I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2008-03-06 14:18

101 ?

Okå.
Upplys mig! Vad är "grejen" med 101?

Det jag själv fått nys om är att det dels kan vara:

• För att beteckna någon som Oproffsig

• Den extra kryddan, t.ex i som boktitel ist. för att skriva "100 goda matrecept" så ser det lite fräsigare/bättre ut med "101 goda matrecept"

Utöver det så har jag särskilt lagt märke till att man gärna framhäver just talet 101 i t.ex. filmer där talet förekommer. Såg någon film för längesen där en snubbe skulle gå in i en lägenhet vars nummer var 101, dom filmade så att man verkligen såg att det var rum nr/talet 101. (Vilken film det var minns jag inte)

50 Cent har ju gjort en låt som heter Stunt 101 också, huruvida den är bra eller inte tar vi inte i den här tråden! Men kom gärna med info om valet av titel ifall ni kanske vet!

Har googlat som attans bananer men utan resultat!

I första hand så vill jag att de som känner sig säkra på en bra/korrekt förklaring till "fenomenet" 101 ska få berätta. Rena spekulationer och gissningar får komma i andra hand!

//Carlos 101 wöö

ps. Såg nu att det blir lol också, så den biten kan vi ju hoppa över. Även elektroniskt till-från-till kan vi hoppa över.

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.