Rymdtråden - Liv där ute o en massa annat om UFO:n
Hej, ja då tänkte jag äntligen skapa en tråd för alla som är intresserade av rymden och liv där ute. Denna tråd är både för skeptiker och icke-skeptiker.http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2143298.ab Universum expanderar hela tiden och alla planeter får en större distans emellan varandra hela tiden vilket får det att ta mycket längre tid att färdas mellan planeterna. Över 150 miljoner människor världen över har haft någon sort iaktagelse av UFO:n Det finns dussintals med specialeffekts experter och vetenskapsmän som man har pratat med om liv och bilder och filmer av olika slag när det gäller ufon:n. Det finns gammla målningar från jordens alla hörn från de första människorna på jorden som har gjort avbildning och beskrivningar från varelser som kommit från rymden och hälsat på. I japan under de tidiga samuraj åren så såg ett dussintal fiskare föremål som liknar ufo:n dyka ner från himmlen och ner i havet. Va tror ni? Själv ser jag de "gammla" människorna som bra bevis eftersom det inte fanns några som helst flygande maskiner då och för att det var säkert inget som man helt plötsligt bara kom på för skojs skull. Va tror ni? Alla sorters kommentarer från båda sidorna ska höras!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Även om jag tror på intelligent liv ute i rymden så är jag skeptiskt mot aftonbladet..
Det finns uppskattningsvis 70.000.000.000.000.000.000.000 stjärnor i Universum, så att liv skulle existera enbart på jorden är osannolikt. Att dom skulle hittat hit är extremt osannolikt och det finns inga bevis alls för detta. UFO'n mm. kan nästan garanterat förklaras med div. atmosfäriska fenomen och mänsklig fantasi. Och om det mot all förmodan visade sig att någon annan intelligent livsform hade lyckats korsa dom ofattbara interstellära vidderna bara för att tramsa runt och skrämma åldringar ute på vischan med sina tefat så skulle jag bli väldigt besviken.
stämmer in i det Metamorphasis söäger.. självklart finns det liv.. bara i vår galax finns det väl i räunda slängar 200 miljarder planeter ta sedan alla galaxer i universum, ett antalt som förmodligen är så hölgt att det inte ens är meningsfullt att nämna det i tal gånger lika många planeter så är det rätt självklart att det finns liv på miljarders miljarders miljarders andra planeter.. skulle tro att det finns usentals eller miljontals planeter i vårgalax med hyfsat utveklat till högt utvecklat liv.. problemet är dock att deti ljusets hastighet (som i teroin är i princip omöjligt att resa i) så tar det typ 5 år till närmsta stjärna från oss.. känns rätt otroligt att en av de få civilisationen som i teorin kanske kanske kanske har utvecklat transporter i ljusets hastighet skulle hamna här är enormt liten.. enda vettiga sättet som jag kan föreställa mig att andra civilisationer har varit här är på genom resa, civilisationer som lever på rymdskepp med artificeiell gravitation o.s.v och lever kringresande och har mellan landat på jorden för t ex påfyllning av vissa råvaror eller så.. kanske men inte troligen har någon civilisation way back på jorden varit med om det, men tror knappast ufon åker runt här hela tiden.. läste en teori om överljusfart som byggde på att man skapar ett totalt vacuum runt sitt rymdskepp och sedan färdas i motatt riktning till den som platsen man vill till rör sig mot, tydligen rör sig alla kroppar i universum så fort att om man gjorde det skulle man kunna nå över ljusets hastighet utan att egentlign använda så mycket enetrgi som det skulle krävas utan vacumet.. vem vet.. kanske går ändå..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag tror att väsen som bor så långt ifrån oss och som förmodligen är så annorlunda mot vad vi är, inte behöver vatten, luft etc etc för att leva. Deras ''förutsättningar för att leva'' kanske ser helt annorlunda ut.
The Dude minds!
FatFred: njae att vi andas just syre eller kodioxid har ju anlednoingar och allt rån stjärnor till galaxer till människor till bakterier behöver näring för att överleva och den näringen brukar i grunden innefatta samma sorts atomer i grunden.. visst kan säkert finnas rätt anorlunda liv men med största sannolikhet bygger de på samma naturlagar som vi..
Skulle vara intressant om det fanns andra "människoraser" i rymden. Saken är ju att för att vi blev till var ju att dinosaurietiden tog slut tack vare att livet på jorden blev mer eller mindre utplånad, några bakterier överlevde och därefter ballade det ur. Skulle vara intressant om vi såg ödle"människor" på 20meter :OO
ja det är ju möjligt att allt liv faktiskt utvecklas med tillräcklig tid, att slumpen satt stopp för dinosariernas och de stora däggdjurens eror.. hadejorden inte träffats av asteroider kanske de hade utvecklats till inteligenta varelser.. det skumma är ju dock att den enda varelsen som utveklats till hög inteligens här på jorden är människan, tots att det finns mängder av djur som funnits längre.. plus att det hände rätt plötsligt tydligen.. finns ju mängder av ologiska (enligt evolutionen) utvecklingar hos människan med, som förlusten av päls trots ikallare klimat, långsam uppväxt, livsfarliga förlossningar som inte passar sig i naturen, vek hud som läker dåligt o.s.v o.s.v... rätt intressant del i dusskutionen ändå..
jafan vad trodde ni.. kolla star trek rena rama dokumentären ;)
- Your Personal Designer - Contact me For Designs
Sjävlklart finns det liv i universum. Att påstå att vi på jorden är den enda planeten i hela universum som har liv på är bara dumt att tro.. Dock inom vårt solsystem så finns det inge mer liv än på vår jord. Då alla våraplaneter i vårt solsystem är beroende utav solen för att få liv. Sen att andra solsystem om man kan kalla det så, så finns det säkert andra slags varelser som har anpassat sig till just deras "solsystem" eller deras sak som gör så dom kan leva på deras planet. och på de sätter så ser dom alltså inte ut som vi människor gör.. Sen om man ska eller inte ska tro på att vi har haft gäster från andra planeter vet ja inte va ja ska tro på.. Vi är miljoner år efter i utvecklingen än andra galaxer/solsystem osv skulle jag nog tippa på, så det skulle inte förvåna mig om andra varelser e smartare än oss och kommit på sätt att resa genom universum. Men att "staterna/vetenskapsmännen" håller aliens och farkost gömda för oss vet ja inte heller antingen ja eller nej. det lutar faktist mer åt JA än nej(att dom inte hittat alltså). Men det vi människor inte förstår är att om vi skulle få reda på att det fanns liv på andra planeter där ute då skulle vårt liv på jorden stanna upp och vi skulle koncentrera oss på universum lägga ner allt på de och denna planet skulle förstöras snabbare än vad det är på väg att göras just nu. Det är en stor anledning varför inte vi normala människor fått reda på något och allt hållt gömt. Finns många bra dokumentärer om aliens area 51(tror ja de var) osv där folk har jobbar på stället , men nu pratar ut om de..
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Ett fundamentalt problem är att ljushastigheten, och hastigheter som bara kommer i närheten av den (d.v.s relativistiska hastigheter, flertalet tusen km/s) är ofattbart svåra att uppnå både i teorin och i praktiken, att få endast en liten synål som väger ett gram att färdas med 99% av ljusets hastighet skulle kräva tolv gånger mer energi än vad som fanns i Hiroshima-bomben. Sen skulle samma energimängd krävas en gång till för att bromsa in. Och vid sådana hastigheter blir rörelseenergierna involverade så otroliga att enskilda atomer i det interstellära mediumet, förvandlas till högenergi-projektiler som skulle förvandla ett föremål som färdades så här snabbt (d.vs. 0.99C) till plasma.
m3ster - Jag skulle nog klassa de bevis från de "gamla" människorna som
möjliga indicier i och med att målningar lika gärna kan vara illustrationer av historier (som att framtidens forskare inte kan säga att vår civilisation haft kontakt med utomjordingar och använda
aliens eller
e.t. som bevisning) och berättelserna kan vara missförstånd som trappats upp (som att ett belyst
vattentorn kan misstas för att flyga).
Men, som sagt, med den mängd stjärnor och planeteri universum så är det bara högfärdigt att tro att vi är ensamma :)
Kaneida * "
dinosaurietiden tog slut tack vare att livet på jorden blev mer eller mindre utplånad, några bakterier överlevde och därefter ballade det ur. "
- ??
Det var ganska mycket mer komplexa organismer än bakterier som överlevde. Bland annat de däggdjur som människan stammar från.
Joel423 * "
allt rån stjärnor till galaxer till människor till bakterier behöver näring för att överleva och den näringen brukar i grunden innefatta samma sorts atomer i grunden "
- Nja... dels är det lite olika definition av "näring" ("bänsle" för stjärnor och "näring" för levande organismer) och dels är det lite olika grundämnen som det suktas efter.
Men inte ens vi som är kolbaserade håller oss riktigt inom samma kategorier om vi kollar över klasserna arkéer, djur, svampar och växter...
10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
JohnJohansson112 * "vi skulle koncentrera oss på universum lägga ner allt på de och denna planet skulle förstöras snabbare än vad det är på väg att göras just nu. " - Varför? Skulle vi inte lika gärna få för oss att städa ordentligt för att slippa skämmas? 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Mabande P31 För denna planet är dömd att misslyckas. Vi kommer att förstöra denna planet innan solen släcks det e något man kan garantera.
Vi människor som en ras är själviska jävlar och det har vi varit ett långt tag nu. Visst finns de bra människor på jorden som vill att denna planet ska klara sig, men det finns mer människor som hellre bryr sig om att klara sin livstid på jorden och sen bryr dom sig inte om hur det går i framtiden.
hoppas det svara på din fråga.
E.T. Phone Home.
alla vet ju att klottrare e knarkande monster som knivhugger pensionärer o rånar aschmed nere på hörnet..
JohnJohansson112 - Nej, det var inte svaret på min fråga. Implicit så förutsätter ditt resonemang att vi ska "flytta vidare" efter att vi har fått kontakt med andra världar och fått tillgång till deras (mer avancerade) teknologi. Problemet är att de förmodligen skulle vägra oss tillträde till deras områden om vi inte kan sköta vår egen bakgård. Vem vill ha ne gräshoppssvärm till granne? 10-4, over...
Mabande: jo men man okan ändå se vissa mönster för vad som behöver vad för att funka och därmed i princip utesluta eller visa på hur troligt det är att organismer ska uppstå under vissa förhållanden och leva på vissa sortters bränsle.. hursomhelst är det väl rätt otroligt att det finns liv (enligt vår definition) som lever på saker som är totalt och fullkomn,igt annorlunda än liv här.. sedan kan det ju som sagt säker finnas varianter som är rätt främmande.. tror dock inte att det finns inteligent liv eller liv alls som andas kvicksilver och äter utarmad uran liksom.. det finns ju vissa regler som liver spelar efter, åtminstone som det ser ut..
* "man okan ändå se vissa mönster för vad som behöver vad för att funka och därmed i princip utesluta eller visa på hur troligt det är att organismer ska uppstå under vissa förhållanden och leva på vissa sortters " - Jadå - kiselbaserade organismer är ju troligare än plutoniumbaserade o.s.v., men de kan ju ändå vara radikalt annorlunda jämfört med oss på den här planeten :) 10-4, over...
Mabande P31 Vi kommer göra allt för att åka från denna planet, Denna planet e som sagt redan dömd att misslyckas. Förmodligen tar vi sönder denna planet innan solen släcks.
Och som jag sa innan så är vi människor, själviska jävlar. vi kan vara goda till en viss del tills vi får de vi vill ha sen e det åt helvette med andra. Och om vi som en ras ska överleva i andra solsystem så kommer vi nog behöva göra allt för att försöka få komma till en annan planet för att fortsätta med överleva.
Sen om vi på den andra planeten gör samma sak som vi gjorde på jorden kan ja ej svara på (men förmodligen).
På det sättet tolkar jag det, men du kanske tror att vi kommer göra allt för att försöka rädda denna planet?, även om det redan är kört för denna planet. (ännu en gång innan solen slocknar).
Nu undrar du kanske vad jag menar med förstöra denna planet innan solen gör de.
Vi kommer förmodligen förstöra vår atmosfär,vårt vatten kommer inte vara drickbart, vår mat kommer ta slut all träd,mark kommer bli öken eller torrmark osv sov...
Men på vilket sätt resonerar du?
Jag har funderat på om det inte finns en möjlighet att vi har utomjordiska besökare här hela tiden. Om man inte tänker att dom nödvändigtvis måste bo flera ljusår bort, vad är det som säger att de helt enkelt inte lever i andra dimensioner som vi inte kan uppfatta? Så när vi väl ser ett flygande tefat så kanske det bara är en liten jäkla del av vad som egentligen finns där eftersom att vi inte uppfattar resten. Givetvis bara en spekulation dock :)
JohnJohansson112 * "vi kan vara goda till en viss del tills vi får de vi vill ha sen e det åt helvette med andra. Och om vi som en ras ska överleva i andra solsystem så kommer vi nog behöva göra allt för att försöka få komma till en annan planet för att fortsätta med överleva. " - Vad säger att utomjordingarna skulle tillåta oss att hoppa till andra system? De kan lika gärna leka EU och sätta upp en "trespassers will be shot"-skylt eller helt enkelt nukea oss om vi försöker sprida oss :) 10-4, over...
mabande: eller varför inte silikon baserade.. living machines.. nej men det jag menar är mest att det förmodloigen inte foinns livsformer som vi inte kan föreställa oss.. de bygger nog på ämnen som vi kommit på att de kan bygga på liksom.. men men det finns ju inga säkerheter i universum verkar det som.. narkimic: då är de ju inte bara utomjordiska utan utomdimensionella, inget jag läst vad gäller teorier om dimensioner stöder det där iallafall.. dimensioner brukar ju liksom inte ses som platser förutom i endel film och så.. men skulle de nu leva iandra än de dimensioner vi upplever så kan de ändå inte ses som det vi definierar som liv då de inte kan leva på samma plan som vi alls.. hade de använt nåt ur våra dimensioner hade vi ju märkt det, svinn och så.. känns inte som att man kan se såna fenomen som varelser riktigt eller..
håller med mabande, finns det högre civilisationer skulle de nog antingen stöka oss ur vägen eller hålla oss på mattan genom att inte dela med sig av vad de vet.. varför skulle de vilja ha oss som kunkorens ute i galaxen?
Joel413 - Kisel är det svenska namnet på engelskans "silicone" :) * "de bygger nog på ämnen som vi kommit på att de kan bygga på liksom " - Jajjemen (i alla fall om det är livsformer vi ska ha en chans att kunna identifiera eller kommunicera med) :) 10-4, over...
mabande: ah haha! klantigt av mig.. jo precis, och kan vi inte identifiera det som liv tycker jag man får se det som nåt annat, man måste ju utgå ifrån vad vi kan definiera som liv annars kan man lika gärna se det som att allt är liv då även de minsta beståndsdelarna kan ses som levande om man bara vrider och vänder på det lite.. kanske inte är helt fel iförsig..
Ni har inte tänkt på att första liv på jorden var fisk va? Som sedan utvecklades till nästa mest liknande djur till fisken, och det fortsatte till dinosaurierna, och ja, apan, människa osv.
Tears of Liquor EP https://soundcloud.com/nicoelrico/sets/tears-of-liquor-ep
maayn var inte encelliga organismer före fisken?
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Jag håller med alla andra om att det självklart finns liv i universum med tanke på storleken och antalet komponenter där ute. Men att vi fått besök av dom känns ju inte så troligt, vi hade märkt det. Som en jämförelse se hur det gick för indianerna när europeerna tittade förbi och dom låg inte så långt före i utvecklingen (jag menar inte biologiskt men det hoppas jag ni förstår). Att vi skulle i kunna resa till dom är ju också osannoligt med tanke på alla fysiska lagar för materia som färdas i ljusetshastighet. Det enda möjliga måste ju vara om maskhålsteorierna funkar men det är lite väl mycket fiktion för att vara troligt.
i'm always telling the truth even when i'm lying.
Maayn * "Ni har inte tänkt på att första liv på jorden var fisk va? " - Förutom att fiskarna (som sagt) dök upp långt efter att livet uppstod så undrar jag lite över vilken bäring det har på resonemanget kring att liv på andra planeter kan vara radikalt annorlunda mot det vi känner till? :) 10-4, over...
en fråga till alla skeptiker: Bara för att vi människor inte har kommit långt i "space-travel" teknologin, så måste det inte betyda att andra levande varelser där ute inte kommit längre än oss i teknologi. Det finns ju en massa saker som man har sagt för i tiden som man ansåg var omöjligt men visat sig vara sedan möjligt. Skulle det verkligen inte finnas möjligt att det finns mäktigare teknologiska framsteg på andra planeter? Varför skulle de inte vilja flyga till jorden, vi är ju ändå en intressant varelse. Vill endast ha svar från skeptikerna eftersom denna fråga är riktad till de!
Mabande Erkänner att det var väldigt länge sedan jag läste/tittade på det där om slutet av dinosauriernas era, tack för rättelsen!
Joel413 Vi är ju inte enda som utvecklats med intelligens, för oss "djuren" så som hundar, katter, men framför allt delfiner har ju bevisligen intelligens. Har för mig att delfinernas genomsnittsintelligens dessutom är bra mycket större än människans.
Visst kan det finnas intelligent liv i rymden, frågan är bara hur pass intelligent det livet är, hur passa avancerade civilisationer rör det sig om, påminner de oss till utseende, följer de samma fysiska lagar...?
Många hakar sig fast vid ljusets hastighet som om det skulle vara det ultimata, ändå så är det påvisad att det finns svarta hål som INGETING undkommer, men ändå skickar svarta hål ut något slags materia/signal som undkommer dess massiva gravitation. Kanske finns det maskhål som tillåter snabbare förflyttning i rum.. men kanske även tid? Var det inte någonting om eko som man kunde avläsa för att veta vad som hänt i rymdens historia, vågor som ebbat ut i universum som lämnat avtryck? Utifall man åker ikapp sådana där vågor, kanske man kan på något sätt åka in i det förflutna? Frågan är då också om man kan medföra material/organiska livsformer från det förflutna till framtiden?
Kaneida - Glad att kunna hjälpa till ;) * "följer de samma fysiska lagar...? " - Förutsatt att de existerar i samma universum som vi så: ja. Om de sedan utvecklat teknologi för att motverka en del av dem är en annan diskussion :) Ang. svarta hål så är det inte så att ingenting undkommer, utan det handlar mer om att det är extremt få grejer som antingen har så liten påverkan från gravitation eller så hög energi att de kan undkomma. 10-4, over...
Mabande Ah ser man på (ang. svarta hål). Saken är väl mera att ljuset sugs ner i svarta hålet, så det går att få snabbare hastigheter än ljusets hastighet.
Ang. fysiklagarna tänkte jag lite mera på att våra fysiska lagar kan inte vara "absoluta", har ju skrivits om både en och annan gång (nej har inga konkreta exempel till hands just nu).
Tänkte mer på att det som är okänt för oss idag, men kanske vi upptäcker om 100 år så kanske omkullkastas saker och ting. Just nu verkar det tämligen omöjligt att färda med eller snabbare än ljuset, men kanske hittar man något som gör att det blir möjligt.
Sen för oss verkar 1000 grader Celsius jättevarmt och vi anser väl att organisk materia kan inte överleva sådan värmetemperatur, men kanske någonsans i rymden tycker invånarna på planeten att det är kallt (låter lite otroligt men men).
:)
Kaneida - Nja, bara för att dragningskraften hos ett svart hål böjer ljuset innebär det inte att det går att färdas snabbare än ljushastigheten. Mer att man kan sakta ner ljuset. (men för att diskutera kärnan så: ja, det är nog hypotetiskt möjligt att färdas snabbare än ljuset) * "Just nu verkar det tämligen omöjligt att färda med eller snabbare än ljuset, men kanske hittar man något som gör att det blir möjligt. " - Ja, precis: man kan komma på saker för att kringgå naturlagarna, men man är fortfarande påverkad av dem :) För att gå exemplifiera: organisk materia skulle förbrännas vid 1000° Celsius (kiselbaserade livsformer kanske skulle klara temperaturen), men med rätt teknologi kan värmesköldar skapas så att den extrema värmen inte når den organiska materien -> man har hittat nåt som gör det möjligt. Exempel 2: "Man kan inte bygga en stad på vatten eftersom det inte är en solid materia", men med rätt teknologi (pontoner och liknande flytetyg) så kan man kompensera för det och ha en hyfsad metropol mitt på oceanen :) 10-4, over...
När tror ni att vi får kontakt? Det har ju snackats mycket om 2012 fast jag vet inte om de har något o göra med aliens. När tror ni och tror ni de kommer att vara snälla eller onda?
jag är ganska säker på att det finns ufon.. eller, ja.. något liknande i alla fall. har en kompis som bor lite avsides, och han har sett jävligt mycket skumma grejer i himlen för några vintrar sen, och jag är ganska säker på att han inte ljuger för han har verkligen beskrivit detaljerat och trovärdigt. vill du veta mer så kan du ju alltid skriva till honom, han heter etna hrä på whoa. själv har jag aldrig sett något, vad jag vet i alla fall.. men the truth is out there..
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
Vissa forskare tror väl att livet på jorden kommer från en metior som slagit ner på jorden som bar på en massa bakterier från en annan planet. För bakterier verkar överleva det mesta, dom är inte beroende av något, så dom skulle kunna överleva resan genom rymden. Då borde det finnas liv på den planeten vi igentligen kommer ifrån...om det skulle stämma. Något jag såg här om dagen på Discovery Channel.
"Vill man träffa folk, då ska man gå med i en skytteklubb"
Opel skulle inte forvana mig om det var sa det gick till
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
ahop då dog väll denna tråd :(
ditt fel
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
kaneida: varför skrev du det där rill mig? fattar noll.. jag har väl aldrig sagt att vi är de enda inteligensta varelserna nånstans? ag har väl hela tiden påstått att det tvärtom är ytterst troligt att det finns mängder av inteligent liv bara i vissa av våra närmsta solsystem eller åtminstone att det finns rätt stora mängder av liv på samma nivå som oss i galaxen, finner allt annat bra mycket otroligare med tanke på hur många platser det garanterat finns i vår direkta närheten (ur kosmiskt perpektiv) som kan stödja liv.. jag nämnde även bara ljusets hastighet för att påpelka att jag läst teorier om hur man kanske kan kringgå det problemet.. genom att skapa totalt vacum runt sin fakost och låta universum egen rörelse (som är enormt hög, galaxer rör sig i sinnesjuka hastigheter) ihop med en egen acceleation utanför denna rörelse i motsatt rikting mot vart det man vill till rör sig.. är dock inte säker på om jag förståt teorin rätt och kan inte hitta källan, men lät sjukt intressant.. maskhål känns väl heller inte helt omöjligt men känn ssom att det krävs lite väl enorma energimängder för att skapa dem, men lyckas en civilisation tämja krafterna i de minsta beståndsdelarna så visst.. AmonTobin: håller med om att vi inte har besök nu, då hade vi nog märkt det, även om det inte är omöjligt att vi övervakas, ungefär som när våra forskare inte inverkar på den miljö de studerar, eller vaktas så att vi inte ska lyckas sprida vår skit ut i galaxen.. men att vi skulle kunna ha haft besök som märktes förr känns inte helt omöjligt (fan känns nutty att tro på möjligheten ens, heh!) och kanske märks inverkan av en främmande makt mer än vi tror, jag menar det finns jävligt stora glipor i exakt hur och när våra stamsamhällen övergick i stora civilisationer här och där helt plötsligt och hur fan vi lyckades utvecklas som vi gjort genom evolutionen trots att de flesta av våra förändringar gett oss sämre förutsättningar i jordens natur egentligen, kass päls, sjukt dålig hud för förutsättningarna, lång och farlig födsel där fostrets huvud är så stort att det kan skada mamman rejält, enormt lång och sårbar barndom o.s.v o.s.v.. kanske har det pillats lite med vårt genmaterial ändå, hehe! men ta det jag skriver med en klackspark, det är mest kul att filosofera om, jag är inget ufo freak.. men helt omöjligt känns det ju inte faktiskt när man tänker på hur lite vi ändå verkar veta med säkerhet..
det finns oändligt många planeter som är exakt som våran planet och som ser ut exakt som vi mäniskor bara att en liten detalj är annorlunda. ~fysiken i boston tea party :)
RekFoto