I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Studera juridik i USA

Övrigt - Blandat

   

2008-03-03 20:24

Studera juridik i USA

Hej...och hjälp! Nu har jag slösat bort ett helt år av mitt liv på att åka fram och tillbaka till New Jersey för hänga ut med min karl och jag hade planerat att börja plugga till hösten. Det lutar åt juridik och jag hade inga som helst planer på att åka någonstans det närmsta året utan tyckte sverige kunde funka bra för ett tag iaf. Det tycker inte pojkvännen som vill att jag ska börja plugga här istället så att han kan bo kvar i några år till.

Jag har egentligen ingen som helst lust att göra det då min plan var något år i sverige och sedan iväg till något annat ställe, kanske Californien. Men hursomhelst lär jag väll omvärdera nu när jag ändå har chansen så jag tog nyss reda på var Harvards ligger och det verkar vara ruskigt kallt där om vintrarna så jag är inte helt sugen. Frågan är, vad finns det för bra universitet på västkusten där jag kan plugga juridik? Och hur mycket kostar det? Inte boende då, det är inte relevant, utan själva skolan.

Tacksam för svar!

Science Genius Girl