I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Förlovningsringar

Övrigt - Blandat

2008-03-09 20:38

Förlovningsringar

Hej. Sitter och kikar in lite förlovningsringar på nätet.
Jag har ganska dålig ekonomi men man vill ju heller inte snåla.
Då kom jag fram till den här sidan.

http://www.guldsmycken.com/Granilyta/Silver/

Två förlovningsringar för 350 spänn?! Det måste ju bara vara nå skitringar?

Hur mycket pengar la ni ner på era förlovningsringar och tipsa mig gärna om bra sidor!

Tja!

2008-03-09 20:41
kolla runt i lite affärer i staden där du bor. det finns ofta erbjudanden att om du köper "hans" ring så får du "hennes" på köpet. det erbjudandet fanns på guldfynd när vi köpte ringar. 3500 gick spektaklet på.
 http://sajaaaa.blogspot.com

2008-03-09 20:42
Jag vet inte hur fett det är med två ringar á 175kr, hur jävla snål är du?

2008-03-09 20:44
Haha de var ju just jag menade, CrashworkZ.

2008-03-09 20:46
haha 350kr... spara dude, jag la ut 1500kr på 1 ring, låter som ett seriöst förhållande, sorry dude men 350kr? vem ska du förlova dig med? en grodda?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-09 20:48
Haha shit dude vad en del på whoa inte fattar ett smack.

2008-03-09 20:58
jag och tjejen hitta ringar för 2600 som vi högg. 18-karatsguld med gravering i priset. Klassiska, släta ringar.

Så det finns schyssta priser för fina ringar. Bara att man letar nog länge.

Producent

2008-03-09 20:59
kolla tradera! fast iofs lär du fa samma ringar där fast för ett dyrare pris om du köper dom nya.

är inte förlovad, men maste erkänna att jag har kollat runt lite, för att jag är lite sadan girly, som gillar sadant i smyg. det jag har kommit fram till är att det finns knappt nagra set som bade passar till tjejer och killar antingen är ringarna för plain, eller sa är dom för tjejiga.

men mitt rad är att IALLAFALL kolla pa tradera vad ni vill ha för stil pa det. sedan gar ni till nagot gulställe och fragar efter det. eller dra till pantbanken och kolla efter ograverade. da kan ni ju fa bra ringar billigt liksom. fast jag tycker personligen att använda förlovningsringar är som att köpa beggade underkläder av nagon
"Men i dessa tider är ju våld vardagsmat. På den tiden hade polisen Volvo 740 och var allmänt frånvarande."

2008-03-09 21:00
fyra

Ja, jag håller faktiskt med dig. Men det var ett bra tips :)

2008-03-09 21:03
Men shit, om man inte har pengar men vill förlova sig ändå är det väl skitbra med ett par billiga ringar? det är väl inte det materiella värdet som avgör hur stark kärleken är? jag skulle hellre vilja ha en ring från Glitter än en som kostat flera tusen om jag någonsin skulle förlova mig, skulle tycka min snubbe var pyttelite korkad om han la ut sjukt mycket pengar för ett litet smycke.
THE LAST BOUNCE Stockholms Globe Arena April 23 - 25, I samarbete med Blixten & co. Comviq, LG, Monster.se

2008-03-09 21:06

jag tycker inte att det spelar någon som hällst roll hur mkt dom kostar. men tänk på att ni ska ha dom på er länge, och därför köpa något som är "ni" och som ni kommer att trivas i. Va skiten kostar har som sagt ingen betydelse
Tror du mej inte? Fråga min mamma!

2008-03-09 21:43

Jag och min kära fästmö (cissor) köpte våra ringar för ungefär 5000 kronor för båda på Guldfynd, Då var det 50% rabbat på tjejens ring. Väldigt fina ringar i vitt guld och gravyr, men dom blir ganska lätt repiga tycker jag.

2008-03-09 21:45
fyra F24

Fast att springa på pantbanken känns väl lite fel? isåfall röstar jag för billiga ringar. Tycker att det känns konstigt att gå med någon annans ring.

2008-03-09 21:46
Jag startade med två släta ringar. Min ser ut som den Frodo kastar ner i elden i Mordor, riktigt tjock. Båda är i 18k vitguld. Jag la in 6 små diamanter i hennes, ringen är fortfarande slät, men med diamanter. Runt 8k tror jag att båda kostade.

350 är rätt billigt. Om du inte vill spendera pengar så kan du gå till guldfynd, men skaffa åtminstone guld och inte silver.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-03-09 21:47
Skitringar vet jag inte, det är silverringar och silver är inte dyrare än så. Fattar inte riktigt heller vad priset ska spela för roll. Om du tycker dom är fina så varför inte, dom där är ju betydligt snyggare än dom där vanliga släta, tunna guldringarna som var och varannan människa har på sin hand.

2008-03-09 21:50
veronican F24

Håller med, gillar man dem så är det bara att slå till. Vill man så kan man ju köra på ringar från en 1kronas automat, inte för att jag tror att många tjejer skulle svara ja om man hade en fantomenring men ändå.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-03-09 21:58
Vi köpte våra klassiska med med mönster i. Rött guld. runt 1000 spänn för båda.

Priset har ingen betydelse så länge inte bruden är gold-digger.
Vi köpte våra i en liten butik i stan dom hade mycket att erbjuda till bra priser.
"Jag spelar älskarinnan som mannen träffar på ett hotell, jag levde mig så in i det att jag verkligen kände mig villig. Som en prostituerad som blev uppraggad på gatan och medtagen till ett sjaskigt scandic-hotell" - Carolina Gynning

2008-03-09 22:04
Klart att priset i sig inte har någon betydelse. Men beroende på vad man vill ha så får man betala olika mycket.

2008-03-09 22:59
Suck. Jag köpte mina ringar för 20000000 jag köpte mina för 200. Vadfan spelar det för roll det är bara ett par bitar guld/silver whatever. Ta något som håller och som du tycker passar er. att priset ska spela roll är ju löjligt

2008-03-09 23:08

Ska inte ringarna symbolisera kärlek?
Är väl ganska oviktigt hur stor plånbok man har när man vill visa sin kärlek, så länge kärleken är rik, eller är jag helt ute och cyklar?

2008-03-09 23:58
det är väl just därför man ska försöka köpa dyra ringar. För att visa på att kärleken alltid är rik?

2008-03-10 02:59
Varför skynda på att förlova sig när man befinner sig i en stund då man har dålig ekonomi?
Komigen nu va fan vi lever i ett I-land, ingen ska behöva gå runt och bära andras ringar eller köpa förlovnings ringar för 170 spänn.
"vad spelar det för roll vad dom kostar" kommer några glidare komma med nu, nej igentligen ska det inte spela någon roll men att lägga ner lika mycket pengar på ringar som man spenderar på några öl i krogen måste kännas ganska ruttet och förlorar det fina med att 2 personer binder sig till varran.
Lägg ner tid, pengar och lyxa till det så gott som det går, åtminstone lika mycket som ni gjorde på studenten eller nyårsfesten.
Sen kanske du inte menar direkt att du ville ha ringarna för 350spänn men att du har dåligt med stålar just nu är ju ingen fara i sig, det är bara att vänta tills du har det bättre ställt, eller spara pengar en tid framåt.
För bråttom har du väll inte? tjejen springer väll inte iväg? och visst har ni båda uppehålls tillstånd?
och vem fan är du?

2008-03-10 04:31
Jag har aldrig riktigt fattat det här.
Är det inte så att ena partnen i ett förhållande köper en förlovningsring, typ en diamantring.
Efteråt vid giftemål så har man 2 ringar...

Och vad är dealen med att förlova sig om man inte ska gifta sig?
Kall mig old school men att förlova sig och sen inte gifta sig, det är väl bara konstigt?

ok, ok, man kanske vill visa sin kärlek men tappar inte just förlovning hela charmen och mening då?
sry för offtopc, men på ngt sätt så verkar den passa in här.
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Toastare

2008-03-10 07:59
Bakelse1, man har alltid två förlovningsringar..en var. De brukar vara släta. Sen har man varsin vigselring som är mönstrade eller med sten (oftast hennes) Men det är väldigt olika.

Jag skyller allt på Emma!

2008-03-10 08:49
varför lägga pengar på nå skitringar du ska ha högst ett år?
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.
Toastare

2008-03-10 11:18
Precis, det man lägger extra pengar på är ju kvalité och arbete. En förlovningsring vill man ju inte direkt att den ska slitas ned eller gå sönder..
Jag skyller allt på Emma!

2008-03-10 11:47
vi la inte många pengar på varesig förlovningsringar eller vigselring, då de är enkla, släta silverringar.
att döma ut främmande människors förhållande över en sån grej som du gör An0nym87 är enligt mig bara pinsamt, du verkar ha en väldigt ytlig syn på förhållanden.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-03-10 11:53
Visserligen symboliserar de kärlek.. Men kom igen? 350 spänn?
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-03-10 11:58
shunare P25

varför inte om man inte tycker ringarna i sig är så viktiga?

2008-03-10 12:03
Vill man köpa ringar för 350 spänn så symboliserar det rakt av att man är en snål jävel.

Är man en snål jävel bör man inse att det finns ett par saker i livet där man inte kan inneha den snåla mentaliteten. Förlovningsringar är en av de sakerna. Period.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha

2008-03-10 12:12
shunare P25

"Vill man köpa ringar för 350 spänn så symboliserar det rakt av att man är en snål jävel."

förutsatt att båda parter inblandade är överens om att dyra ringar inte är det viktiga, inför vem symboliserar det det?
omvärlden?

om man känner att man har något att bevisa med sin förlovning kanske man ska se över varför man gör det?

"Är man en snål jävel bör man inse att det finns ett par saker i livet där man inte kan inneha den snåla mentaliteten. Förlovningsringar är en av de sakerna. Period"

ok, du tycker att man är en snål jävel om man inte blingar loss med sina förlovningsringar, det har du rätt att tycka, men alla fungerar inte så.
jag tycker mina släta silverringar som inte kostade så mycket är jättefina, och både jag och min man är mycket nöjda, du får det att låta som om man gör fel om man tycker så, förklara gärna på vilket sätt.

2008-03-10 12:29
Jag tror mina gick på på runt 1800 lr nått om jag kommer ihåg rätt det va rätt länge sen iaf
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-10 14:50
Sweet_cicki F19

vad är det för några då?

2008-03-10 15:07

scherlings tror jag märket hete inte helt säker det va väldigt länge sen... förlovade mig för 3 år sen. o den bröts för drygt ett år sen!!

2008-03-10 15:08
Waypastcool P24

vilken tuff idé

2008-03-10 15:10

Misery_chick 
scherlings tror jag märket hete inte helt säker det va väldigt länge sen... förlovade mig för 3 år sen. o den bröts för drygt ett år sen!!

2008-03-10 15:11
Sweet_cicki F19

jag såg ditt första inlägg.

säger mig ingenting om vad det var för ringar dock.

2008-03-10 15:13

Misery_chick 

det finns i dom flesta guldaffärerna!!
dom hade väldigt fina ringar men kostade skjortan!

2008-03-10 15:15
Sweet_cicki F19

jo det är helt sjukt hur dyrt det kan vara, och att folk är villiga att beala nästan vad som hels för en sån grej.

2008-03-10 15:25
Waypastcool P24

jo man borde verkligen gå på auktion oftare, finns så sjukt mycket tuffa grejer.

och för att återknyta till ämnet, inför ett bröllop är det ju en extra bra idé

2008-03-10 15:35
Det handlar väl inte om ringen, och hur mycket summa pengar man har lagt på ringen fan. Det handlar väl  om frågan och steget man tar i relationen. Om hon älskar dig kvittar det väl hur mycket ringden kostade.

2008-03-10 16:02
Kan alla hålla käften om att det inte "handlar om hur mycket pengar det kostar, utan om kärleken"... Vi fattar, skaffa ett liv istället för att sita o bräka om samma skit som ALLA redan vet

ja jag är grinig..

2008-03-10 16:05
Rastasite P19

kände du att du tillförde mycket där?

2008-03-10 16:06
Misery_chick

Mer än vad jag sett dig tillföra hittils på Whoa, sluta käfta imot, påpekar bara att alla skriver samma jävla sak

2008-03-10 16:16
Rastasite P19

men kära nån. räkna till tio, ta ett djupt andetag, och om du vill tilltala mig när du kan bete dig som folk, så kan du göra det då.

i annat fall, lämna mig ifred.

2008-03-10 17:07

Ni är för roliga en del.

Angående hur mycket förlovsningsringarna kostar spelar ingen roll. Och jag kämmer min flicka och jag tror heller inte hon kommer fråga hur mycket ringarna kostade.

Hur som helst, om ni är nyfikna. Jag har nu köpt två släta guldringar. Var inne till stan i en butik. 1700 för två stycken.

Tack och hej!

2008-03-10 20:04
Jag skulle nog bli lite ledsen om min kille kom hem med förlovningsringar för 350 kr som dessutom var i silver. Jag vill ha vitt guld!

Och hur bra kvalité är det på ringar som kostar 175 kr st? Dom lär ju knappast hålla en livstid..

Är det inte så att killen bara har en ring? Har fått för mig det? Han har väl bara förlovningsringen?

Jo så är det, iaf enligt bröllopstorget.se

Enligt svensk tradition byter mannen och kvinnan ringar med varandra vid förlovningen. Ofta är ringarna då släta, men det är också vanligt med lite mönster.

Han får en ring med hennes namn och datum ingraverat och hon får en likadan guldring med hans namn och datum ingraverat.
Det traditionella är att bara hon får ytterligare en guldring med bådas namn och datum ingraverat. Mannen brukar då få vigseldatumet ingraverat i sin ring. Tänk frammåt vid köp av förlovningsring- kanske vill du att förlovningsringen ska matcha den framtida vigselringen.

Utformningen kan se ut lite hur som helst. Utomlands så är solitären den vanligaste, oftast med en stor diamant. I Sverige brukar förlovningsringen däremot vara slät och vigselringen lite mer arbetad.

BB.. jag svarar på ditt meddelande senare, hinner inte nu :)

2008-03-10 21:36
det där med en eller två ringar till killen kan man göra lite som man vill med, jag har stött på båda varianterna.

2008-03-11 01:27
mitt jävla ex har min gamla du kan få ärva.

2008-03-11 06:03
Misery_chick 

joo jag vet! jag va ung vid tillfället då jag förlovade mig
det va lite nytt o första gången men kunde jag gå tillbaka så hade
jag aldrig förlovat mig för en ring är ingentligen inget speciellt bara
matriellt..Min åsikt dock.. tycker att man kan visa varandra bara istället att man älskar varann

2008-03-11 07:16
Sweet_cicki F19

...fast en förlovning går ju inte bara ut på att man ger varandra ringar.