I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Digitalgravel?

Övrigt - Blandat

2008-03-29 20:37

Digitalgravel?

Finns det någon som beställt ifrån digitalgravel nyligen? Hur gick det? Hur och när fick ni veta frakten?

Jag har handlat ifrån dom väldigt länge och tänkte lägga en ny order ikväll. Dessvärre såg jag nu  att de gjort om större delar av beställningssystemet. Istället för att gå vidare i menyer så kan internationella orders inte längre se hela saldot förens du fyllt i kreditkortsnummer och "lagt" ordern, vilket gör att saldot för frakten tydligen skickas till dig i efterskott.  Det får mig att bli väldigt skeptisk till om jag ska genomföra den.

Enligt deras FAQ använder de nu även Fedex, stämmer detta även i internationella orders? Sist jag beställde med dom så använde de sig av USPS (vilket minimerar risken för extra avgifter).

Slutsummering, har någon nyligen lagt en order ifrån dom? och kan svara på ovanstående frågor så vore jag väldigt tacksam.

2008-03-29 20:37
(anledningen att jag inte skickar dom ett mail är pga av helgen och jag hoppas kunna få ett effektivare svar här)
Poet

2008-04-01 10:16
beställde från dem för inte jättelänge sedan. Det var usps då... dom kan ju ändrat jättenyligen, men jag fick ej mitt paket till dörr, utan hämta det på posten... frakten var inte jättehög heller... Nu kan ju ändringarna vart gjorde jättenyss, men jag har för mig att det såg annorlunda ut sist jag beställde med jämfört med hur det sett ut tidigare...
Garderobsrensning 3.0
Nu kör vi på flickr: http://www.flickr.com/photos/34666507@N05/sets/72157623544785735/

2008-04-01 12:48
Digital Gravel skickar med USPS internationellt, dock har det med flytten till Kalifornien som dom genomförde förra våren blivit väldigt si och så med leveranstider både inom USA och sådant som skickas utanför landets gränser, verkar gå i vågor ibland packar dom och skickar på nolltid medans vissa gånger så kan ordrar bli liggandes i veckor.

2008-04-02 08:52
Apeman P29 & naero X1

Perfekt, jag hoppades på usps eftersom det rent generellt är billigare frakt och chansen till att paketet skall hamna i tullen är betydligt lägre, iallfall enligt den erfarenhet jag har med dom. Jag såg att det gick att välja fedex och usps,fraken skiljde endast 8 dollar, men jag antar att fedex tar ut egna avgifter utöver frakten likt DHL & UPS.

Jag började beställa med digitalgravel runt 02-04 och de har i regel alltid haft 1-3 veckors frakt, pecis som det iofs sägs ovan. Stort tack för svaren, då kan jag fortsätta ignorera svenska butiker.

2008-04-02 19:05
beställer jämt därifrån, går hur smidigt som helst! - inget konstigt alls! 
Drick Mjölk! *Muuuuuuuu*!!!