waldorfskola
Hallå. Är det nån som gått/går på nån waldorfskola och har lust o ställa upp på en kort intervju över nätet. Det hade vart helt underbart, skriv ett meddelande till mig så skickar jag några korta frågor till dig. Hoppas någon vänlig själ ställer upp.
Moderator
2008-03-05 17:31
davve_d Du vet väl att han inte frågade hur waldorfskolor fungerar? Om du bara ville upplysa nyfikna om vad det är så, bra initiativ! :)
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
äh kaptenkrok, han ville bara visa att han lärt sig wikipedia ju.
Not a follower, so Twitter has never been an option.
kaptenkrok och teambanan, före jag skikka det där så var det några till som hade skrivit i tråden å undra vad waldorfskola var osv, så då posta jag länken, sen kom en admin/dylik å rensa upp i tråden och vart bara mitt inlägg som fikk stanna för att det kanske var det enda som hade relevans i det hela,
((MAAD))
Waldorfsalad !
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
davves inlägg är fortfarande det enda relevanta =) waldorfskola låter som nåt som hajn harry potter går på.. gör han det?
http://www.rocbattle.com/JakkDaVinci
skicka över den bara men beroende på hur lång tid intervjun tar och huruvida det blir utgång ikväll så kanske du inte får svar förrns imorrn eller så.
damnit, ingen som svarar mig...
jag tänker alltid på schwarzwaldstårta när nån säger waldorfsskola. Fett gott.
Jag har Looptroop att tacka / de lärde mig betydelsen av att racka / What goes around comes around / så jag stack ut och snodde deras platta
Jag var fett nära på att hamna på en sån där Waldorfskola. De dansade till dikter och panflöjtmusik, hade inga datorer och skrev alldeles för långa arbeten för hand. Jag sprang.
My heart lives in my vagina.
jag gick men hann inte svara på frågorna i tid. osis
Graffare
2008-03-07 17:03
hoho, jag bor i järna, population 8000, varav antroprosofer 2000! dock gick jag i kommunal skola, har många antroprosofiska vänner och skulle troligen kunna svara på dina frågor!
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Producent
2008-03-07 19:20
Går i Gymnasiet och har 3-4 som gått Waldorf innan i min klass. Dom har alla sjukt svårt att förja med på matten och Naturen.
Har aldrig hört talas om Waldorf innan... är det nått man har norr om skåne, för mindre begåvade människor? Isåfall vet jag ju varför det inte (vad jag vet) existerar i skåne
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Graffare
2008-03-07 20:31
Waldorfpedagogiken är en alternativ inlärningsstil där man lär sig från 1an-12an(10-12 kan liknas med gymnasium) man lär sig inte klass för klass utan man lär sig hela skolan.. om ni tänker er svenska skolan som en bok med kapitel där man lär sig matte a i kapitel 1, b i kapitel 2, så har dem inga kapitel i sin bok utan lär sig matte abcd från första klass till åk 12.. dem flesta waldorfskolor målar sina klassrum i feng shui(stavning) jäkligt svårt att beskriva men hoppas ni fattar :p
"Är det inte märkligt att vi lever i en värld där det är helt ok att visa bilder på vapen som dödar liv, men förbjudet att visa en bild på en penis som skapar liv?"
Producent
2008-03-08 03:15
raeka, Eftersom att du är den som inte är verkar tillräckligt allmänbildad för att ens veta vad en waldorfskola är, tror jag att vi kan konstatera vem som är den mindre begåvade här. :)
Jag är nog mest begåvad här inne, tro det eller ej. :)
Jag gick på en waldorfskola under årskurs 2, men efter mycket lip fick jag börja på mina kommunala igen. Det enda jag fick utav det var läs och skrivsvårigheter.
jag har gått där vad är de för frågar om vadå för frågar vilka då? hör av dig!
Slap a bitch, allways