I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dålig chef.

Övrigt - Blandat

2008-04-03 11:10

Dålig chef.

Hallå, nu ligger det till som så att jag jobbar på en datasupport som vi väljer att kalla hej, hej är privatägt.
Mitt problem med detta är jag är tvungen att pendla, har endast möjlighet att ta mig till jobbet med tåg eller buss, resan tar ca 30 min.
Det man lätt kan tro i detta är ju att dom ska vara lite förstående med några minuter hit eller dit, någon enstaka gång då kollektivtrafiken inte kan tillfredställa allas behov, men icke!
Som nyligen hade jag arbetstiden 12-22, dom enda alternativen var att anlända till staden jag jobbar i vid 10.00 (och döda 2 timmar) eller att ta tåget vid 11.30 och anlända till jobbet till 12.15. Jag ringde då upp personen närmast (fittiga floormanager) och frågade om detta okej vilket det abs inte var, talade om att det var företagets policy och att han i det läget hade valt 10.00 för att komma i tid till arbetet.
Jag har anställning vid behov vilket omfattar allt från 6 till 9 timmars arbetsdagar..

vet inte vart jag vill komma med detta, är bara bra jävla bitter på sånt här..

http://www.myspace.com/neckshotproductions
Fuck Flyckt

2008-04-03 11:15

2008-04-03 11:17
ja, verkligen
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-04-03 11:19
Är du fackansluten? Företagets policy är en sak, företagets regler någonting helt annat. Du får väl vända dig över floormanagerns huvud. Visserligen är det viktigt att vara i tid, men du kan säkert flexa med att istället ha 15 minuter kortare lunch eller kanske jobba 15 minuter över (förutsatt att inte desken stänger 22, oftast finns det saker att göra då också.

I annat fall du kanske kan komma till 10 och börja jobba i utbyte mot längre luncher eller någon dag börja senare/sluta tidigare. Låter riktigt dåligt i vilket fall.

2008-04-03 11:21
jobbig situation du.
Ja, det är itne så kul att leta nytt jobb, min förslag är att försöka hitta ngt att göra de här två timmarna, läsa en bok, fika billigt, korsord.. vad som helst bara ta död på tiden.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2008-04-03 11:23
Såvida du inte sitter inne med unik & oumbärlig kunskap inom ditt område som de är beroende av (vilket du inte verkar göra eftersom de inte var villiga att anpassa sig efter dina behov) så får du nog bita i det sura äpplet & antingen acceptera läget eller göra något åt det (dvs sluta). Det är inte arbetsplatsens ansvar eller skyldighet att se till så att du har goda kommunikationsmöjligheter utan ditt eget.

Jag säger inte att det är rättvist eller schysst någonstans, har själv haft arbeten dit jag pendlat som ett as så jag vet hur drygt det är. Nu vet jag inte hur gammal du är men du har inga funderingar på att skaffa körkort?
Celebrate and emulate aesthetic lumpiness and quixotic idiosyncrasies, wherever they can be found.

2008-04-03 11:25
han är ju 2.. det står efter namnet. så nå körkort lär det ju itne vara att täänka på...

men alternativt flytta?
www.myspace.com/ydetobbe

"En misantrop är ju trots allt bara ett annat ord för en upplyst person. :P " -Simba

2008-04-03 11:28
Öppnar en support 12 så öppnar en support 12. Får hålla med pimpslap här, att de antagligen inte har några större problem med att anställa någon annan.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-04-03 11:42
Kaneida X0: Nope, försökte få en minut med personen här som lägger schema, han hade inte en sekund över utan var tvungen maila honom.

pimpslap F22: Får inget lämp på kanske 5 månader, så tyvärr -_-

Bjäär P19: Jag känner typ ingen här så jag har ingen lust att flytta hit då detta verkar vara mer pisstad än den jag bor i, sen känner jag ingen här heller så jag kan döda tiden..

daviden P26
: Supporten öppnar inte 12 utan 08.

bitter på livet var ordet.. BITTER... :b
http://www.myspace.com/neckshotproductions<br>Fuck Flyckt