Permanent hårtborttagning
Någon som provat hårborttagning med IPL eller diodlaser? Funkar det? Dela med er av erfarenheter.
Jag är sugen som fan på görat...
Highfive anyone, anyone?
Finns ju hur många kliniker som helst, Någon som kan rekommendera en bra klinik? Gamla stans laser gör behandlingar till överkomliga priser. Mage + bröst för 2240 per gång. Ännu billigare om köper paket på 3 eller gånger. Dem använder sig av IPL. På laser & estestik är kostnaden 2390 för att behandla brsöt och mage, där utförs behandlingen med diodlaser.
Gå inte till gamla stans klinik iaf. De är riktigt otrevliga. min kompis gjorde 12 st behandlingar. De sa att det skulle gå bort fastän hon inte hade så svarta hårstrån. först paket på tre sen tre till osv och vips va en massa jävla pengar borta och ingen resultat utan tvärtom
De sa att det skulle gå bort fastän hon inte hade så svarta hårstrån Står ju klart och tydligt att ljusa hårstrån e svårare att ta bort än tjocka mörka hårstrån. Men ja har själv funderingar på att permanent raka magen och bröstet. Vet dock inte va de skulle kosta eller vilket sätt som e mest effektivast. Men vi får se.
We don't really dance, We just rub the dick on the ass.
Producent
2008-03-14 08:56
har läst lite om det, och det ska tydligen bara funka bra om man har kolsvart har, eftersom IPL funkar som sa, helt enkelt. jag antar att det är för att svart absorberar värme, och grejen ska göra sa att harrötterna bräns och dör, sa det maste vara nagot som liksom leder in ljuset i rötterna. om du fattar. har ocksa läst att det ska vara relativt smärtfritt med det! om du har ljust har som mig sa far du nog använda dig av annan behandling dock :/ finns sadan där dom kör in en jättesmal nal i harroten och bränner för hand, men det tar tid, är smärtsamt, dyrt och kan bli riktigt jävla fel om det görs av nagon som är oerfaren eller oseriös. men jag vill ocksa! inte för att jag är harig, det är tvärtom, men känns liksom obehagligt att ens ha fjun i ansiktet när man är tjej. samt att det växer kanske 5 tjocka harstran pa magen som jag skulle vilja mörda för gott
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."
Alltså hon har svarta hårstrån men inte kolsvarta och inte jättetjocka och jag var med henne på rådgivning innan och de sa att det skulle gå bort på max 6, 9 ggr.
Lady_H, tack för tipset!
12 stycken behandlingar, det är ju sjukt mycket! Var resultatet alltså helt obefintligt? Ingen hårreducering alls, efter 12 behandlingar?
12 behandlingar, inte en enda chans. det ja har hört och läst lite nu e att kanske på 5-7 behandlingar borde räcka. Men dom e dock jävligt dyra? över 1000kr per gång:/ .. Och man ska vara försiktig, om man har mörkhudfärg så kan man få ljusa utslag ett tag på kroppen . och om man har ljus hud kan man få rött utslag på kroppen osv.. kommer inte ihåg men de står lite om de man kan också fråga när man får rådgivning,
Jag vill få bort allt hår på min jävla röv, hur går jag till väga då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Whats that?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
tändare, men brännskador är inte snyggt..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Kan man köpa en färg som är gjord för att bara bleka hår på kroppen? Har för mig att morsan höll på med det när jag var mindre, men vet ej om det finns kvar..?
Ey, precis tråden för mig. Jag får sånna extrema eksem och irritationer när jag rakar mig i ansiktet oavsett vad jag använder eller hur jag bär mig åt att jag överväger att låta dem döda hela min enorma skäggväxt med laser. Någon som gjort det? Jag är väldigt, väldigt sugen..
Illsnidig, hur fungerar det att ha skägg som du klipper med maskin? Kliar det att ha skägg? Jag blir lite fundersam vart alla vill ta bort hår, är det i röven eller är det på penis och vagina ni siktar in er på? Har man stora problem med att raka sig kan jag förstå att man varje dag inte vill få utslag i ansiktet. men annars har jag funderat lite på vad för ytor som skulle vara intressanta. Är det under armarna och på benen tjejer tänker?
www.alexanderadiels.com www.soundcloud.com/alexanderadiels
Att ta bort hår med laser på könsorgan eller ansiktet är inte alls bra, om det ens finns till gång till att göra det tror ja ej.. Väldigt känsliga områden så där får man nog använda sig av vaxning eller vanlig rakning. Men på bröst , rygg , mage går laser bra att ta bort hår med. (kanske ben? men vet ej om de funkar med laser)
Alex-Adiels - De har ju skrivit mage, bröst och ansikte ett par gånger :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
är det åldersgräns på sånt där? :S
stockholm är en förort till knivsta, knivsta är en förort till uppsala!
det finns vissa salonger som tar bort könshår permanent, vet inte om det var med laser eller något annat
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Alex-Adiels P22 Mjo alltså jag slipper ju eksemen om jag bara trimmar, därför har jag oftast skägg och rakar mig någon gång då och då när jag inte pallar längre. Dock kliar det och drar till sig smuts tycker jag, dessutom är man ju inte så "gosvänlig" när man har skägg precis. Det funkar dock prima om man tycker det kliar på axelpartierna då man bara behöver trycka kinden mot axeln i fråga och sen gnugga lite, men den fördelen väger liksom inte upp alla nackdelar. Så i dagsläget kan man säga att jag mer eller mindre måste ha skägg fastän jag egenterligen inte vill. En liten sak som jag inte gillar med att lasra skägget är polisongerna, jag vill ju ha lite polisonger men det kanske går att komma runt genom att be dem vara lite varsamma runt det området?JohnJohansson112 X1 Står ju klart och tydligt där att man kan ta bort håret i ansiktet, visst är det ett känsligt område(specielt på mig ) men hellre att jag lider tillfälligt samt får eksem en kortare tid och sen aldrig mer än varje gång jag försöker se "prydlig" ut. =/ Vaxning? i fejset? wtf!?? Jag tror nog eksemen skulle bli än värre om jag försökte mig på någon sådan galenskap.. http://www.spektrakliniken.com/pris/harborttagning-man/
Illsnidig - Ingenting är gosigare än ett ordentligt tomteskägg! ;) Det borde f.ö. inte vara några som helst problem att spara polisongerna, lasern lär ju inte ha en träffyta på nån decimeter. Säg till dem att du vill ha kvar tillräckligt för polisonger plus en liten marginal så blir det nog finfint :) 10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;) Mabande In The Park - once in a lifetime, baby Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda
Varför skulle man inte kunna använda laser i ansiktet? :) Det är det vanligaste stället att "lasra" på ("kvinnomustasch") och är coolio. Funderar på att ta bort min McD-reklam nån gång... Men ingen har ju kommit med några bra tips i tråden, bara om Gamla Stans laser som blev sågat av någon annan...
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
kroppsbehåring är läckert! på tjejer med! fast utan kan väl också va skönt. jävligt skönt är det iaf att lära sig leva med sig själv, hårig eller ohårig!
nån som har erfarenhet av vaxning mellan skinkorna? och ev. bröstvårtorna(pain!)?
Mabande P31 Somliga tycker säkert det men lets face it, i dagens ytliga samhälle är inte tomteskägg högst upp på listan över gosiga saker;) För att inte tala om att det är så grymt mycket skönare med mindre hår, finns ju en anledning att man har snaggat eller kortklippt hår t.ex.Kontrast P23 McD-reklam? Precis som du säger, trådens syfte är ju att belysa ämnet så vi får hoppas någon kommer och tippsar om fler kliniker..
testa att tända eld på skiten....
Alltså, har jag helt fel nör jag säger att du kan göra sånt här på flertalet sjukhus i landet? Att man inte behöver finns en "klinik" typ.?
Jack and Jill went up the hill, so Jack could lick Jill's fanny. Jack got a shock and a mouthful of cock, cos Jill was a pre-op tranny.
"Den tjocka killen i Trippel Ett"
Orkar inte läsa igenom allt så ja vet inte om nån påpekat detta, men glöm inte folket... MAN FÅR INTE SOLA DET OMRÅDE SOM MAN ANVÄNT LASERN PÅ!!! hur man än vrider o vänder på det är det en dum idé tills den dan man har ett säkert system för hur man permanent ska ta bort håret, för de e ju lagom kul att inte kunna ligga i solen på sommrarna,. detta brukar dom vara ganska tysta med på klinikerna då de får folk att inte göra det viket är en stor pengaförlust! :)
www.myspace.com/melvinjunkyard
Kontrast P23 Jo jag fattade det men vadå, har du tatuerat in makkedonkan clownen för cash eller liknande?melvin P78 Alltså, det lär ju vara tillfälligt och då är det ju inget problem. Om man nu bestämt sig för att gå så långt som laser för att bli kvitt hår lär man vara tillräckligt bestämd för att kunna avstå att sola nån månad eller vad det nu kan röra sig om. Jag skulle bo i en källare en hel sommar om det löste min skäggväxt för resten av livet, inga problem, jag kan skriva en novell eller något under tiden jag väntar ;)
Illsnidig X3 enligt granskningsgubben som kastar saker i en soptunna på tv + hans program + folk som fått problem som dom pratat med + en person som jobbat som hårborttagare gäller det för resten av livet ang solen.. Programmet sändes kanske för två år sen, o ja tror inte så mkt har hänt i utvecklingen på den fronten.. jag försöker inte vara uppsniosig, im just warning yah!!
nej det där tror jag fan inte på .. vill ha ren fakta / bevis på att man under hela livet inte får sola det partierna som man tagit bort hår med laser på .. det skulle fan göra så att miljoner människor inte skulle kunna vara ute en solig dag utan tröja tex.. och dom som går så långt att dom verkligen tar bort hår permanent med laser läser nog in sig ganska tydligt innan dom går igenom sån behandling.. så det där e jag tveksam om.
a de e klart, för ja ljuger bara för att spela viktig... jag hatar fan folk på whoa helt ärligt.. folk får göra som folk vill... maila svt o fråga om programmet om de e så att ni tror att ja ljuger då.. fucking hatare det finns bara för att man försöker vara snäll o tar sig tid om att skriva om en sak man sett på tv, palla...
Jag har faktikst gjort lite efterforskingar efter jag läst din varning men inte hittat något om ämnet. Det låter lite konsigt efterom det enda som bör ske är att man emd laser bränner sönder hårsäckarna.. det är ju inte precis nå kemikalier eller liknande inblandat som borde påverka huden? Så visst att lasern kanske skadar huden om den är känslig en tid framöver men permanent låter konstigt, sålänge man inte får tredje gradens brännskador eller något. Men som sagt, tack för varningen, om jag gör det så ska jag vara säker på att söka mer på det samt fråga läkarna ordentligt.
Pigmentfläckar och ojämn pigmentering i ansiktet och på händerna t ex efter mycket solning behandlas effektivt med IPL. Ofta räcker en eller två behandlingar för att de bruna fläckarna skall försvinna. Detta läste jag angående solning osv.. detta antyder ju på att IPL laser strålning till och med ska ta bort pigmentfläckar som kommer till om man solar för mycke eller har för torr hud.. så hur fan kan laserbehandling vara dåligt i sånt fall?
Jag tror att det är som med alla andra operationer, dem flesta klarar sig nog men risker finns givetvis. Här har vi ju en olycklig själ t.ex:
Kliniken brände mig..