Sl sms biljett
Jag skulle gå på bussen idag, hade en falsk sms biljett och blev skit förvånad när chaffören märkte det :( Har åkt med falska sms biljetter skit länge utan att någon har märkt någonting. Vet någon hur en sms biljett ser ut? Jag uppmanar inte människor att handla olagligt eller att fuska. Att beskriva hur en sl biljett ser ut är väl inte olagligt? (admins) Om någon vill veta det jag vet skriv i gb :p
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag va också ruskigt nära på att torska häromdagen men jag slingrade mig ur i sista sekunden tack vare lite kyliga nerver :) dom ser på numret det är skickat ifrån. antar att du redigerar om dem o sparar i någon annan korg? för då följer inte numret med där uppe ovanför messet..
RATED R!
Nej, asså numret där uppe var rätt, dom ändrar dom fyra sista då och då men det senaste numret jag har är i alla fall 721501138 och det har jag ju sparat som mitt eget nummer.. Fast chaffören avslöjade och sa något om att de första raderna, alltså de 3 första raderna med koderna skulle sluta och börja med samma nr, tex 1234 4 567 7 899 har det inte bekräftat dock.. Bara vad han sa Om denna tråd inte är tillåten är det väl bara att slänga den
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ahh ok.. fan va drygt. jobbigt med chaffisar som är överseriösa. inse att folk är fattiga
RATED R!
Är det inte löjligt stor bötessumma också på sl?
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!
Fattar inte riktigt grejen med att vi ska åka kommunalt men det är svindyrt, faktiskt...
paaandy X0 Sjukt seriös snubbe som verkligen kollar på numret :S Shit.
I tego arcana dei!
Jo, men det är skit lätt att planka nu. Om du ser en kontrollant kan du göra en sms biljett som kmr efter 6 sekunder. Eller så vet du att kontrollanter varken får tvinga dig att betala eller stoppa dig, röra dig osv. Men en kontrollant + väktare så är du körd. Har dock aldrig stött på den kombinationen, bara vid spärrarna. Men jo bötesumman är löjligt stor.
Teddybjörn Ja, detsamma gäller kassörskan på ICA. Jag förbannar henne dagligen för att hon tar fullpris för mina favoritsmörgåsar.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
U-Nas P22 Inte samma sak då.. Men på riktigt skit jobbigt med gubbar som ska bry sig så mkt. Om jag var lärare hade jag inte varit snål med betygen. Om jag var busschafför hade jag släppt förbi människor hehe :) Men i t´-centralen ska man inte fuska.. Dom har koll där
föresten om en kontrollant kommer fram till och man reser utan biljett kan man alltid säga att man kommer från gullmarsplan och att en spärr var obemannad. Gullmarsplan, eftersom gullmarsplan har flera olika utgångar och spärrarna får vara obemannade där till skillnad från t-centralen där spärrarna alltid är bemannade..
Jag är glad att jag har sl-kort nu faktiskt. Så jävla drygt att planka. Inte riktigt kunna slappna av osv. Var ju segt att punga ut med pengarna när jag köpte det (student-kort alltså) men känns ändå värt det. Hade ändå bara köpt tjack för pengarna.
Men fan jag vill också veta hur de kan räkna ut sånt skit! Det måste ju vara skitenkelt bara man vet hur de gör.Ingen som har kontrolant i släkten?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
Mmm :D Nån spärrvakt här?
provat maila planka.nu och fråga?
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE
känns stadigt när man plankat så länge att det inte spelar nån roll om man får böter, man har ändå gått redigt mycket plus. affeaffe gillar din poäng med att lägga lite stash på halvvettiga grejjer då och då.
RATED R!
Paaaandy: torska du eller var det bara att knalla av bussen då?
DIF!
Usch det finns inget värre än busschufförer som tar sitt arbete på ett alldeles för stort allvar! Jag minns den gången då jag skulle tjacka ett busskort, jag hade för mig att man kunde tjacka det på bussen, då jag inte åker buss så ofta så har jag inte så jäkla bra koll. Hur som helst så hade jag exakt så mycket som busskortet kostade på mig, det här var även under den perioden då det kostade 10kr att åka med sl! När jag kliver på bussen så förklarar chuffören hur det ligger till, varpå jag förklarar att jag enbart har jämna pengar på mig till kortet, ack idioten vägrade att låta mig åka med 400m! vilket gjorde att medresenärerna påpekade att chuffören var en idiot varpå han drog en osann historia som var för skön för att vara sann.
opiar jag finner det underhållande att du verkligen hade så stor behov att åka med bussen 400m.. haha den tid det tog och jiddra hade du hunnit gå dit köpa kortet och ta bussen.
paaandy Det är inte bara samma sak, det är samma sak som fan. Precis som jag betalar kassörskans lön när jag handlar, betalar du busschaffisens lön när du åker. Jag har inget emot att planka själv, men kom inte och säg att nån är överseriös som tar betalt av sina kunder.
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
bob P19 Nä, knallade bara av bussen :)U-Nas P22 Nej men det känns som om dom är överseriösa när de ska läsa igenom hela smset och notera att en siffra är fel, vilket var fallet.. Sen lät han mig inte göra en riktig sms biljett framför honom, idioten slängde av mig, medan mina kompisar satt inne i bussen och for iväg.. Sen så får sl skit mycket bidrag från staten osv.. Även om ICA nu går i skit stor vinst, ändras inte kassörskornas löner för den saken. Fast ifall nu ICA skulle gå i konkurs eller något sådant pga alla stölder så skulle väl deras löner ändras, många skulle bli avskedade.
U-Nas P22 Nej för att ta betalt för matvaror är inte lika universiellt korkat som att inte ha en skattefinansierad kollektivtrafik.
DIF!
Och till er som tycker att det är "svindyrt" - Köp en bil och testa det alternativet några månader så får vi se vad ni kommer undan med i månaden...
//K
Håller med om att det är töntigt med kontrollanter som är så seriösa och försöker sätta dig folk. Spelar ju ingen roll för dem. Ser de någon som plankar så visst, gör ert jobb men de behöver ju inte göra stora ansträngningar för att sätta dig folk. All heder åt Skånetrafkens kontrollanter. De bryr sig inte mycket. Får de tag på någon utan biljett får man köpa en på tåget för typ 100 kr extra. Dessutom kan man åka på barnbiljett där tills man är typ 24 (gränsen är 19 egentligen tror jag). Så länge man har någon sorts biljett så bryr de sig inte om att undersöka saken nogrannare.
Kaneida X0 : Jiddra?
Var du över huvud taget där eller?
Jag hade en bruten fot och skulle med ett tåg som skulle gå inom en kvart!
Skulle jag då hoppa på ett ben då eller?
Jag frågade enbart om jag kunde köpa ett busskort utav chuffören, när han sade nej, så frågade jag lite artigt om jag fick åka med ned till stationen gratis då jag enbart hade pengar till att köpa ett busskort, varpå han säger nej. Det är då en medpassagerare frågar hurvida chuffören skämtar eller inte. Jag sade inte ett ord.
Idiot
Dom har höjt priset på sms biljetten det kan ha varit det som chauförren såg, att det var ett för lågt pris. Det torskade jag på här om dagen, fast gjorde bara om det.
Jag tycker det är jävligt illa av en chaufför att inte låta någon följa med, om man tex inte har exakta pengar osv. Min pojkvän hade typ 3kr för lite när en biljett kostade 10kr, han frågade om han inte kunde få åka med för 7kr istället, men det gick prompt inte! Han börja snacka om att han skulle få lägga ut dom där 3kronorna ur sin egna ficka osvosv, känns som rent bullshit! Vem märker att han fick åka med? Ingen. Han fick iaf åka med en annan busschaufför lite senare, som tur var! smsbiljett är ju jättelätt att fejka! : ) men jag är glad att jag har ett busskort, palla torska!
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
bob Nej för att ta betalt för matvaror är inte lika universiellt korkat som att inte ha en skattefinansierad kollektivtrafik. Nej, det är det inte. Men å andra sidan är det ju en helt annan diskussion också.
gjorde det jämt tills de började jiddra, nu är det inte värt besväret längre..
Dom jiddrar även fast man har en riktig sms biljett. Vid T-centralen på väg till skolan (första dan innan man hade skolkort) så vägrade dom låta mig komma förbi och hotade med att kalla på säkerhetsvakterna...
Twang System fi de werl
U-Nas "Det är inte bara samma sak, det är samma sak som fan. Precis som jag betalar kassörskans lön när jag handlar, betalar du busschaffisens lön när du åker." Njae, inte riktigt. Du betalar kassörskans lön när du handlar, men busschaufförens lön är sedan länge redan betald så pass att SL går med 300 miljoner i vinst. Enligt SL så betalar du för "världens längsta konstgalleri".
paandy, siffergrejen kan inte riktigt stämma. Jag hade ett gammalt som jag bara ändrade tiden och priset på hela tiden, en gång funkade det inte. Sen åkte jag hem till Norge, och när jag kom tillbaka till Sthlm så såg SMSet HELT annorlunda ut. Kan ha ngt med tiden som ändrar siffrorna?
penguin F20 Asså busschafförerna kollar inte alltid igenom hela smset ordentligt. Och ja, smset har ändrat sig flera ggr sen det första kom ut. Har 3 olika typer sparade på min mobil som ser helt annorlunda ut. Det är svårt att säga. Ska fan gå fram till en spärrvakt och fråga :p
Omen22
Njae, inte riktigt. Du betalar kassörskans lön när du handlar, men busschaufförens lön är sedan länge redan betald så pass att SL går med 300 miljoner i vinst. Enligt SL så betalar du för "världens längsta konstgalleri"
- Jag trodde att bussbolagets inkomst låg i de pengar som resenärerna betalade för biljetten, men de har kanske andra betydande inkomster vid sidan av? Rent av i sådan utsträckning att landets alla chaufförers löner skulle finansieras även om vi alla plankade?
Självklart betalar vi chaufförens lön. Med det resonemanget är det ju okey att snatta på ICA, då även de redovisar en vinst i mångmiljonklassen.
U-Nas Jo, men skillnaden är väl att på ICA betalar vi bara en gång för maten. SL måste vi ju betala två gånger. Och ja, visst, vinsten kommer ju från betalande resenärer, självklart. Jag är bara bitter över de löjliga priserna, och hur dåligt allt funkar priserna till trots.
Klart det är ok att snatta på ICA.
Omen22 Men vi betalar däremot inte fullpris via skattepengar, kollektivtrafiken är bara delvis finansierad via skattepengar resterande inkomster får SL in via biljettintäkter och reklam.
If you can take a dick in your ass, you can damn sure take a joke!
Jag förstår inte varför SL kan bli helt finansierat av reklam. Fan, skriv McDonalds och Coca-Cola på varenda jävla kvadratcentimeter om det medför att de blir gratis att åka!
Jag såg iofs nåt tåg som bokstavligen talat hade reklam över hela vagnen, utsidan var täckt av nån påklistrad tegelvägg, har för mig att det var reklam för nån bostadbolag eller liknande.
DIF!
bidrar det till billigare buss-remsor är jag helt för!