I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Satans jävla hundjävel !

Övrigt - Blandat

2008-03-11 22:07

Satans jävla hundjävel !

köpte nya hörlurar till datorn igår för mina gamla hade gått sönder, kostade 300 kr... så nu precis när jag kom hem, så har hunden varit inne på mitt rum o bitit av sladden o de går inte o tvinna ihop, kommer inget ljud, sån jävla fitta.. ofta man får garanti för att hunden bitit sönder dom, eller får man? 

och e de nån som vet hur man fixar dom ?? 
det är två sladdar i den ena är det koppar + en röd sladd och i den andra koppar + en grön... har testat tvinna ihop rakt av, koppar mot koppar, röd mot röd, koppar mot koppar, grön mot grön.. funkar inte... :S
jävla skit.. min ekonomi är inte världens bästa för tillfället heller

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 22:08
Kanske kan lödas?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 22:09
fortsätt gråta. min tugga i sig lurar för tusenlappen... DET kändes tungt

2008-03-11 22:11
Hazn_
Ja, men tur att du har råd med lurar för 1000 kr. Det har inte jag. 300 kr är mkt för mig!

2008-03-11 22:12
Mina repar sönder dörrar för flera tusen.
It's nice to be important. But it's more important to be nice.

2008-03-11 22:12
ModernDrunkard > hur ska jag lödda då? jag menar jag har testat tvinna ihop sladdarna så som dom ska sitta men det funkar inte ändå..

2008-03-11 22:13
men fan va alla ska vara värst..
detta är en hund som är 14 år gammal och inte har sysslat med sådan här teorrism på typ 12-13 år. VARFÖR NU?! När jag har tagit mina sista pengar och köpt ett par lurar, VARFÖR?! :'(

2008-03-11 22:15
hundar suger schnaze
your career is a typo, mine is written like a haiku

2008-03-11 22:16
såna grejer ska ju inte ligga framme om man har husdjur hemma `? de är något som jag alltid brukar tänka på när någon berättar sånt här

För att du kallar din hund satans jävla hundjävel för att du är för pubertal för att kunna stänga dörren till ditt skitiga rum.

Ta hunden till en veterinär? Lethal Injection!!!

2008-03-11 22:22

Okej, jävla hatare.

1. Jag är uppvuxen med den här hunden, han har funnits i mitt liv sen jag var 4 år. Jag har gett han all min kärlek och aldrig varit dum mot honom. Han är dum mot mig! :(
Så jag har all rätt att kalla honom för "satans jävla hundjävel".

2. Hörlurarna låg uppe på skrivbordet, inte fan förväntar man sig att en 14 årig liten bordercollie ska upp på skrivbordet o plocka ens lurar ?

3. Dörren var STÄNGD när jag stack hemifrån. Morsan är inte hemma nu, men hon har antagligen varit här inne och vattnat blommorna eller liknande och inte stängt dörren ordentligt.

sluta hata nu. hjälp mig att fixa lurarna istället.

2008-03-11 22:24
EmCi_Emm > mitt rum är förövrigt väldigt nystädat. den enda skiten som finns här är lite hår på golvet, som kommer från hunden.
Toastare

2008-03-11 22:25
Din hund välte iaf inte ner din Powerbook som inte täcktes av försäkringen (det gör inte saker som skadas av husdjur) och kostade 11.000 och laga. Fast jag fick lägga ut 12.000 på en ny dator.

min hund lever fortfarande. din hund vill att du ska lyssna mer på honom. Min ville ha mer egentid med mig och inte med datorn... små djävular.
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-11 22:28
BountyBoo > hmm.. ligger ngt i det.. han brukar komma in på mitt rum när jag sitter med lurar o titta på mig, men jag brukar bara fortsätta med det jag gör... han kan väl ta sönder ngt gammalt?! inte mina nya lurar :( han kunde ju bitit i mina gamla som redan var sönder :( fan assåå...

jag efterlyser fortfarande ngn hörlursexpert som vet hur sladdarna ska tvinnas ihop !

2008-03-11 22:29
men vafan 300? köp nya

2008-03-11 22:30
Racken > Betalar du då?
Jag är även förbannad för jag behöver dom nu ikv.

2008-03-11 22:31
nä men 300? så jävla fattig är du vell inte?

2008-03-11 22:34
Nej jag har pengar, pengar som skall läggas på körkort bl.a.
Pengar som inte ska läggas på andra saker än körkort,
dom e helt nya (köpta igår). Det betyder att hörlurarna har kostat 600 sammanlagt då, om jag inte köper 99 kronors hörlurar på kjell&co då... eller hur?! Jag köpte dessa för dom va sköna då jag ofta sitter med hörlurar framför datorn... vill inte ha ngt 99 kronorsbajs. Så 600 kr för ett par hörlurar som egentligen kostar 300 kr tycker jag att jag har rätt att vara förbannad över.

100 % avgift.

2008-03-11 22:38
aja gnäll över de och försök laga dina trasiga hörlurar

2008-03-11 22:39
skaffa katt istället, dom är intelligenta
 Haters gon' hate...

2008-03-11 22:41
inte  ens bountyboo var så arg när hennes hund hade sönder hennes laptop, stop whinin.
går säkert löda

2008-03-11 22:45
Till alla som säger i stil med "Meeeh, 300 är väl ingenting",

Alla lever inte era 300kr-är-väl-ingenting-liv..
^ Smart sagt.

2008-03-11 22:46
Begge > BountyBoo har säkert jobb och hela faderullan...
jag har inget jobb för tillfället och indraget studiebidrag.

Kaal > katter må vara intelligenta, men jag hävdar att katter är djävulens djur.

Racken > Jag försöker...

För er som är lite mer hjälpsamma kommer här en bild. 
Någon som vet hur det ska sättas ihop?
Som jag tidigare nämnt så har jag testat det logiska, röd-röd / koppar-koppar / grön-grön /koppar-koppar.

2008-03-11 22:47
Min katt försökte bita sönder mina glasögon idag, jag skrattade mest (den hade inte så stor framgång).

2008-03-11 22:50
Varför inte bara hjälpa honom? Han bad inte om era "eh 300 kr torkar jag mig i röven med"
På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en.

2008-03-11 22:51
Klipp dig, sluta grina och skaffa ett jobb......då har du råd.

2008-03-11 22:57
Tack Poker_Face & mattheew :)

Ingen som vet hur man fixar en avsliten hörlurssladd? (A)

SkynkyWhore
Klippning behövs knappast :) Mitt grineri har du inte med och göra. Och jobbet börjar jag i April. Va det nått mer?

2008-03-11 23:10
haha, på grönan eller?

2008-03-11 23:14

Husdjur kan vara fruktansvärt elaka ändå älskar vi dem! Konstigt nog...

Är du go i hela huvvet eller?
Moderator

2008-03-11 23:14
SkankyWhore Skärp dig.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-03-11 23:19
Hahaha, fyfan, kan inte sluta skratta åt detta alltså!

Lever mig in i din situation med min ostabila ekonomi att man går och köper ett par hörlurar och när man kommer hem möts man av att de ligger i 2 delar, hahaha.
Lider med dig!

Du kan inte pilla lite med dom, gå till affären där de köptes och säga att de var av i när du öppnade hela paketet? ;)

Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...

2008-03-11 23:20
Men det är ju inte svårare än att de avslitna sladdarna ska gå till respektive sladd.
dvs

röd + koppar ska kopplas ihop till andra änden av röd + koppar, samt:
grön + koppar kopplas till grön + koppar. och detta  l ö d e r   (löder) du fast med hjälp av antingen lödpistol eller förslagsvis lödkolv.

skulle det mot all förmodan inte fungera så (detta förslag ger kortare sladd):

Kan du ta änden där 3,5mm stereoproppen sitter (den som trycks in i stero/mp3)
och skala av så ser du hur sladdarna sitter. dvs, om det är röd eller grön som går till mitten av kontakten eller längst ur på kontakten. Detta kan du sedan löda om.
Orkar du inte pilla på det så finns nya 3,5mm stereoproppar/stereopluggar/stereokontakter
 (vad man nu vill kalla det) att köpa på t.ex. Clas ohlsson eller Kjell o Company

2008-03-11 23:20
för att jag frågade om han skulle jobba på grönan just i april då dem öppnar?

2008-03-11 23:24
SkankyWhore > Tågfärjan M/S Trelleborg men det hör inte hit.

Carlos_Lopez > okej tack så mkt :D har tyvärr inte tillgång till någon lödkolv just nu men bränner ltie med en tändare och tvinnar som en kille nämnde i min andra tråd i Datorer/teknik forumet. :)
tack för hjälpen

magnetism > Ja, det var fan inte roligt asså :(

2008-03-11 23:29
vet inte vad dom andra har skrevit, men vad jag såg av bilden så hade jag tagit den röda sladden i koppar sladden & sen den gröna sladden i den andra koppar sladden. borde funka

Såg att du hade tagit röd mot röd & grön mot grön, om du inte förstod så gör det tvärt om, röd=koppar, grön=koppar.
Moderator

2008-03-11 23:33
SkankyWhore Haha förlåt!  Jag visste inte att det öppnade då och att det var därför. Sorry.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2008-03-11 23:48
Haha ägd!
http://JKIBMM.se - Vad FAN gör det om hundra år?
www.myspace.com/WenMec

2008-03-11 23:51
Den här tråden..

2008-03-11 23:55
Min hund har gjort sitt snedsteg och ligger 1 meter under jord... så kan de gå

2008-03-12 00:04
brainstorm > det var väl lite väl grymt :/

Har förövrigt fixat hörlurarna nu :D:D:D
Behövde bara bränna på kopparen med en tändare lite (då det satt en skyddsfärg utanpå jag brännde bort).

2008-03-12 00:06
raeka
jag har inte haft någon hund som tur är:P men skönt att det löste sig iaf
Poet

2008-03-12 08:40

Och vad har vi lärt oss nu?

Hahahaha, hade varit så j-la kul om du la dom där du la dom igen,
så hoppar hunden på dom igen när du är borta. Hahaha.
Eller så tar han något annat lika värdefullt för dig.
Typ tangentbordet.
What I said, yo!
Toastare

2008-03-12 08:54
raeka, jag har inget jobb... jag pluggar. Men en snälliz pappa har jag!

tur att du kunde fixa det.. låt nu hunden få lyssna lite på musik han med!
Jag skyller allt på Emma!