Lyricist
2008-03-23 21:28
Zteve´s biltråd [Pt.2]
Tjenare tjenare faaan! Någon som hänger med ut och sladdar med forden fan? Nej, men nu som MR-J drog igång sin härliga fälgtråd och våren börjar komma, så känns det lagom att göra en del två av min populära biltråd! I denna tråden kan alla motorintresserade whoamedlemmar diskutera allt som har med fordon att göra. Om ni har era bilar utlagda på garaget, länka dom gärna här i tråden! Kan ju börja med en liten fråga. Var ni på Elmia i helgen? Isåfall, vad tyckte ni? Diskutera bilar helt enkelt!Min sida på garaget <---
Graffare
2008-03-23 21:30
Bara bilar? Inte transportmedel i allmänhet? Har ju bara en sliten skateboard och en damcykel med punka.. :(
Lyricist
2008-03-23 21:32
Tyvärr får du starta en egen tråd om du vill diskutera kollektivtrafik eller skateboard. Men du kan ju göra som MR-J och ljuga om att du har en fet bil med 22"! Det går hem hos whoaiterna;D
Zteve-O Har du något koll på lambdamätare, dvs vart brukar de sitta och hur pass knepigt är det att byta ut en? Något värt och tänka på kring det?
Lyricist
2008-03-23 21:43
Kaneida X0 Du menar nog en lambdasond? Mätaren är ju den som sitter inne i bilen och visar värdet haha.
Den brukar väl sitta på eller nära grenröret någonstans då den mäter syrehalten i avgaserna. Vad jag vet så är det bara att skruva ut den gamla och skruva dit den nya. Rätta mig om jag har fel någon?
Zteve-o haha ja lambdasonden menade jag, lite snurrig fortfarande efter gårdagen. Lär ju bli av och försöka hitta den, bilen går lite ojämn i motorn vid låga varv och tomgång. Inte haft med lambdasonden tidigare att göra så känns lite svettigt och börja skruva på saker man inte skruvat på innan :P
Lyricist
2008-03-23 21:48
Kaneida X0 Haha vet hur det känns, men tror du fixar detta. Inte så svårt vad jag uppfattat det som!
Zteve-O P18 äger du alla bilarna på din g.org-sida?
isåfall är du bortskämd eller aktieklippare eller bara en bluffmakare? :)
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
4 hjulingar då? det får vi diskutera också vA? :)
RekFoto
Lyricist
2008-03-23 22:02
JAY-E P18 Jag äger camaron och pickisen. Magnumen är pappas. Dock kör jag den mest då han bor overseas 9 månader om året.
REB P19 4-Hjulingar, vattenskotrar, cross...U name it, det får diskuteras!
MOrsan hade en gammal finfin opel kadett. Den brukade jag busköra med ")
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
är du rik?
Haters gon' hate...
Lyricist
2008-03-23 22:08
hehe så alla pengar är nerlagda på bilar då? ;)
Haters gon' hate...
Lyricist
2008-03-23 22:14
Kaal P19 Det kan man säga. Skall inte ljuga och säga att jag betalat allt själv, men alla mina pengar ligger i princip i bilarna som du säger:) Sen skall vi inte tala om bensinkostnaderna haha..
Studiebidraget kör jag bort på en vecka om jag kör till/från skolan + lite småkörning:/
Nu känbns det bra, du är 18 och kör sånna bilar till och från skolan. jag är 22 och cyklar 1,5 mil om dagen till och från jobb för jag har inte ens råd med EN bil. Fuck...
HELSINGBORGS IF!
Hur lär man sig gränsen mellan att bilen tippar över o klarar en sväng i hög hastighet? heh jag vågar inte testa vill inte pajja min snäcka...finns det några riktmärken för ni bilfreaks har väl kickat ut den på vägarna antar jag o kan allt sånt! Själv är jag from som ett lamm...oftast
Lyricist
2008-03-23 22:43
MRsalesman P62 Hahaha! När det känns som 5 anabolabiffar står och lyfter på passagerarsidan är det dags att släppa gasen;D
Naboo Haha äh! Du slipper ju bli fet:D
MRsalesman. De flesta bilar välter inte i första taget, om det nu var det du menade. Vidare är de flesta "svensson"-bilarna understyrda, vilket anses säkrast. Detta innebär att när du kör för fort så tappar du fästet på framhjulen. Detta sker gradvis och du märker det på att du måste styra mer än vad du skulle behövt i lägre fart. Motsatsen till understyrning är överstyrning och det innebär som du säkert förstår att bakhjulen släpper innan framhjulen. Detta är svårare att experimentera med, iom att gransen är skarpare mellan grepp/inte grepp. Vad har du för bil?
Göteborg på låtsas.
det är roligare med överstyrning om man vill leka. jävla framhjuls drivna bilar :/ .. saftey first. Vad kör alla glada för bilar då? Jag själv kör en Golf 3.a för tillfället :/. sparar till nått annat. men den rullar bra iaf.
RekFoto
Jag drog en sväng till Elmia idag, och ja..vad ska man säga? Är väl inte jätteimponerad över mässan i det hela, fanns såklart en del pärlor men mestadels så var det ganska ointressant tycker jag.. Men det handlar ju såklart om tycke och smak.. Sen att man kändes sig blåst när man lättade 60 kr ur lädret för en 40 grams ostekt hamburgare o en cola. haha .. Fast det är väl ingen nyhet att maten är dyr på mässor..
exakt en sådan ! kör jag. dock inte min på bilden.
RekFoto
andra baklyktor också
RekFoto
Oj, det var länge sedan. Sålde min pärla i början på förra sommaren, men såg att
profilen på garaget låg kvar och skräpade. Vet inte vart alla bilder tagit vägen, där är iaf några tagna med mobilen..
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
håller på att piffa upp en gammal hederlig BMW e30 -88 för tillfället. kan langa ett par bilder när jag kommer hem till staden så folk kan ta del av "pärlan"
www.myspace.com/danielbylund
så ser den ut!
fast med snyggare fälgar iofs. fan trippelpost igen :( sry U-Nas
en Toyota carina -97....sport som fan duuuuuuuuuuuuude
U-Nas P22 haha sån otrligt skön bil tycker jag. älskar dom.
RekFoto
REB Ja, den var helt sjuk. Ligger som ett strykjärn i svängarna, och körde man över ett nytuggat tuggummi.. då kände man det i röven som en "bump" direkt. Stummare fjädring får man leta efter :)
Den narkotika som vi får in i Sverige kommer ju ofta från andra länder. Laila Freiwalds
haha sant. perfekta första bilen for suure
RekFoto
rätt färg, årsmodell och allt
har en Audi A3 1,6 atm planerar att köpa en Saab 9-5 Aero inom 2-3 månader, vad säger du Steve?
Snus är de intellektuellas drog.©<br>
MR-J: han har en volvo med lambourghini dörrar och kromade 22" fälgar har jag hört...
den såg tydligen ut såhär:
Lyricist
2008-03-24 02:12
Zteve-O: jag har jämt velat haft en camero fast några år äldre, dem kan bli så sjukt feta med rätt bodykit, missförstå mig inte dem är feta innan också. lite frågor till dig. har du någon hemsida att rekommendera där man kan kolla på feta fälgar, bodykit osv. och en liten personlig fråga som du inte behöver svara på, men hur hade du råd att köpa camaron och Pick-Upen ? dem lär ju inte varit billiga
U-Nas Du råkar inte veta vars din bil håller hus nu? Har en kompis med en precis likadan. Samma ratt, samma allt.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare. Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!
luthgr3n Samma ratt har jag svårt att tro, den är jävligt ovanlig.. Den rullar i skåne för tillfället, gjorde en upplysning på den nyss :) Kanske du känner killen jag sålde den till?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2008-03-24 09:24
Nick-K P16 Då jag aldrig gillat camaro´s med bodykit, så har jag aldrig riktigt satt mig in i vart man kan köpa dom. Jag tror att du hittar om du googlar på det. Lär inte vara så svårt. Jag är lite mer för cleant stuk och stark motor jag!
NIck-K : Kolla runt på www.cardomain.com Där borde du kunna hitta något du söker..
För att göra tråden lite intressantare eftersom dom flesta av oss inte har råd att ha så feta bilar som man skulle önska...vilken är den fetaste bilen ni kört? vissa kan ju haft tur... tror att den fetaste jag kört var en Audi a6 med biturbo o triptronic växlar eller vad det nu heter....sunna jeffla paddlar pu ratten o kanske en gammal Porsche 911 (tror den heter det) för nostalgins skull inget särskilt o komma med alltså...skulle vilja testa min polares Toyota Supra biturbo, (säger men bi lr dubbelturbo?) med 500hk fast jag hade nog vart rätt....känns som rätt mkt kraft...
den fetaste bilen jag har kört är en opel från 85 hahahahaha skit ful. men jag va 15 och den va startad av sladdar, har inget körkort ens :(
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Lyricist
2008-03-24 12:33
cypress_hill P24 Riktigt fet! Lär ju vara lagom kul att köra:D
MRsalesman P62 Hmm. Corvette C6 är väl det jag kört som gått bäst. Annars är Hummer H2 sjukt nice att glida runt i faktiskt!
Hmm, fetaste jag har kört är nog en Mercedes ML 63 AMG eller Porsche Cayenne Turbo. Största lär vara Hummer H2 men den räknas knappt för det var en jävla skitbil :) Snabbaste jag har kört var en Mercedes SLK 32 AMG. Drömbilar då? SKulle jag välja en enda bil i dagsläget skulle det nog bli en Audi S5 eller A5 3.0 TDI quattro. Kanske inte den etaste bilen man kan hitta, men lätt en av de bästa man kan ha året runt. En RS4 hade ju inte suttit helt fel heller...