Enkät om Ådalen - vem som helst kan svara
Jag gör just nu ett arbete om händelserna i Ådalen 1931. Jag har därför utformat ett antal frågor jag behöver Er hjälp att få besvarade. Dessa frågor är baserade på Birger Normans enkät som han gjorde med en skola i Ådalen på 60-talet. Jag har inte möjlighet att se de exakta frågorna men jag har utformat liknande frågor (baserade på Normans tolkningar). Därefter har jag också lagt till några frågor jag själv anser viktiga för min rapport.
Ange först och främst din ålder/ålderspann (15+, 20+, 30+ etc) och vilket län du tillhör. 1. Har du läst om Ådalshändelserna? 2. Var har du läst om Ådalshändelserna? 3. Hade du tidigare hört talas om händelserna? 4. Av vem har du i så fall hört av? 5. Helt spontant, vad hände i Ådalen 1931? (kortfattat) 6. Vet du någonting om bakgrunden till detta? 7. Vilka namn, förknippade med händelsen känner du till? (ange kortfattat om det är flera) 8. Är du intresserad av samhällsfrågor? 9. Har du sympatier för något parti, i så fall, vilket? (frivilligt) 10. Anser du att Ådalshändelserna är en viktig del av vår historia? Om ja, varför?
Denna enkät är anonym. Svara i tråden eller skicka mig ett PM med svaren.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
|