I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ert bästa fusktips i skolan?!

Övrigt - Blandat

2008-04-05 21:08

Ert bästa fusktips i skolan?!

Frågan är om detta är en tillåten tråd?
Annars är det bara att slänga.

Vilket är det bästa sätter ni fuskat på i skolan eller på andra saker?

Mitt bästa måste vara att lägga ner en lapp som man klippt efter formen på snusdosansbotten, körde detta i något år varje prov, var bara att ta upp en snus var femte minut för att göra en liten tjuvkik! funkade perfekt.

Moralkärringar kan gå och steka ägg eller något!

Alltså, Erat bästa fusktips?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-05 21:13
Skriv ner svaren på en liten lapp som du lägger inuti din mössa(om du nu har någon). När det väl är dags för provet så lägger du bara mössan brevid dig och kan läsa svaren när du vill utan att det ser misstänkt ut. Det här fusket är perfekt att använda när man har kemi eller religionsprov..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Poet

2008-04-05 21:15
Mitt bästa tips var alltid att läsa skolböckerna och lära sig det som stod i dom. Det har jag tillomed haft nytta av EFTER skolgången :--------)
http://arspedia.org/wiki/Hip_Hop
http://arspedia.org/wiki/Babylon
http://arspedia.org/wiki/Vapen#Bananbomb

2008-04-05 21:16
__virre__: Gå och stek ägg:)

2008-04-05 21:20
jag sitter bara och väntar på att Candide eller vad han heter ska komma och säga hur dumma vi är som fuskar..

2008-04-05 21:21
brukar alltid kolla av polaren bredvid. Nej mina lärare är inte så smarta..

Men nu förtiden läser jag alltid för jag vill gärna gå ut med skapliga betyg.

2008-04-05 21:32
högstadiet skrev jag jämt stödord på suddigum.. men blev IV ändå så det är inte att rekomendera
"three can keep a secret if two are dead"
Toastare

2008-04-05 21:35
sen står du där vid bandet på volvo och får kika på fusklappen i snusdosen för att veta vilka spakar och knappt du ska trycka på ;)
Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2008-04-05 21:35
men herregud var mer tekniska och gör ljudfiler av allt och lägg upp som kapitel på era ipods

2008-04-05 21:36
Om man skulle ha lärt sig namn på vissa grejer, eller hålla ordning på olika teorier eller liknande så kunde jag skriva första bokstaven på begreppet/teorien i handen i den ordning jag skulle komma ihåg den..eller liknande..gjorde figurer som jag kopplade till det osv.. Alltså, små fusk som bara jag förstod för att komma ihåg namn och ordning för säkerhets skull. Inget som någon annan skulle kunna misstänka. Annars så pluggade jag hårt;)
här får du lite kärlek
Poet

2008-04-05 21:37
^^ Lyckkat, om inte folk på Volvo tjänat svinbra :/

Men serri, att lära sig saker, måste väl ALLTID vara bättre än att bara inbilla folk att man lärt sig det?
Och inte bara i skolan då, utan hela livet!

2008-04-05 21:37
BountyBoo F28

jag pluggar ju och skriver bara upp årtal eller namn och liknande på lappen! sånt som är svårare att få att sätta sig..

2008-04-05 21:38
__virre__ X0

skulle inte du gå och steka lite ägg?
Poet

2008-04-05 21:39
Ah, så det är "gå och stek lite ägg" barnen säger nuförtiden, och inte "din mamma!"

*noticed*

2008-04-05 21:41
jag vet inte om det kan räknas som fusk, men på gymnasiet hade jag två muntliga bokredovisnar utan att läst ut böckerna. Det gick prima (MVG i den ena kursen VG i den andra). Jag är rätt så bra på att ljuga.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög.
(itsclive.blogspot.com)

2008-04-05 21:50
Jag gillar att google-annonsen är:

MVG i Allt
Hemligheterna med att få högsta betyg i skolan. Pris 249 kronor.

---

2008-04-05 21:50
__virre__: Din mamma kan gå och steka ägg;)
Toastare

2008-04-05 21:56
__virre__, tror du? inte de på bandet när det väl begav sig att jobba på ackord. det finns inte ens längre vad jag vet. Robotar..
Poet

2008-04-05 22:04
Bounty: Jag bor ju i Umeå, där vi bara har Volvos lastbils-tillverkar-fabrik, och dom som jobbar där tjänar iallafall generellt mer än alla andra som gör liknande uppgifter på andra ställen. Men du tänker väl antagligen på någon volvofabrik i söder?

2008-04-05 22:10
gömda böcker på toaletten utanför var alltid ett fungerande knep. då skrev man ner allt man kunde först och när det var slut i hjärnan gick man och kissade och fyllde på med kunskap.
you know i spell girl with a B

2008-04-05 22:26
MP3!!

2008-04-05 22:27
haha asembly ^^
http://soundcloud.com/albertgranholm

2008-04-05 22:34
skriv ner alla stödord du behöver på ett papper (slarvigt).
smyg fram det på bänken efter typ 15-17 min, och om lärarn frågar vad det är för papper
så säger du bestämt och dumförklarande: mitt kladdpapper... hurså?

sitter man helt lugnt med ett a4 och låtsas som ingenting så märks det typ inte.

"why do the yankies allways win?
-beacuse they have Mickey Man?"
-no, beacause the other team can't take their eyes of the pinstripes."
RATED R!

2008-04-05 22:36
fuskar ni högskolenissar på tentor?

jag förde vidare snustricket till en kompis som gjorde högskoleprovet idag!

2008-04-05 22:49
Pa hogstadiet fuskade man ganska flitigt for det var sa latt men inte pa gymnasiet
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!

2008-04-05 22:55
Jag skrev allting jag behövde veta och la sedan in det som noteringar på min iPod. Jag menar. De kunde knappast hindra mig från att lyssna på musik, och när de trodde att de vara smarta och kollade vad jag lyssnade på så var det en vanlig låt där.

Lärare behöver verkligen hänga med mer i dagens teknik.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-04-05 23:08
Jag skulle nog hävda att det är svårare att fuska än att lära sig saker på högstadiet, så det är skaften som sitter och hederligt läser sig till G som hamnar på löpandebandet. Fuskar man lär man sig för livet.

Bästa fusken är väl redan nämnda. Läsa in och bränna ut på cd när det begav sig eller in på mp3 nuförtiden. Hade många brudar i klassen som skrev på innerlåret och hade mini-kjol. Om läraren upptäckte det kallade de honom för snuskgubbe... ganska elakt men ganska fyndigt.
Toastare

2008-04-05 23:19
___virre___ eftersom volvo är från göteborg, jag bor i göteborg så tänker jag på..göteborg.

men som sagt tror jag inte ens man jobbar på ackord på volvo umeå..

2008-04-05 23:27
haha vi skrev också på benen och på brösten när jag gick i högstadiet :)

2008-04-05 23:27
om tråden tydligen handlar om volvo kan jag berätta att några kompisar jobbar där och får ut 18000, sunkiga tider dock
Poet

2008-04-05 23:42
Well du har fel! Eller så är våra uppfattningar om vad "tjänar bra" är, vitt skilda :)

Hursomhelst, tillbaks till tråden: Känns det verkligen tryggt att bara HA fusklappen liggandes på bordet teddybjörn?

2008-04-05 23:58
virre det är ju ingen fusklapp det är ett kladdpapper, det är det du måste intala dig.
om du inte tror att på att det är ett kladdpapper hur ska då dina lärare göra det..?

haha det funkar om man är övertygad och har lite nerver!
RATED R!

2008-04-06 00:07
En riktigt smart som kan innehålla hur mycket läsbar information som helst är denna  Men den är hur jobbig som helst och kräver en bra skrivare

2008-04-06 00:10
Denna var också nice.. Finns massa fusk på youtube

2008-04-06 00:22
Jag säger som tidigare: MP3n! =)
Oh You Mad Cuz I'm Stylin On You?

2008-04-06 00:24
Hur fan hjälper fusklapp på högskoleprovet?

Annars tycker jag att det enklaste sättet är det bästa: Fusklapp som du har i fickan, så går du på dass och kollar på lappen. Folk verkar glömma den metoden eftersom den är så uppenbar.
Problemet är ju att man inte kan gå mer än 1, max 2, gånger men man har å andra sidan gått om tid när man väl är där.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-04-06 00:25

högskolan får du nte ha det.. i alla fall inte i mitt rövplugg annars är det givet, inga risker.

RATED R!

2008-04-06 00:28
boobytraxx P21 dock dåligt med mp3n att lärarn kan säga till en att stänga av den när som helst. Hänt mig flera ggr. Som tur är var ja beredd och lyckades dölja den

2008-04-06 00:39
fan va kass jag är, erat heter det ju. stay in school

2008-04-06 00:42
skriva på fptvaderna

2008-04-06 01:06
skicka en fråga på ett sudd med pappersöverdrag till en kompis.

Sen få svaret tillbakaskickat.

Gjorde de med en polare... Visserligen hade vi båda pluggat lite men vi drog MVG båda två :)
"Wannabe? Toughguy? Want a piece of me? Here, take both of my legs and walk home peacefully"

2008-04-06 01:25
du kan ha en fusk lapp sen du har den i fickan sen när du går till lektionen eller test skiten då så säger du när du behöver veta svaren då säger du aa skulle jag kunna gå på toa du kan säga det bara 2 gånger en gång att du måste gå på toa sen lite senar säger du att du behöver  snyta dej

så går det någ bra :D :=) igentiligen ska man inte fuska för sen när det blir högre klas då kan du inget för du har inte lärt dej så blir  det svåra

2008-04-06 04:13
Brukar köra på att "gå på toa" Dra fram mobilen och wappa lite på typ wikipedia. Funkar väldigt bra, men brukar inte behöva det

2008-04-06 07:08
tack den här tråden kommer hjälpa mig som lärare

men svenska skolan idag går liksom inte ut på prov, de är era lärare som är snurriga, kanske typ matte kan bedöma målen via prov, men jag kommer inte har sådana prov. hela poängen med betyg i dag är att man ska se om eleven nått målen, de gör jag hellre sporadiskt muntligt än via att de kan fuska sig till ett betyg. sedan hoppas jag att alla lärare har tillgång till urkund så snabbt som möjligt, vilket gör de i princip omöjligt att fuska vid uppsatser som lämnas in.

fusk är verkligen for losers...de är inte så svenska skolans betygssättning SKA funka...

2008-04-06 08:08
Peppis
Svenska skolans betyg är ju skrattretande. Först i högskola/universitet så blire någorlunda rättvist.
IG/U = Du suger
G = Bra jobbat, du kan sakerna
VG = Skitbra jobb, du kan ämnet utantill.
MVG = allvar, "hej jag suger k.." eller "hej jag slickar a..."

Sen dessutom vad är det med jävla instyrningen på att alla gymnasieelever ska ha samma chans och komma in på olika utbildningar...? Rent tekniskt sett så kan jag gå sam-sam och kunna komma in på KTH på något tekniskt linje så länge jag kompletterar med Fysik B och Matte D etc. Sen om resten av betygen är VG/"MVG" så kan jag komma in. Hela folket blir bra fördummad och tvingas ta skitjobb/studera ytterligare ett antal år innan de kan komma i arbetslivet.

Ta en ung kille som vill gå ellinjen i gymnasiet för att bli elektriker, idag ser det ut så att han får gå 3 år i gymnasiet och sen gå och bli lärling. Vad fan är problemet och låta samma kille bli lärling redan under gymnasietiden, sen när man går ut som en 18-19 åring kan man gå till fast anställning direkt.. A la slopa gymnasiet och inför KY istället. Dessutom varför ska den unga killen behöva ta betyg i irrelevanta ämnen (Historia/Religion/Sam/Spanska) etc för att klara sin skolgång. Patetiskt är vad det är. Fuska mera. K... staten er i r... så är det bara och utnyttja den också.

Mest patetiska är dock följande: jag kan få IG/U i samtliga ämnen i gymnasiet, men skriver jag högskoleprovet och får 1,8+ så kan jag mer eller mindre komma in på vilken utbildning som helst... haha idiotiskt värre..

2008-04-06 08:42
fusk är verkligen for losers...de är inte så svenska skolans betygssättning SKA funka...

Hahaha...okej!

2008-04-06 09:15
Chana_masala

fuskar ni högskolenissar på tentor?

Förmodligen är de flesta på en högskola för att lära sig. Men visst finns det en och en annan clown som förmodligen gör som du.

För att svara på din fråga ordentligt så nej. Läser man ordentligt så känns det bara fattigt att behöva fuska och känna att man är en bluff.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-04-06 10:44
kaneida- vet inte riktigt vart jag kommer in i bilden i ditt inlägg. jag bara beskriver vad exact man sätter betyg på. jag tycker skolans betygsättning är ett stort skämt. bara en sådan sak att du inte behöver gå på en enda lektion men komma fram till mig på stan o rabbla hela eus styrelseskick o få mvg på det  visar väl på bristerna, högskoleprovet är ett strålande exempel på just det. du ska ha nått målen,spelar ingen roll när eller hur, även om allt är under en dag, så får du bra betyg. vi som lärare får inte ge sämre betyg för att du inte vara med, väljer att lämna in allt 8 månader försent etc.

AVLY- yes, jag tycker de är helt förkastligt me fusk. vad exakt är så coolt med fusk. tycker mest man lär sig hur man kan fuska framåt i livet o ta dåliga genvägar på att fuska, inte så mkt mer. men de är ju min personliga åsikt. därför jag inte direkt kommer uppmuntra möjligheten till fusk på mina kurser.

chana-masala- vi kan inte fuska, inte för jag vet vad man skulle tjäna på det, men rent fusk går iaf inte på mitt program. sedan kan man ju ta genvägar, men då är frågan vad är fusk?

2008-04-06 11:17

Peppis F25

HAHAHAH shit hjälpa dig som lärare. Om en tjej under din lektion har en fusklapp som du är säker på att du har sett behöver hon bara stoppa den i sin bh.. Där får ni ju inte leta :D

Sen så kan jag plugga till något prov som in i helvete, men sedan fuska när det gäller att komma ihåg namn.. Det suger jag på. Hjälper inte att träna heller.

2008-04-06 11:25
men jag sa väl precis att jag inte kommer ha prov där man kan stoppa fusklappar i bhn ?
om du suger på namn gör du det o kanske bör fokusera på att plugga det då eller att be läraren om att redovisa namn på annat sätt. att kunna namn på saker o ting är inte heller ett av målen för ngt betyg i ngt ämne så vitt jag vet (kanske kemi?) så bör ju inter direkt stoppa dig från bra betyg..

2008-04-06 11:29
peppis,"någon sköt någon något år" då får man nog inte så bra betyg