Är det farligt att sova med öronproppar?
För att få mer sömn och stänga ute störande ljud.
Livet är ingen dans på rosor, tjejer jag vill dra ner era trosor
Ja, det är cancerframkallande.
Hasta La Victoria Siempre!
har man öronproppar för länge blir öronen "shockade" när dom börjar höra valigt igen, men om du bara ska ha dom när du ska sova och inte äter frukost på disco så är det nog lungt
SMÅLAND!
jag undra öxå d.... för jag har börjat använda sovmask:D o vill använda öronproppar oxå för att få "perfekt" sömn
From delusion lead me to truth From darkness lead me to light From death lead me to immortality
har vi ingen läkarstuderande eller nått här?
det är inte farligt, men du kan få infektion men det är inte alls vanligt jag har sovit med det i 5 år
Har ni så jobbiga grannar?
Somehow, pot and pills and assorted academics aren't enough anymore. I'm tired of a four hour high, or a twelve hour trip or a book that changes my whole life for the better part of a week, I need something more, more than a pill or a pipe or a poem. I need the hard stuff...
det är farligt för man hör inte väckarkockan o försover sig :)
mjao!
DaShiki> Det löser man genom att tejpa fast mobilen på sig och sätta den på vibrerande läge. Det borde man ju vakna av =)
magnetism> Jag har inte så jobbiga grannar, jag funderade bara för min kompis har precis fått en unge och de har svårt o sova så klart, men om de kunde turas om att få sova varannan natt. :)
Militärens sömnpiller :), fungerar rätt bra tycker jag men som sagt kanske inte bra för öronen om man har dom i varje kväll.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
när jag var i roskilde så sov jag med öronproppar
Redaktionschef
2008-03-01 20:06
Att sova med öronproppar är knappast ett problem (utöver att man möjligtvis kan få infektion/eksam eller nåt för att huden inte får andas ordentligt) men att gå med det om dagarna är inte bra i längden. Öronen är som sagt gjorda för att utsättas för ljud ... tränas dom inte så är risken större att man få öronskada när man väl utsätts för ett högre ljud.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Öronproppar är det bästa som hänt mig.. (Utan dom skulle jag vara tvungen att skilja mig, eller i alla fall ha separat sovrum från mannen) Jag har sovit med öronproppar varje natt i sex år, undantaget min dotters tre första veckor i livet..Det var faktiskt en audionom som rekommenderade det till mig på grund av min tinnitus, så det lär ju inte vara skadligt. Varning dock för att låta eventuella katter leka med dom, de kan sätta sig i halsen eller ännu värre om katten sväljer dom och det sätter igen tarmarna.
Tar du min mat, så äter jag din hand.<br>
Det kan jue göra JÄVLIGT ont på morgonen när man tar bort dom.
No you!
Det är i och för sig sant..
Det finns inte några medicinska faror med dom, däremot kan man hamna i dumma situationer, jag vaknade t.ex. inte när brandlarmet på mitt vandrarhem gick eftersom jag somnat med ett par industrigraderade hörselskydd.
Öronproppar är orsaken till att jag kan sova på nätterna och har använt dom ett tag nu utan några biverkningar=)
Meep meep
Min mor jobbar natt och har jobbat natt i princip hela sitt liv, hon sover alltså på dagen. Hon har sovit med öronproppar i minst 30 år och hon mår prima och har inga hörsel/öronproblem. Så varsågod, sov du med dina öronproppar.
Skåne!
Körde PansarBandVagn i lumpen o hade prop både på större delan av dagarna o nätterna. Prop is the shit!
Du kan åka på en vaxpropp om du regelbundet sover med öronproppar..
Om inte föregående historier om flera års användning är skrivna av mytomaner så låter de lite som att de är lika stor sannorlikhet att åka på en vaxpropp av proppar som att man som kille använder tamponger... Finns säkert många saker som spelar in... Om inte så är de kanske värlt att efter 100 underbara ostörda nätter vakna med en vaxpropp...
Öronväx färdas utåt genom årgången och försvinner med tiden, så har det varit genom miljoner år, om man täpper till örgången kan större samlingar bildas som i värsta fall blockerar örgången, dvs en vaxpropp. Ring vilken läkare som helst och fråga om du inte tror mig.
Min katt äter också öronproppar, eller brukade i varje fall. Tycks vara perfekt att flärpa omkring med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Om du sov med öronproppar kan jag göra inbrott utan att du hör de :D
Jalla idiot systemet stänger snart!
jag tror fan inte det kör ganska ofta med öronproppar ibland då man varit på högljudda spelningar så piper det i öronen dagen efter för alla men mindre för mig jag tror det kan vara öronpropparna (som jag sover med, inte har på självaste konserten)
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL! KOLLA MIN PROFIL!
Ni MÅSTE ha öronproppar på konserter och spelningar, ungdomar! Pip i öronen dagen efter är ett ecken på begynnande hörseldefekt. Ärligt, det suger så hårt med hörselskador!
När vi ändå snackar om tinnitus så kan jag väl passa på att be om en diagnos: Har haft ett high-pitchat ljud i öronen 24/7 så länge jag kan komma ihåg. Tänk er testrutan i TV med det högst pitchade ljudet på i bakgrunden. Är det tinnitus eller något annat ? Kanske e helt normalt ?
det låter som tinnitus
http://www.kommandot.se/wp/