Hämnd mot mattjuvar?
Ja nu är det så att jag har ett stort irritationsmoment i mitt liv. Jag har flyttat till flickvännen som bor i ett studentboende, ca 20 kvm är inte mycket att dela på men det går eftersom vi flyttar om cirkus en månad. Nu dock till problemet, eller ja, egentligen finns det väl ett stort antal problem eftersom jag är en sån person som uppskattar att kunna gå till köket i bara strumpor utan att trampa in krossat glas. Eller att kunna kolla posten utan att stöta ihop med flertalet människor som man ogillar men inte bara kan be fara åt helvete.
Hur som helst, det som irriterar mig mest är mattjuvar, vilket framgick av inlägget. Att försöka baka bröd, göra en kaka eller ens köpa en ost är uteslutet eftersom den försvinner samma vecka/dag. Det stjäls även bestick, tallrikar byter skåpägare osv i det allmäna köket. Så har ni några tips på hur man ska kunna få sin hämnd? Jag målar upp två scenarion åt er så ni vet på ett ungefär hur det går till.
1: Jag ska äta en macka, med ost. Jag öppnar kylskåpet och döm av min förvåning, jag har ingen ost som jag köpt för mina dyrbara pengar. Den har någon annan ätit upp... Vilka åtgärder kan jag då ta, jag vet inte vem personen/personerna är, men vill på något sätt skapa lidande i deras liv nästa gång dom lömskt smyger och stjäl min ost. Eller annan mat också för den delen.
2: Jag ska ta en tallrik till min måltid som jag tillagat, se där, det fattas en tallrik och dessutom är några skedar också borta. Att ge igen går ju lättare nu eftersom jag då kan rota bland alla skåp för att tillsist hitta skåpet där mina tillbehör ligger och på sätt finna den skyldige.
Ge mig gärna tips nu, gärna kreativa och inte sånna som "knacka på och hota/slå personen". Tack på förhand!