I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Matematik vs gymnastik

Övrigt - Blandat

   

2008-03-03 14:21

Matematik vs gymnastik

Vill höra vad annat folk har för syn på en sak jag länge stört mig på.

På gymnastiken i skolan (iaf för mig) kunde många lätt få ett g om inte vg bara dom ansträngde sig. Detta oavsett om dom var feta som flodhästar, totalt utan bollsinne och puckelryggiga. Folk som var bättre i tex bollsporter skulle passa dom dåliga så att dom också kunde få vara med och spela, och läraren kunde ibland dra ner på tempot för att alla skulle orka med.
Motiveringen till beteendet tycks ha varit att alla inte har samma fysiska förutsättningar vilket då gör att jag finner det underligt att matematik eller vilka andra mer hjärnbaserade ämnen som helst inte alls bedöms efter din mentala förmåga.

På matten får inte dom bästa sakta ner för att dom tröga ska hinna ikapp. Det spelar heller ingen roll hur mycket du anstränger dig, du ska kunna visa upp att du kan vissa saker oavsett om du kanske har svårt för matte eller dyslexi eller är analfabet.

Nu har jag hårddragit det lite för att få fram en poäng, men varför är det så att just gymnastik inte har några egentliga krav förutom att du är där och försöker?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.