I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad får man skämta om?

Övrigt - Blandat

2008-04-05 22:36

Vad får man skämta om?

Ja som rubriken säger vad får man skämta om?
Är det verkligen så smart att skämta om reiligon, ex som islam isåfall om det är så, så tycker jag att det är fullt naturligt och skämta om detta

http://www.youtube.com/watch?v=PeWmQS7rX_Y

eller vad tycker ni?

MVH/// follow the rules

2008-04-05 22:40
Absolut allting. Det går en gräns vid väldigt personliga saker som någons morsas död eller liknande. Då menar jag att jag aldrig skulle kunna säga till en bestämd person att det var kul att hans morsa dog.

Men jag var väl en av de som inte blev jätteupprörda när tsunamiskämten gick runt. Och det är självklart att ingen jag kände dog. Men överlag anser jag att ju brutalare skämten är, desto bättre är dom.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-05 22:41
Allt så länge man gör det bra.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-05 22:42

Man får väl skämta om vad som helst så länge det passar in i situationen och inte sårar någon?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-04-05 22:43
Man får skämta om precis vad som helst.

Däremot får man inte bitcha över att vissa blir upprörda av vissa skämt sen.

Väljer man att glida in i en Synagoga och droppa lite förintelsen-skämt får man vara beredd på att ta skit för det sen liksom.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-05 22:44
Jag får ofta onda blickar när jag drar spädbarnsskämt osv. Alla har väl hört dom redan men ett exempel är väl.

Vad gör man efter man slickat världens renaste fitta?

Man lägger tillbaks den i barnvagnen.

Inte särskilt uppskattat, men jag hade roligt.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-05 23:23
hoho jag vill höra mer skämt med mephistokaraktär :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-05 23:27

Vad är svart, bubblar och knackar på en liten dörr?
Ett spädbarn i en micro

Vad är det bästa som kan hända när man knullar en spättekaka?
Att det är ett inbakat spädbarn i det

Vad är det värsta man kan göra om man knullat ett dött spädbarn på fyllan?
Skämmas över det

Vad är skillnaden mellan ett spädbarn och ett äpple?
Man saggar inte på äpplet innan man äter det

Vilken miss gjorde Gud när han skapade spädbarn?
Han placerade inte din penis i deras munnar

Sen finns det sämre. Men dessa är enligt mig de bästa.
Manager

2008-04-05 23:30
allt utom islam
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2008-04-05 23:54
videon du länka känns jävligt fake..

2008-04-06 00:58

Tycker man kan skämta om det mesta så länge man inte går över gränsen. T.ex anhörigas död eller sjukdommar. Kan skratta åt det mesta men sjukdommar tycker jag går över gränsen. Tillexempel folk med ångest,cancer, aids, cp-skada o.s.v Man kan vara rolig utan att kränka någon

2008-04-06 01:02
mephisto X4

Din humor är underbar! Hahahahaha!

On topic: Man får skämta om allt. Som någon sa, om någons morsa har dött så är det inte okej att skämta om. Men i princip allt. Det beror på tillfällen osv, men det mesta är värt att skämta om.
I tego arcana dei!

2008-04-06 01:30
man kan skämta om allt anser jag. speciellt när det kommer till politik, religioner etc. det är ett lättare sätt att hantera konflikter än att bemöta dem. många använder ju sig av humor som en försvarsmekanism.

är väl enbart äckliga PK-människor som ska försöka sätta ut regler för vad man får och inte får skämta om. okej att jag kan hålla med om att vissa personliga saker kan vara att gå för långt, som t ex trådskapararens exempel. men ta t ex när filip och fredrik var gäster hos luuk och luuk frågade dem vad man inte fick skämta om. de svarade "bröderna fares näsor" och därmed skämtade de om dem. totalt jävla genialiskt och underbart roligt även om det var ett rätt så personligt angrepp och ren lyteskomik. men vem fan gillar inte lyteskomik? enbart en PK-fjant skulle förneka att han gillade det.
nuff said.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-06 01:30
menade mephistos exempel, inte trådskaparens.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-06 01:32
mephisto X4

du hänger på /b/ va? angående dina spädbarnsskämt. :D

hur länge kan ett spädbarn vara i en micro?
-jag vet inte, tog inte tiden för jag var för upptagen med att masturbera.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-06 01:36
mephisto dem var sjukt kul

2008-04-06 02:28

om man kan skämta om kristna och judar så kan man skämta om islam

2008-04-06 10:50
CiL: Nja, är väl ingen /b/tard liksom, men visst har jag besökt sidan ett par gånger.

hansomknarkar: Mjo, men senast någon vågade skämta om Islam iom de där Muhammed-bilderna så blev väl Ikea och andra Svenska företag hotade eller något?
Är medveten om att det var först en dansk som illustrerade bilderna, men det var väl en svensk efter det?

Är inte helt säker på om jag har rätt. I vilket fall som helst så är det mycket roligare att skämta om islam än om andra religioner då man vet att de blir skitförbannade.
Fast sen anser jag att det inte finns en anledning att skämta om religioner, de flesta vet redan att det är hittepå och strunt alltihop. Mycket roligare att skämta om något chockernade.

2008-04-06 10:53
Man får skämta om allt, vissa saker kommer folk ta illa upp att man skämtar om men då får man ju avgöra om det är en person man bryr sig om dennes åsikt eller ej

2008-04-06 10:54
eller nej, man får skämta om allt utom astrid lindgren

2008-04-06 10:55
Snara: Man får ju skämta om Astrid, men det finns inget att säga.

2008-04-06 11:02
Man får ju skämta om vad som helst, men jag undrar om amerikanerna verkligen kan tycka att det är roligt att skämta om 11/9?
http://www.herrbitter.blogg.se/
Poet

2008-04-06 11:03
Seban: Är väl lite som tsunamin för oss kan jag tro. Vissa tycker det är ok, andra tycker inte det.
Så är det med all humor tamefan, det finns inget som _alla_ kan tycka är roligt, så man får köra lite på fristil, känna av vibbarna och så, och hoppas på att skämtet slår ut rätt.
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-06 11:04
seban menar du inte 9/11 ?

2008-04-06 11:22
Säger som Carlin, man får skämta om allt sålänge man gör det snyggt, och har en bra punchline..

Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2008-04-06 11:41

är helt okej med skämt om det mesta...eller ja, allt förutom pedofili (ja, det är okej att skoja om barn i allmänhet "hur många spädbarns krävs det för att måla ett hus rött? det beror på hur hårt man kastar"). men som sagt...där går nog gränsen.

We call them winerbrods.

2008-04-06 11:53
skunkafied F26

Varför får man skämta om att krossa spädbarn men inte om att knulla dom? Jag menar skojar du om att måla huset med bebisblod har du väl redan över gränsen i sånna fall?

2008-04-06 12:09
AVLY - jag tänker som så (i just detta skämtet)...vad är oddsen att någon målar fasaden med bebisblod? men barnknullande sker ju hela tiden... vet inte hur jag ska förklara. peddoskämt går fetbort iaf.
We call them winerbrods.

2008-04-06 12:15
Okej :) jag förstår hur du tänker...men jag håller inte med dock.

2008-04-06 12:24
AVLY - och det är helt okej att inte hålla med :) vad tycker du själv?
We call them winerbrods.

2008-04-06 12:49
Balls vände spelet blixtsnabbt i en kontring, men motståndarmålvakten var snabbt ute och stötte bollen till inkast framför fötterna på Bhekimpi Calata.
 Greenline/Uffline

2008-04-06 13:09
Man ska kunna skämta om allt! om man inte kan skämta om allt så skulle hela världen vara så mkt deppigare, bara massa hemskheter!
Racism
Våldtäkt
Terrorism
Allt fan, just do it!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-04-06 13:33
Det som inte tål att skämtas med, tål inte heller att tas på allvar.
undertiden
Konsertbesökare

2008-04-06 15:38
Man ska absolut få skämta om allt. Men när det kommer till personliga saker så är det lite väl mycket. Jag skulle till exempel aldrig skämta om nåns morsa som har dött i cancer nyligen.

Rasistskämt och spädbarnsskämt är helt klart roligast.

2008-04-06 16:16
Hm, mephistos spädbarnsskämt var ju inte roliga alls. Bara äckligt. 

Däremot såg jag ett avsnitt av South Park som handlade om en stackars pojke (tror det är den lille juden) som var den enda pojken som INTE blivit utnyttjad av sin pappa när han var liten, han fick gå i terapi osv för att bli av med denna traumatiska händelse. DET var till skillnad från mephistos usla spädbarnsskämt riktigt roligt.
Skåne!

2008-04-06 16:34

man bör inte skämta om något hos en person som han/hon inte är kappabell till att förändra, då i synnerhet kanske hans/hennes ytliga karraktär som personen är född med, därför känns skämt om handikapp, sjukdommar av lite allvarligare slag, lustiga näsor, öron etc.. rätt ocoola, sen ligger stor del av vikten i vilket sällskap man framför skämten, i en mindre grupp bland skojare kanske man har mer förbiseende med vissa skämt, men när man talar ut till hela svenska folket så känns det rätt olustigt att dom gör sig lustiga på bekostnaden av någons handikapp.

2008-04-06 16:50
Alltså. Hur fan kan det vara okej att skämta om att krossa spädbarn, men inte att knulla dom? Vi snackar om skämt. Hade jag suttit här och stoltserat om att jag kommer så hårt av att tänka på spädbarn som blir fontanellknullade, ja då hade jag fan tagit en pik eller två. Men ett skämt liksom.

Ingenting är inte okej att skämta om. Sen har alla människor gränser, men intefan sitter jag och gnäller när folk skämtar om tyskar. Wtf liksom. Om jag tar illa upp så håller jag käften och håller mig undan. Folk ska fan få skämta om vad de vill.

2008-04-06 17:03
mephisto

Shit vad du engagerar dig i dessa usla spädbarnsskämt.

Nu vet jag ju inte om ditt utbrott var riktat mot mig, men jag menade ju faktiskt inte att man inte fick skämta om spädbarn. Jag sa bara att de var äckliga och jävligt tråkiga. Men sån är ju humorn, vissa, som du, har dålig humor, och vissa, som jag, har rolig.
Skåne!
Hangaround

2008-04-06 17:37
Magnus Betnér säger några bra saker om just det ämnet:

2008-04-06 17:43
princessleia: Ja, jag fick utbrott på dig. Intefan grinar jag på att du tycker blondinskämt är roliga och norgeskämt är guds gåva till människan. Sen hade det ju inte varit roligt med mina spädbarnsskämt om det inte fanns såna som du som gnäller sedan, så jag kanske ska tacka dig =)

2008-04-06 17:52
Jag förundras över pryda människor som är så jävla bry
"det är faktiskt inget att skämta om" JO det är det.

Min gräns går vid ren okänslighet alltså man skämtar inte om döda mammor med människan vars mamma är död men med alla andra är det skitsamma, allt kan vara roligt.

2008-04-06 18:42

Jag gillar ganska elaka skämt, råkade säga till en tysk att hennes land gjorde bra ifrån sig i andra världskriget. Hon uppskattade inte riktigt skämtet utan började gråta och sprang ifrån baren. Så de kanske var lite onödigt av mig att säga så.
Vet personen att de bara är ett skämt och inte tar illa upp kan man skämta om det mesta tycker jag. Men de är ju trist om någon blir ledsen, skämt ska ju vara roliga lixom.

2008-04-06 19:05
Yun_DI dra åt helvete ditt jävla as
Moderator

2008-04-06 19:39
SpT Haha det där klippet trodde jag skulle ingå i topicen när jag såg rubriken :D
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-04-06 20:00
gaze P16

varför ska han dra åt helvet... det vill jag bra gärna veta!

2008-04-06 20:52
princessleija F22
nej du har inte rolig humor. spädbarnskämten är roliga just pga att många tycker de går över gränsen. precis som jag kan skämta om att jag vill att de ska frige hagamannen (eller det kanske jag iofs vill på riktigt), att judarna låg bakom 9/11, att fontanell-knulla spädbarn etc. sånt är ju kul just pga av att det finns människor som dig som äcklas av dem och tycker de är "över gränsen".

ps. du hade fel angående south park. det är mr.garrison som är sur över att han inte blivit uttnytjad som barn. stor jävla skillnad mellan honom och den lilla juden kyle. LURK MOAR!

also sage for great justice.

/tråd
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-06 20:55
Yun_DI

haha hoppas du var ironisk. finns ju inget roligare än att skämta om islam. detta just pga att muslimer i överlag är så humorbefriade.
INGA TJEJER PÅ INTERNET!

2008-04-06 21:54
Men sån är ju humorn, vissa, som du, har dålig humor, och vissa, som jag, har rolig.
Du har väldigt rolig humor?
I balanced all, brought all to mind, The years to come seemed waste of breath
A waste of breath the years behind
In balance with this life, this death

2008-04-06 22:03
Jag gjorde en rolig grej mot McDonalds, de glömde min cheeseburgare, jag ringde ner och gnällde med glimten i ögat. Idag fick jag reda på att jag skall bli portad!
 "Frankrike har aldrig någonsin varit så fritt som under den tyska ockupationen."

2008-04-06 22:04
CiL finns det inte ett där Kyle missuppfattar något rejält och frågar varför han inte blir sexuellt utnyttjad av sin far?
Get Random!

2008-04-06 22:04
ShittySocks X18

Ingen såg glimten i ögat genom telefonen? :)

CiL P20

Sant!
I tego arcana dei!