Myten om gråa hårstrån?
Nu är det så att farbror BC upptäckt att han nu har ett och annat grått hårstrå på skallen. Eller grått är lite att ta i, de är kritvita! Inte snyggt med andra ord, I wanna remove them. Men så kommer ju självklart myten upp att "om man tar bort ett vitt hårstrå, så blir dem fler!" Ligger det någon sanning i det, eller är det bara fritt fram and tweeze the shit out of it?Love!
At the gates of Eternity...
nej det kommer nog inte fler för att du gör så, men du kanske kan bli tunnhårig, om du gör det för mycket. Och det vill man ju inte färga istället? iofs är grått/vitt hår snyggt tycker jag.
Färga håret annrs?
No you!
Färga håret till exakt samma hårfärg som du har nu! blir kanon!
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning
Damn.. sånt där skapar en sån jävla ängslighet! Färga det som sagt. Jag är 19 bast och nojjar som fan för att tappa håret:(
core : jag tycker absolut det är snyggt. Men som du säger, alla får väl tycka som dom vill. Förstår att man inte vill ha det när man är ung dock. Men det är ju bara att färga, inte ett lika stort problem som vissa andra grejjer. ticker jag
brain : men att tappa hår och få grått hår är ju inte samma sak ?
core : Som man har man ju inte det där trycket på sig heller; att man borde se ut som en 12-åring. Jag tycker det är skitsnyggt.
Palla färga skiten fan. Alltså vi snackar om 3-4 stycken, vad jag kan se. Kanske lika bra att plocka de.
men plocka inte, klipp av de hårstråna i sånt fall.
Klippa you say? Doesn't sound bad! :)
hur farligt kan det vara att plocka 4 hårstrån? damn. vafan
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
gubbe!!!!1
work some magic
Har aldrig hört något om den myten och den låter exakt som en sån myt som går från generation till generation.
sluta jiddra, börja trolla!
Spana in världens skönast lirare här...Grått hår e koolt! Grått hår ger pondus!
matadåren. Jag menar det! Satt precis och tänkte på honom.. Jäkligt snyggt!
Göteborg på låtsas.
Brodin : Din pappa är en gubbe! :P
Moderator
2008-03-27 11:57
Jag har också några vita hårstrån, mina sitter i luggen. Fast jag är skitstolt över dem och tycker att de är stiliga. Men enstaka hårstrån som är helt vita kan väl bero på någon grej i huden också? Har en polare som har en vit fläck i håret och det beror iaf på någon grej med huden. Hans far har likadant fast många fler fläckar. Huden under är väldigt ljusrosa.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
om du klipper kommer de ju sticka ut sen när de växer ut..men de kanske inte syns lika mycket när man har kort hår jag fick mina första gråa hårstrån när jag var fjorton, det är någon släkt grej and it sucks för de syns på en gång i mitt svarta hår. men jag färgar de få hårståna när de växer ut..fan jag är bara 17 år :(
WAXHOLMSBOLAGET!
Jag kommer inte att stå för att jag är gråhårig förrän jag nått 30strecket. Är en hel jävla del gråa på sidorna nämligen. Tills dess kommer jag antingen färga eller snagga. Så det är mina tips på problemet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Nu var jag som vanligt lite offtopic såg jag, men sånt är livet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Herregud, om man tappar ca 100 hårstrån per dag så är det väl inte någon fara att plocka bort ett dussin för hand.
men tänk om han är på väg att bli gråhårig, så att mer och mer av hans hår blir grått. Ska han då plocka bort allt tills han blir helt hårlös. Det går ju inte
men tror du han är dum och plockar bort allt hår han har? plocka bort dom få du har nu. så länge det bara är några få så är det ju lugnt.
http://www.soundcloud.com/mr-rnbck http://www.soundcloud.com/brormusik
APP APP APP.. vem är jag att tro saker, tror gör man i kyrkan. Nej men jag var inte helt seriös, vilket jag tyckte framgick.
jag upptäckte mitt första vita hårstrå för några veckor sen, jag ryckte det och har inte sett några flera. Men det som är jobbigt är ju att om man är mörkhårig som jag är att det verkligen sticker ut när man får ett vitt hårstrå, så som BC sa så är det ju verkligen kritvitt också.. kommer färga mig tils jag är 60 bast när jag blir vithårig på riktigt.
dom säger väll att om man får grått hår tidigt i livet kommer man väll troligtvis få behålla håeret ett bra tag iaf.?
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
you should have stayed in the pen, hoe a$$ nigga
Grått hår är soft. Att vara flintis däremot, det är bara osoft. /Eksem, osoft
Mm har också ett par vita hårstrån här och där som bara verkar bli fler och fler, men dom klipper jag bort! Har också hört att det växer fler om man drar ut dom, sen om det är myt eller sanning har jag ingen aning om, men här tas inga risker!
Klokheten sitter i det gråa håret!
Evil under Good
Du behöver nog inte oroa dig för att bli tunnhårig med ditt tjocka hår! Ryck bort dem bara. F.ö så är grått hår inte charmigt förrän man är över 45, och då hittar alla unga på det, bara för att de fortfarande har snygg färg på sitt, och för att vara snälla.
Denny Crane
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
"Myten" består väl i att har du fått ett eller ett par gråa hårstrån så är det säkert fler på väg. Oavsett om du plockar dem eller inte.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
håll dig borta från färgandet! kommer göra dig no god på äldre dar! waah baby
Evil under Good
Producent
2008-03-27 23:47
omg! graspräckliga pollisar är nog det sexigaste som finns. spara polisonger och se till att skaffa dig 5-cm langt har med lockar, sa blir du automatiskt hetaste killen i sverige
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Men förihelvete raka bort hela skiten! D kommer jag göra när jag blir gråhårig/tappar håret. Eller köp en keps/mössa.
Silver Fox är ju fett, att försöka dölja fullt normala faktum ger bara psykfallsindikationer till omgivningen.
I ripped the hair out! Får se nu vad som händer! :P
men kompis ska du rycka alla grå hårstrån ett föär ett? de lär ju inte va så att du får 7 nu sen får 1100 till när du fyller 45 de kommer ju komma fler å fler eller? chilla ist jag tror många brudar säkert tycker de e distingt.
" Ska vi ... vad är det ni brukar säga? spöa en höna? "
Nej men mannen, jag är 24 år gammal. Ok att vara 25+ och ha gråa hårstrån. Men inte nu när jag fortfarande är 24 år. Jag har närmare till 20 än vad jag har till 30!
My point, jag låter dem vara ifred när jag fyllt 25 ;)
äh.. var stolt över dina gener istallet! Av personlig erfarenhet att dömma funkar det alldeles utmärkt... Det är du som person som flickorna vill ha, inte vilken hårfärg du har...
BodyScar : Bryr mig i det här fallet faktiskt inte om flickorna hehe, bara jag som har åldersnojja hehe
åldersnoja? haha.... jag förstår PRECIS vad du menar... är i nästan samma sits, men kommit över det! (tror jag iaf!) Det är tyvärr bara att acceptera läget och inte själv se det som nåt negativt.. ser du det som nåpt negativt kommer alla andra också göra det.. Acceptera den du är och det kommer börja flyta igen.