I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Någon som läser på Hyper Island?

Övrigt - Blandat

2008-02-25 21:30

Någon som läser på Hyper Island?

Tänkte söka till Hyper island i Karlskrona. Är det någon av er som går där eller i Stockholm? Hur är skolan osv?

Hey
Graffare

2008-02-26 13:27
har en kompis som läser där och är mer än nöjd, de är väll de enda jag kan bidra med :p

2008-02-26 14:02

polares borssa läser också där, verkar också helnöjd...dom gör sjuka grejer hela tiden, senast var det invigning av hyper islands nya hemsida, då va deras "release fest" i london...

Shame on a nigga who tried to run game on a nigga. Wu bucked wild with the trigga...

2008-02-26 14:03
Vad är det för plejs? Och varför heter det Hyper Island? Vad kan man läsa?
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both." – Benjamin Franklin

2008-02-26 15:33
Det är en skola. Varför den heter hyper island vet jag inte men man kan läsa:

Business Management
Digital Media
Interactive Art Director

Själv är jag sugen på Digital Media

Hey

2008-02-26 16:03
Hyper Island är så sjukt coolt.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-02-26 17:41
ett gymnasie?
www.discotheque.se

2008-02-26 17:49
nej högskola
Hey

2008-02-26 17:53
Hype Island är, om inte annat, bra på att ge sig själva hype. Det brukar gå bra för deras elever, vet jag. Har inte läst där själv. Jag läste en sugutbildning som är nedlagd nu. Nåväl, de är lite mycket hypemaskin, men annars har HI rätt så bra renommé. Fram till att Farfar startar egen skola är det antagligen bästa alternativet om man inte är sugen på Beckmans, Berghs, Forsbergs eller Konstfack.

2008-02-26 18:00
Ja, jag läste på deras hemsida att 90% av alla som gått där har fått arbete efteråt. Riktigt bra siffror. 
Hey

2008-02-26 20:57
Enligt deras hemsida ja. Kan tänkas att de får fram den statistik de vill ha.
Everybody's got something to hide except for me and my monkey!

2008-02-26 22:01
så det är en design högskola? verkar ju fett, förutom deras namn som får mig att rygga tillbaka. speciellt om de utbildar inom design och konst för då är de verkligen smaklösa. 
www.discotheque.se

2008-02-26 22:12
Alltså, namnet är typ 10 år gammalt nästan, och det var faktiskt häftigt en gång i tiden. Fortfarande smaklöst, men häftigt.

2008-02-26 22:15
Känner två som pluggat där, båda har rätt bra jobb i dag.
jagvillocksåhaenblog.com

2008-02-27 01:45
Jag gick där för några år sen. Det är en schysst skola som bygger mycket på problembaserad inlärning. Det är in princip inga lektioner utan bara inspirationsföreläsningar (ofta jävligt bra inhyrda föreläsare från branschen) i anslutning till "moduler" som man arbetar i (ofta i grupp). De "lärare" som finns kallas medarbetare och fungerar mer som bollplank än något annat.

Halva utbildningen består av LIA (praktik), personligen tycker jag den delen är fetast eftersom man får ha sin LIA vart man vill bara man fixar praktikplatsen själv. Jag hade halva min LIA i Holland, och halva i Sverige.
Skicka ett meddelande om det är nåt speciellt du undrar. De har säkert ändrat utbildningen lite sen jag gick ut men jag har hyfsad koll på den iaf.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se

2008-02-27 08:37
Oh, det där lät ju skitbra =)
Skivsamlare

2008-02-27 08:59
Frågade samma i den andra(?) tråden om just Hyper Island där jag inte fick svar. Hur är det gällande CSN och KY? Har hört på ryktesvägar att man inte kan få ut CSN om man redan läst 3 år KY och vill söka till en ny utbildning. Någon som har pejl på läget?
Yes! In Concert — For the love of music
Skivsamlare

2008-02-27 13:49
Nån som vet hur det är med baskunskaper på HI. har koll på photoshop och ilustrator och har gått en utbildning på forsbergs men det jag skulle vilja lära mig är after effects. Får man lära sig program eller är skolan bara en "kreativ miljö"?
fair enough..

2008-02-27 16:03
Kloak

Vet inte hur det är, men förut var det "intagningsprov", man skulle göra en presentation av sig själv för att visa hur pass "bra" man var.
jagvillocksåhaenblog.com
Skivsamlare

2008-02-27 16:25
De har släppt sin crewsida nu, www.creativesunlimited.com
Som de sa på Grafiskt Forum, nådigt likt http://www.nike.com/nikeacg/index-en.html

Man kan undra vem som är ansvarig..
Yes! In Concert — For the love of music

2008-02-27 16:31
bokmärke
I tego arcana dei!

2008-02-27 23:49
Kloak
Det finns ingen där som kommer lära dig något program, däremot kommer det finnas gott om tid till att lära sig på egen hand och/eller med hjälp av de man pluggar med. Det är vanligt att eleverna anordnar workshops för varandra osv. Skolan är, som du säger, mer en kreativ miljö på det sättet.
I'm a writer, a poet, a genious, I know it
I don't buy cheeba, I grow it
www.eyegasm.se
Skivsamlare

2008-02-28 11:44
eyegasm F62

Skolan låter ju onekerligen intressant, ska nog kolla upp det här
fair enough..