I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

---> barcelona så billigt som möjligt?

Övrigt - Blandat

2008-04-02 11:38

---> barcelona så billigt som möjligt?

om man ska flyga till barcelona i sommar, så billigt som möjligt.. t.ex med rya air antar jag, kan nån med erfarenhet svara på om det blir billigare att boka i "sista minuten" eller att boka långt i förväg? vad kan det kosta allt som allt om man får det riktigt billigt?

2008-04-02 11:38
ryan air..

2008-04-02 11:39
Boka långt i förväg.

2008-04-02 15:40
Googla.
http://www.herrbitter.blogg.se/

2008-04-05 17:08
Om man vill flyga billigt med Ryan Air så måste man boka tidigt. Annars blir det apdyrt.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-04-05 23:29
assa, du far tanka pa att med Ryanair sa hamnar du i Girona som ligger en laaang bit utanfor staden och det kostar ganska mkt att ta sig till Barcelona city sa att saga. Om du daremot flyger med Sas / Sterling eller ngt sadant sa hamnar du direkt i barcelona och det ar inte sa dyrt...ja akte till barcelona med SAS/spanair for 480 kr.

2008-04-07 00:32
cyper_complete: T&r inkl allt? Vad kostar transfer från Girona? någon som vet?
SHOW Stockholm | www.showstockholm.com

2008-04-07 22:42
Från girona kostar det runt 12 euro att ta sig in till Barcelona. Där lever du billigt genom att GÅ runt. Tunnelbanenätet är ändå väldigt komplicerat så gång lönar sig och är roligare!
Du äter på King döner, eller andra döner ställen kring Raval. Eller så köper man grymt bröd och ostar i vilken mataffär som helst.
Bor gör man antingen hos någon av de många vänner man verkar få ganska fort i Barcelona. 
Eller, vilket jag antar att du ändå föredrar, så bokar du ett hostel redan nu, då kan du få det billigt. Delar du sovsal med andra blir det ännu billigare.
Resten är pleasure. och lite mycket svennar hehe. 
FFS, omb.

2008-04-08 14:40
Reguljärflyg med SAS innebär även fri dryck och tilltugg. Så sup ner dig "gratis".

2008-04-09 01:03
Låter lockande att supa ner sig redan på väg ner, dock lär jag nog aldrig komma fram till Barcelona om jag gör det även om jag landar mitt i stan så skulle jag tappa bort mig då.

Några fler tips? Grymma barer? Någon som har koll på salsaställen? Mestizzo eller vad det heter som Papa Dee kika på när han var där? Något mer man inte får missa?

2008-04-09 12:35
Bar Jasmine, vid Rambla del Raval är ett måste.
Hänga på Macba kommer du nog göra mycket. 
Manolo bar
FFS, omb.

2008-04-09 17:54
Oh nice, keep em coming!

Vad är Bar Jasmine oh Manolo bar för ställe? Finns det klubbar som kör lite tyngre hiphop?

2008-04-10 19:32
Vi var på skolresa i Spanien och jag och 3 till från klassen orka inte åka den jävla bussen hem så vi boka ett flyg istället. Gick på 400kr på sterling.dk. Var rätt tur att vi flög för bussen börja brinna nånstans i Tyskland hehe