Flash: Actionscript 3: Argument i konstruktorn Jag vet att det här förmodligen är fel plats att fråga på, men jag chansar. I actionscript 2 hade jag för vana att lägga till ett antal arguments i konstruktorn, t.ex. uppladdnings-URL i en klass som hanterade filuppladdningar. Då blev det per default så att man kunde välja att skicka med argumenten eller inte. Men när jag försöker göra samma sak i AS3an så gnäller den om jag inte skickar med argument. What gives?
Alltså, låt säga att jag ska ha en klass som hanterar filuppladdning. Om jag ska skapa ett nytt objekt av den klassen vill jag kanske skicka med parametrar redan i initialiseringen, typ:var myUploader:Uploader = new Uploader("php/upload.php");Det går ju att göra, det är inget konstigt, men i AS2 kunde man välja att inte skicka med en parameter, även om en sådan var definierad i konstruktorkoden, typ:public function Uploader(sUrl:String) {}Men i AS3, om jag har en parameter definierad i konstruktorn och inte skickar med en parameter så får jag ett felmeddelande.