I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att åka ut på gatan.

Övrigt - Blandat

   

2008-03-13 12:02

Att åka ut på gatan.

Hej!

Bor i en liten håla nedanför Göteborg på mindre än 40.000 invånare. Eftersom jag är arbetslös och min mamma är skit fattig så lever jag på soc. Pungar ut 3090:- varje månad och det räcker inte långt.

Nu går jag inte ihop med min mor eller mina yngre syskon. Så nu är jag tvungen att flytta. Berättade sitituationen för soc, så vänliga dom va så kunde dom fixa så jag kunde bo på ett vandrar hem ca 4 mil härifrån . Men det roliga är kollektivtrafiken är verkligen den sämsta. Sista bussen på vardagar går runt 20.45 och på helger 17.00.

Jag jobbar lite grann hos ett företag som hjälper till och flyttar saker hos äldre personer. Blandade saker så som trädgårsarbete tex..

Men nu är jag är tvungen att flytta till hålan så kommer jag helt omöjligt kunna sköta det jobbet..

Kanske ska vara glad det är iaf bättre än inget men jag vill inte leva på soc utan vill jobba och att hitta ett jobb utan någon form av utbildning eller grundskole betyg är totalt omöjligt utan kontakter..

Det är inte lätt att vara tung när man ingenting väger