I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Göra ren skor

Övrigt - Blandat

   

2008-03-11 20:03

Göra ren skor

Hej! Jag har bakteriefobi! Hemma brukar det inte vara några större problem med det men i den här lägenheten är mina händer alltid helt trasiga för att jag måste tvätta dem hela tiden...

Nu till problemet: jag köpte ett par skitsnygga somriga skor i somras (mycket s här, jag vet...) och hade på mig till nån gång i juli-augusti då en mus fick för sig att skita i dem. Sedan dess har jag inte rört dem, det går bara inte. De ligger här, helt dammiga och äckliga och jag vägrar lägga något annat i närheten av dem för att jag är så äcklad.

Grejen nu är att jag måste tvätta dem. Jag har trotsallt spenderat en del pengar på dem och de är sjukt snygga så frågan är hur det ska gå till? De är mest tygiga...och fel rengöringsmedel kommer utan tvekan lämna intressant fläckar här och där. Samtidigt vill jag inte köra någon mesig rengöring och torka av dem lite lätt med nån milt, jag vill att de ska genomgå sitt livs rengöring! Det finns en flaska med något starkt doftande neonfärgat i ett av skåpen men det kanske blir för mycket? Kan man slänga i dem i tvättmaskinen nere i tvättstugan om man torkat av dem lite lätt först? och hur varmt ska man tvätta dem isf?

Så ja, ha i åtanke att jag är sjukt känslig för skit och snusk så de måste bli ordentligt rengjorda...

tacksam för svar, behöver rengöra de arma kräken innan helgen.

Science Genius Girl