa blocket? skulle rekomendera tradera, men det kanske tar för lang tid.

biltema (eller liknande) har kanske plastlador, om du inte hittar nagot annat.. är lite ofint, men iallafall bättre än en plastpase.
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-04-08 14:48
Jag skulle nog ha snickrat ihop något själv. det kan bli bra de med.
Hmja ?

2008-04-08 14:49
Aawwh.. Om min katt hade gått bort :( .. Den är mitt allt nästan!
be the change

2008-04-08 15:12
IKEA?
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-08 15:15
Min papegoja ligger i en kakburk nedgrävd trädgårn :) Nu har jag inte kollat på ett par år men tror garanterat den finns kvar
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-04-08 15:25
Chico 

haha sorry att jag fann det roande, men det där lät störtskönt, ser framför mig scenariot när man plockar upp en kakburk ur jorden med en färglad papegoja som legat och ruttnat. låt mig veta när det sker, kommer med filmkamera och popcorn.

2008-04-08 20:15
SteKet- jag fick också upp den bilden och fann det hela ganska komiskt. Youtube nästa!
BRÅNX - ONSDAGAR, SMÅLANDS NATION