I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Byta lås

Övrigt - Blandat

   

2008-03-04 09:57

Byta lås

Jag har letat hela morgonen efter mina nycklar som jag misstänkte var kvarglömda i dörren och nån av alla crackpundare som bor här har säkert snott den o bara väntat på att jag skulle gå hemifrån.
Ringde en låssmed, blivit några timmar sen till jobbet nu oxå. Letade först i 2 timmar genom hela lägenheten. Givetvis har jag nyckeljäveln i min lilla ficka, ni vet den fickan i fickan som är för mynt, knark?

Det jag tänkte på var att det verkar vara en jävla skillnad på priser. Första låssmeden ville ha 3400 kr för att byta två säkerhetslås. Andra jag prata med ville ha 2000 och sen ringde jag min hyresvärd som för tillfället är på väg hit för att byta låset. Han ville ha 1100 kr.

Vad är det för jävla marginaler på lås?!

Har en polare som är utbildad låssmed men började jobba med annat istället. Tror inte han har koll på va mycke cash det verkar vara i den branchen. Folk som ringer och är desperata och betalar nästan vilket pris som helst då det blir betydligt dyrare om de snor alla ens dyra prylar.

Nån som vet vad det kostar i utbytningskostnader, alltså bara för lås o nycklar, itne för själva servicearbetet att byta?

Jag säger inget!
Läkerol, makes people talk
shiet!